Bästa slutna hörlurarna?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Kralle » 2018-02-16 14:47

Thomas_A skrev:<snip>... 271 mk2 har topping diskant och svag bas.

Kan inte påstå att mina K271 mk2 har toppig diskant. Gjorde en något ovetenskaplig mätning där jag jämförde med ett par billiga Philipslurar.
K271mk2_vs_SHP1900.png
K271mk2_vs_SHP1900.png (28.27 KiB) Visad 8006 gånger

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav distad » 2018-02-16 16:41

Jag upplever alla AKG jag hört som bassvaga och en viss piffighet i diskanten så jag kan nog gilla dessa DT150. Mina nuvarande Sony MDR-XB950AP är jag nöjd med då de spelar bas fysiskt,(kul) men lite mer sk. balanserat ljud ibland kan vara trevligt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 16:52

Kralle skrev:
Thomas_A skrev:<snip>... 271 mk2 har topping diskant och svag bas.

Kan inte påstå att mina K271 mk2 har toppig diskant. Gjorde en något ovetenskaplig mätning där jag jämförde med ett par billiga Philipslurar.
K271mk2_vs_SHP1900.png


Hm jag tror man måste mäta med "konsthuvud" och korrigera kurvan för diffusfält för att det ska bli representativt för hur det låter.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav JM » 2018-02-16 17:11

Thomas_A skrev:
Kralle skrev:
Thomas_A skrev:<snip>... 271 mk2 har topping diskant och svag bas.

Kan inte påstå att mina K271 mk2 har toppig diskant. Gjorde en något ovetenskaplig mätning där jag jämförde med ett par billiga Philipslurar.
K271mk2_vs_SHP1900.png


Hm jag tror man måste mäta med "konsthuvud" och korrigera kurvan för diffusfält för att det ska bli representativt för hur det låter.

Ni båda har rätt. Thomas_A hör en "toppig" diskant medans Kralle inte hör en pregnant diskant med samma lurar. Olika ytteröron ger olika upplevelse pga olika reflexer o resonanser under 1 ms med identiska lurar. Som alla nu borde veta som läser mina inlägg bidrar reflexer under 1 ms inte till ett direktljud med klang utan adderas till direktljudet utan klang. Reflexer och resonanser i ytterörat utan lurar har hjärnan under individens levnad anpassat till en upplevd rak tonkurva.

Om Thomas o Kralle bär identiska lurar 24/7 och hör allt externt ljud med extern mikrofon under drygt 3 veckor kommer båda anpassa hörandet till en upplevd rak tonkurva. Nu har hjärnan EQ lurarna så att även artificiella musikljudet i från lurarna upplevs som linjärt.
Tar Thomas o Kralle av lurarna efter drygt 3 veckor uppstår liknande problem som vid lyssnande på lurar med upplevd krokig tonkurva. Tar ca 3 veckor innan hjärnan åter ger upplevd rak tonkurva utan lurar.

=> Luren är en luring där andras upplevelse inte är någon garanti för bra upplevt ljud med identiska lurar.

Se även mitt inlägg ovan i tråden med referenser.

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 17:55

Fast nu är kurvan som Kralle visar inte vad öronen "mätt upp". Det finns ingen kurva jag sett som ser ut sådan, då den mätts med konsthuvud.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav JM » 2018-02-16 18:09

Thomas_A skrev:Fast nu är kurvan som Kralle visar inte vad öronen "mätt upp". Det finns ingen kurva jag sett som ser ut sådan, då den mätts med konsthuvud.

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 18:42

JM skrev:
Thomas_A skrev:Fast nu är kurvan som Kralle visar inte vad öronen "mätt upp". Det finns ingen kurva jag sett som ser ut sådan, då den mätts med konsthuvud.

