Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Vilket mått är det som är kritiskt? Verkar som att det finns lite olika höjd och djup, men bredden är mer eller mindre samma på alla och det är över 40cm.
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Vilket mått är det som är kritiskt? Verkar som att det finns lite olika höjd och djup, men bredden är mer eller mindre samma på alla och det är över 40cm.
Inget mått är egentligen kritiskt, men målet vore något som är i storlek som en vanlig tvåkanalare, eller ännu hellre än Quad.![]()
Om det är ett mått som ställer till, så är det djupet.
Varför byggs de så stora? Är det ytan på panelen bak som är den stora påverkansfaktorn? Eller - hemska tanke - är det imponatorverkan man är ute efter?

KarlXII skrev:Kolla på prisjakt.nu. Där kan du justera maxmåtten.
De minsta är från Harman Kardon och Onkyo, skulle jag tro.
UrSv skrev:Jag föreslår också Marantz NR-1x0x. Funkar bra hos mig och är ganska diskret och förhållandevis grund.
PerStromgren skrev:Jag åker till närmaste elektroniklada och tittar efter en sådan. Tack för råd, du och philipbtz!
PerStromgren skrev:
... och så var det där med "något tiotal watt per kanal".
RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:Jag åker till närmaste elektroniklada och tittar efter en sådan. Tack för råd, du och philipbtz!
Jag tror du överraskas av hur djup den där receivern verkligen är... Varför måste det byggas in FM/AM-tuner i sådana hembiogrunkor?
PerStromgren skrev:... därför att folk behöver lyssna på P1 när dom städar!
PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:Jag åker till närmaste elektroniklada och tittar efter en sådan. Tack för råd, du och philipbtz!
Jag tror du överraskas av hur djup den där receivern verkligen är... Varför måste det byggas in FM/AM-tuner i sådana hembiogrunkor?
... därför att folk behöver lyssna på P1 när dom städar!

AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:... därför att folk behöver lyssna på P1 när dom städar!
Jo men frågan är varför via FM?
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:... därför att folk behöver lyssna på P1 när dom städar!
Därför att jag tror att det är snabbast att ställa in. Är det inte så?
Om det finns snabbval på internetradion går det lika bra, förstås! Vardagliga handgrepp ska fort, tycker jag.

PerStromgren skrev:Vi har en vanligt bioförstärkare av enkel typ, som trots det är rejält stor. Finns det mindre apparater av den typen? Kraven är mycket modesta:
- De vanliga avkodningsformaten och fem kanaler räcker finfint.
- Toslinkingång, åtminstone en.
- Gärna HDMI.
- Blygsam effekt, något tiotal W per kanel räcker finfint.
- FM-tuner.
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:... därför att folk behöver lyssna på P1 när dom städar!
MagnusÖstberg skrev:https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/av-receiver/239860-marantz-nr1607/
Kalejdokom skrev:Är det just djupet som är mest kritiskt så "vinner" väl Yamaha just nu (dessutom anmärkningsvärt billig):
https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... a-rx-v381/
paa skrev:Är det inte för få kanaler och slutsteg på den?
PerStromgren skrev:... och fem kanaler räcker finfint.
Yamaha skrev:5 x 70W
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 9 gäster