Kef iq9

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dawelito

Kef iq9

Inläggav dawelito » 2016-11-07 11:58

Hej! En bekant hittade ett par Kef iq9 i garaget igår, jag är lite sugen på ett par mindre frontar (läs mindre som mindre än ett PA system). Runt 4000kr kan jag nog få dom för.

Fint skick med dammskydd.

Är det värt? Bra högtalare för tv/vardagslyssning ?
Kommer inte kunna testlyssna tyvärr.
Gnistjagare & Psychedelic trance fantast

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Re: Kef iq9

Inläggav Perfector » 2016-11-07 12:37

dawelito skrev:Hej! En bekant hittade ett par Kef iq9 i garaget igår, jag är lite sugen på ett par mindre frontar (läs mindre som mindre än ett PA system). Runt 4000kr kan jag nog få dom för.

Köp dom.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Zeeall

Inläggav Zeeall » 2016-11-07 14:18

Perfector skrev:
dawelito skrev:Hej! En bekant hittade ett par Kef iq9 i garaget igår, jag är lite sugen på ett par mindre frontar (läs mindre som mindre än ett PA system). Runt 4000kr kan jag nog få dom för.

Köp dom.

Håller med.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
manix

Inläggav manix » 2016-11-08 09:17

Jag hade ett par iQ7 som jag sålde för 5-6 år sedan. Tror jag fick 4 000 kr för dem så kan du få iQ9or för samma peng tror jag det är ett bra pris. Jag trivdes med mina iQ7or. De har ett härligt luftigt ljud som jag uppskattade speciellt till akustisk musik och singer-songwriter. Det saknades dock en del botten i iQ7, men du tittar ju på en modell större så det kanske inte är ett problem. Jag gillade dem även utseendemässigt, men både det och hur man gillar ljudet är ju en fråga om smak.

Återgå till Köpråd