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

JM


Alltså öronen/hjärnan anpassar sig förändrar inte den uppmätta kurvan. Den uppmätta kurvan uppvisar inget som jag sett från någon hörlursmätning. De brukar se ut mer som innerfidelitys kurvor, se länk nedan

https://www.innerfidelity.com/headphone-measurements
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Kralle » 2018-02-16 21:07

Min mätning tar förstås ingen hänsyn till örats överföringsfunktion, så den har måhända ringa värde.
Min poäng var att AKG-lurarna var diskantfattigare än Philipslurarna, som jag inte heller upplever som särskilt ljusa.
Med lite fantasi kanske man man kombinera min mätning med nedanstående korrigeringskurva.
transfer_function_of_ear_canal.png
transfer_function_of_ear_canal.png (120.42 KiB) Visad 7919 gånger

Kan ju även vara så att AKG-lurarna har viss spridning från ex till ex.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 21:24

Kralle skrev:Min mätning tar förstås ingen hänsyn till örats överföringsfunktion, så den har måhända ringa värde.
Min poäng var att AKG-lurarna var diskantfattigare än Philipslurarna, som jag inte heller upplever som särskilt ljusa.
Med lite fantasi kanske man man kombinera min mätning med nedanstående korrigeringskurva.
transfer_function_of_ear_canal.png

Kan ju även vara så att AKG-lurarna har viss spridning från ex till ex.


Tänkte höra hur du tolkar din mätning utifrån korrigering?
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Kralle » 2018-02-16 21:53

Verkar ha trampat på en öm tå.
Jag har ingen avsikt att gå in i polemik.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 22:06

Kralle skrev:Verkar ha trampat på en öm tå.
Jag har ingen avsikt att gå in i polemik.


Inte alls, här finns inga ömma tår. Du missförstår frågan i så fall.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav JB » 2018-02-16 22:11

Det är nog väldigt svårt att göra pålitliga mätningar på hörlurar misstänker jag (speciellt när man googlar efter mätningar andra gjort och ser hur sjukt mycket olika mätningar på samma lurar kan variera), skulle tro att den mest pålitliga metoden att få fram en ungefärlig frekvenskurva är att använda sina egna öron och lyssna =P

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav JM » 2018-02-16 22:29

Thomas_A skrev:
JM skrev:
Thomas_A skrev:Fast nu är kurvan som Kralle visar inte vad öronen "mätt upp". Det finns ingen kurva jag sett som ser ut sådan, då den mätts med konsthuvud.

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

JM


Alltså öronen/hjärnan anpassar sig förändrar inte den uppmätta kurvan. Den uppmätta kurvan uppvisar inget som jag sett från någon hörlursmätning. De brukar se ut mer som innerfidelitys kurvor, se länk nedan

https://www.innerfidelity.com/headphone-measurements

Jag refererar till hörbara tonkurvor ej uppmätta i sista inlägget. I tidigare inlägg refererar jag till den stora variationen i uppmätta tonkurvor invid trumhinnan bla från den finska gruppen. Den individuella variationen i refererade studier upp till 20 dB.

Dvs den standard transfer-kurva i ytterörat du hänvisar till har ingen relevans i det individuella fallet möjligen i större grupper. 20 dB variation från individ till individ är mycket.

Individual Variations
Most obvious is that fact that all these specific response curves are generated by a specific geometry in the shape and size of a person and their specific ear shape. The particular graph used above is probably an average of many people, but the fact remains that your specific body, head, and ear shape will likely produce a different response curve at the ear. The Head Acoustics head I use for headphone measurements has an ear specified by international standards (IEC 60318-7:2011) to be exactly average for all humans, but it too will differ from your ear response.

