Rummet är 15kvm och dämpat och saknar vägg bakom lyssningsposition.
Har en Yamaha r-n500 och ett par tannoy Mercury v1i som används för spotify, lp och streamat tv/filmljud till projektor, mestadels på låg volym. Jag upplever ljudet som helt ok, köpte trots allt prylarna för att det var dem jag ville ha för min 5 tkr budget.
Funderar nu på att uppgradera med bas då högtalarna onödigt tidigt protesterar och låter illa de gånger volymen skruvas upp till dans. Hoppas också få bättre dynamik och mer djupbas vid "slölyssning". Har spelat med två tham6 basar som aldrig fått någon bra drivning men har varit ett lyft för anläggningen när de fått spela 40-80 hz. (De slår igenom om de får spela lägre med en effektsvag hemmabioförstärkare med aktivt delningsfilter och de är trots sin storlek onödigt otympliga).
I butik har jag lyssnat på REL t5 och någon sunfier och då var t5 klart närmare det jag söker dock var de dyrare än jag tänkt.
Vad borde jag satsa på? PA förstärkning med dsp till tham, något begagnat som jag ska kika efter eller kan detta vara ett alternativ att undersöka http://www.brl.se/sv/artiklar/klipsch-r-10sw.html (lagom prisklass. Lyssningsrummet är också lekrum för 2 åring så jag är ute efter något hyffsat billigt som ändå matchar det jag har och är ute efter