Moderator: Redaktörer
-Palle- skrev:Nu är jag visserligen lite partisk men det är en riktigt trevlig projektor.
KarlXII skrev:Låter precis som sådant som löser sig med en kalibrering. Alltså en riktig.
Cinder skrev:Finns det något särskilt att tänka på kring dukar, jag har ingen mer koll än att jag läst hembiobutikens dukguide, och enligt den verkar det rätt vettigt att skaffa en grå högkontrastduk med gain 1.4 till vårt vardagsrum.
Att ha en högkontrastduk - ger det mycket negativa effekter när man tittar när det är väldigt mörkt och nedsläckt i rummet, jämfört med i dagsljus?
-Palle- skrev:Cinder: Elgiganten gör så, hos MediaMarkt däremot kommer en ISF-certifierad person ut och gör kalibreringen i ditt hem.
-Palle- skrev:Dessvärre inte för projektorer, endast för TV-apparater om jag förstått det rätt.
Tarzan skrev:-Palle- skrev:Dessvärre inte för projektorer, endast för TV-apparater om jag förstått det rätt.
Jo det är för projektorer också, om man har tur. Det är upp till varje butik att bestämma vad jag förstått av tråden på minhembio.
Cinder skrev:Vad säger ni som äger projektorer om dukar - vit, grå eller högkontrast?
Vilka produkter är det ni äger och har sett/testat, finns det några som kan rekommenderas varmt, eller några ni kan varna för?
Cinder skrev:-Palle- skrev:Cinder: Elgiganten gör så, hos MediaMarkt däremot kommer en ISF-certifierad person ut och gör kalibreringen i ditt hem.
Aha, en guldstjärna till Mediamarkt dåKul att någon kan göra rätt i så fall
sportbilsentusiasten skrev:Cinder skrev:-Palle- skrev:Cinder: Elgiganten gör så, hos MediaMarkt däremot kommer en ISF-certifierad person ut och gör kalibreringen i ditt hem.
Gör de det på både TV o Projje, även fast man inte köpt den hos MM, hemma för 2000kr?
Det är isåfall billigt!
Ni som läst trådar om detta, är det proffs som gör det?
Tarzan skrev:sportbilsentusiasten skrev:Cinder skrev:
Gör de det på både TV o Projje, även fast man inte köpt den hos MM, hemma för 2000kr?
Det är isåfall billigt!
Ni som läst trådar om detta, är det proffs som gör det?
MM har varit seriösa och skickat iväg i alla fall en person per butik till att bli ISF-certifierad på riktigt på en utbildning ordnad av Perra1 (på component och minhembio), som själv beskriver den som gedigen. Den verkar främst ha fokuserat på TV-apparater vad jag förstått. Och ja, kalibreringen är en egen tjänst som de säljer, inte bara någonting som bara erbjuds i kombination med försäljning av deras tvaparater (även om jag kan tänka mig om dessa ges företräde om de skulle ha ont om tid).

sportbilsentusiasten skrev:Finns ju TV som är bättre på att hantera infallande ljus, om nu det är skälet till projjetankar.
Är det högtalare du har massa av ovan fönstren?
Så många?
sportbilsentusiasten skrev:Har du även högtalarna på sidorna? Hur många?
Ser ingen center o sub, eller finns de med?
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 15 gäster