So, this is the first thing to know about headphone measurements: They were not made with ears the same size as yours, so the sound you hear may objectively be somewhat different than the measured values. There really isn't much that can be done about this. For the sake of accuracy and relative consistency some one human looking ear needs to be used for all measurements, it seems to me the use of a standardized average ear is a good option. I wouldn't say the magnitude of this problem is huge—after all we're all listening through human ears that do have significant commonalities—but I do think the differences could be enough for the same headphone to sound audibly different (mostly in the treble area above 2kHz) on two different people.
Read more at https://www.innerfidelity.com/content/h ... k2Qfgel.99


“The most immediate observation is that the variation [in sound transmission from the entrance of the ear canal to the eardrum] from subject to subject is rather high…The presence of individual differences has the consequence that for a certain frequency the transmission differs as much as 20dB between subjects.”

aa.png
aa.png (39.57 KiB) Visad 7885 gånger

Kurvan för en individ. Se referens.
http://www.davidgriesinger.com/Accurate ... ion_2.pptx

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

JM
 
Inlägg: 4817
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav JM » 2018-02-16 22:30

JB skrev:Det är nog väldigt svårt att göra pålitliga mätningar på hörlurar misstänker jag (speciellt när man googlar efter mätningar andra gjort och ser hur sjukt mycket olika mätningar på samma lurar kan variera), skulle tro att den mest pålitliga metoden att få fram en ungefärlig frekvenskurva är att använda sina egna öron och lyssna =P

Helt korrekt uppfattat!

JM
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 22:53

Det kommer alltid att finnas variationer beroende på hur luren sitter och form på öra och huvud. Trots det går det att se ganska stora likheter mellan mätningar som görs för en given hörlur (i stora drag). Min stora fråga är varför K271 Studio som lät mycket bra kan låta så mycket sämre i andra exemplar ex Mk2 som jag har Det tyder på att produktionen inte är direkt att lita på. Jag vet också att Ingvar Öhman har påpekat detta i någon tråd för hörluren K271 att det finns en variation mellan hörlursexemplar (och inte individer alltså). Påpekandet rörde en topi närheten av 8-10 kHz som inte låter så bra.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-16 22:59

Och här var Ingvars inlägg om detta.

"Det exemplar vi hade för test hade en mycket trevlig diskantåtergivning, och mätte också helt acceptabelt i diskanten.

Men alla senare exemplar jag har testat har haft en påtaglig karaktär i diskantområdet. Närmare bestämt något som låter som en överbetoning av området runt 10 kHz, ganska smalbandigt. Jag har ett svagt minne av att en mätning visade just detta också. :(

Jag skrev om det i jag tror det var något senare nummer av MoLt än det som testen publicerades i.

Det vore frestande att se om man kan bemästra den där diskantresonansen med en selaktivt adderad coating på någon del av membranet (typ gummimjölk). Men det har tyvärr inte funnits tid för sådana experiment. :?

Kanske någon på faktisk har lust att experimentera med den lite? :) "

I tråden:

viewtopic.php?f=9&t=24070&p=558773&hilit=K271#p558773
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-17 16:35

Har monterat de nya kuddarna på dessa lurar nu och tycker de låter förträffligt.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav JB » 2018-02-17 19:29

Thomas_A skrev:Min stora fråga är varför K271 Studio som lät mycket bra kan låta så mycket sämre i andra exemplar ex Mk2 som jag har Det tyder på att produktionen inte är direkt att lita på.


Mjo jag läste att samma sak gäller för "Philips Fidelio X2" som tydligen lät bättre förut, tyvärr läste jag det efter jag hade impulsköpt ett par på en black friday rea för några år sedan. Man får väl anta att dom hade mindre hängmattskurva förut med tanke på hur bra recensioner dom har fått.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-24 11:05

Jämförde kort igår med en HD650. Svårt att säga om DT150 var mer utsträckt nedåt i basen eller om den var accentuerad. Behöver ha en bra hörlursförstärkare med två uttag om det ska kunna bli någon bra jämförelse.

