Jodå, jag sitter på ett par 1.1 - ingen har bjudit i närheten av vad jag tycker de är värda, så de står som dammsamlare och helmholz-dämpare här. (den ena dvs, den andra är pluggad för den hjälpte inget)

2.1 har en storlek mindre basar och ett något mindre kabinett (fast det märker man inte). Är väl 2x12 i 1.1 och 2x10 i 2.1 Annars är det samma mittmonterade diskant framför mellanregistret i båda.
Båda är klart överlägsna RC-L
Mjukvaran till boxen kan vara svårt att hitta någonstans att köra, vill minnas jag fick köra i DOS 5.0 själv. Men med tanke på vad jag tycker om rumskorrigering idag, så hade jag nog ändå bara kört fabriksläget.
Boxen internsamplar i 44,1kHz - så man har inte så mycket nytta av mer högupplösande format tyvärr ( tror detta var huvudanledningen att Canton inte kom med fler generationer ).
Har ingen mikrofon själv, den inmätningen gjorde Canseda här hemma.
Har man plats till dem och får de för ett bra pris, så kan det nog vara ett klipp. Rekommenderar minst 200-250W att driva dem, det gjorde stor skillnad mot 100W för min del. Cantons mangandome vill man inte höra klippande stärkare via.