Någon som känner till en inte så dyr hörlursförstärkare med två uttag?
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav distad » 2018-02-24 14:46

Billigaste som jag kan hitta.
http://www.hifi-punkten.se/info.asp?ID=7552
http://www.mychifi.se/xindak/xindak-h1- ... orstarkare
Begagnad Harmony design ear90 som jag själv har. (mycket prisvärd och neutral och bättre än Xindak som jag hade förut, klart mjuk och varm klang)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav distad » 2018-02-24 15:10

Thomas_A skrev:Jämförde kort igår med en HD650. Svårt att säga om DT150 var mer utsträckt nedåt i basen eller om den var accentuerad. Behöver ha en bra hörlursförstärkare med två uttag om det ska kunna bli någon bra jämförelse.

Någon som känner till en inte så dyr hörlursförstärkare med två uttag?

Inte så lång tid att stoppa in och ta ur sladden så berätta gärna mer om vad som skilde om du orkar. Är inte HD650 en öppen konstruktion = borde skilja en del hur basåtergivningen är.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-24 16:39

Det kändes som HD650 var lite mer laid-back (insjunket mellanregister?) och att DT150 spelade med mer kontur ffa i mellanregistret. Basen skiljde sig och DT150 hade mer bas, ibland kanske lite för mycket. Med originalkuddarna spelar DT150 lite knasigt i lägre röstregistret vilket försvann med DT100 kuddarna. Oklart dock om det är HD650 som faller under 100 Hz som är orsaken eller om det är så att DT150 även med velourkuddarna har lite för mycket av det "goda".
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-24 16:39

FBK skrev:Billigaste som jag kan hitta.
http://www.hifi-punkten.se/info.asp?ID=7552
http://www.mychifi.se/xindak/xindak-h1- ... orstarkare
Begagnad Harmony design ear90 som jag själv har. (mycket prisvärd och neutral och bättre än Xindak som jag hade förut, klart mjuk och varm klang)


Tack, zindaken så lagom ut. Ska kolla runt om den fått några recensioner.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav distad » 2018-02-24 17:08

Thomas_A skrev:Det kändes som HD650 var lite mer laid-back (insjunket mellanregister?) och att DT150 spelade med mer kontur ffa i mellanregistret. Basen skiljde sig och DT150 hade mer bas, ibland kanske lite för mycket. Med originalkuddarna spelar DT150 lite knasigt i lägre röstregistret vilket försvann med DT100 kuddarna. Oklart dock om det är HD650 som faller under 100 Hz som är orsaken eller om det är så att DT150 även med velourkuddarna har lite för mycket av det "goda".

Dum fråga kanske, men var det lätt att byta kuddarna utan att ha sönder något ? Funderar kanske på att köpa dem här lurarna därav frågan då de där andra kuddarna som är skönare. Och har du någon länk till dessa velourkuddar om de går att köpa i Sverige.Hittar bara dessa, https://www.thomann.de/se/beyerdynamic_ ... olster.htm men det är väl sådana som redan sitter på.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav distad » 2018-02-24 17:45

Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-25 10:27

Jag använde alltså DT100 velour pads enligt siten nämnd ovan. Inte helt enkelt att byta - väldigt tajt så man måste vara ganska försiktig men ändå inte för att plasten ska kunna träs över. Den ena gick bra och den andra fick ett litet jack i ett hörn. Men sitter ändå. Köpte DT 100 pads på Thomann.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav distad » 2018-02-25 12:14

Dom här alltså. https://www.thomann.de/se/beyerdynamic_ ... velour.htm Blev lite fundersam då det står till vilka lurar dom är tänka och ej DT150.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-02-25 15:13

Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Talspolen
 
Inlägg: 675
Blev medlem: 2017-05-25
Ort: Magnetfältet

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Talspolen » 2018-04-13 06:11

Någon här som har lyssnat på NAD HP-50? Vad tycks? :)

https://www.innerfidelity.com/content/i ... asurements
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bästa slutna hörlurarna?

Inläggav Thomas_A » 2018-04-13 08:06

Ser rätt hyfsat ut i jämförelse med många andra, dock lite bashöjda. Men hellre det än anemiska.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster