B&W 800 Diamond D2

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav Elfsberg » 2017-01-15 23:34

Chansa. Slå till. Lev livet.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
P1200VB
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2008-05-20
Ort: Göteborg

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav P1200VB » 2017-01-16 01:59

Visst är det frestande att chansa och skicka över pengarna och hoppas på det bästa men det sunda förnuftet talar emot det. Förr eller senare blir man blåst och att åka ner till Italien är som sagt inte aktuellt i dagsläget. Får se om ett par månader om högtalarna finns kvar. Kanske har jag då tänkt om och helt gett upp planerna men skulle det vara så att köplusten finns kvar så blir det i alla fall inte något impulsköp.

För tillfället är jag iväg och jobbar och kommer inte hem på någon vecka så just nu hade jag inte kunnat slå till även om högtalarna hade funnits så nära som hos grannen hemma.

Har förresten lagt märke till att B&W 800D väger 125 kg medan efterföljaren B&W 800D2 "bara" väger 102 kg. Antar att det beror på att de har gått över till neodymiummagneter i elementen och på så vis fått ner vikten.

http://www.bowers-wilkins.com/Downloads ... _sheet.pdf

http://www.bowers-wilkins.com/Downloads ... _sheet.pdf

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav petersteindl » 2017-01-16 05:04

Var i Italien är det?
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
P1200VB
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2008-05-20
Ort: Göteborg

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav P1200VB » 2017-01-16 05:23

Frosinone

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav music4ever » 2017-01-16 05:38

Ge ett lägre bud, och säg att du kommer "direkt" och hämtar dem personligen. Så slipper han pula med frakten mm.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav petersteindl » 2017-01-16 05:54

P1200VB skrev:Frosinone


Oj, det ligger i närheten av Rom. Det är lite långt med bil. Milano funkar. Om det skall kombineras med semester, kalkylera 2 veckor. Annars blir det endast trist bilåkning på motorvägar. Vid varje hotelövernattning på väg tillbaka så får högtalarna antingen vara kvar i bilen eller lyftas in på rummet eller åtminstone in i hotellet.

Då skulle jag hellre flyga ner, hyra bil och kolla in och pröjsa högtalarna och ombesörja frakt. På våren är det fint där nere. Rom är sevärt. Men att ha högtalare i bil på gatan i Rom skulle jag dra mig för.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
P1200VB
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2008-05-20
Ort: Göteborg

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav P1200VB » 2017-01-16 06:18

Ja det är lite så jag tänker. Framåt våren skulle man förutsatt att högtalarna finns kvar kunna flyga ner, ta sig en liten semester och åka förbi och kika. Då har man inget att förlora på det. Men bara tanken på att sätta sig i en bil och köra totalt 460 mil med allt vad det innebär får det att vända sig i magen.

Användarvisningsbild
Lassej
 
Inlägg: 956
Blev medlem: 2013-12-22
Ort: Stockholms Skärgård

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav Lassej » 2017-01-16 21:52

petersteindl skrev:
P1200VB skrev:Frosinone


Oj, det ligger i närheten av Rom. Det är lite långt med bil. Milano funkar. Om det skall kombineras med semester, kalkylera 2 veckor. Annars blir det endast trist bilåkning på motorvägar. Vid varje hotelövernattning på väg tillbaka så får högtalarna antingen vara kvar i bilen eller lyftas in på rummet eller åtminstone in i hotellet.

Då skulle jag hellre flyga ner, hyra bil och kolla in och pröjsa högtalarna och ombesörja frakt. På våren är det fint där nere. Rom är sevärt. Men att ha högtalare i bil på gatan i Rom skulle jag dra mig för.

Med vänlig hälsning
Peter


Exakt! Så hade jag också gjort. Jag har bilat massor på kontinenten i samband med sonens tävlingar (fd Europamästare i radiostyrd bilracing) och vi lämnar aldrig värdesaker kvar i bilen. Vår bil har varit fullpackad med däck, reservdelar, reservbilar m.m. Vet flera som har haft inbrott. Även om det är tunga grejer.
Går fort att flyga till Rom, ta hyrbil och gör upp allt. Priset är ok som Peter redan har nämnt.
Lycka till!

Mvh
Lasse
(Som äger 802D2)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav distad » 2017-01-18 21:49

Och här finns ett par rejäla slutsteg att driva dem med. https://www.blocket.se/vi/70913621.htm
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11891
Blev medlem: 2008-07-01

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-01-18 22:09

FBK skrev:Och här finns ett par rejäla slutsteg att driva dem med. https://www.blocket.se/vi/70913621.htm

Lika snygga som 800D, en fin matchning

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav hifikg » 2017-01-18 22:16

FBK skrev:Och här finns ett par rejäla slutsteg att driva dem med. https://www.blocket.se/vi/70913621.htm


Ögongodis :-)
(Ja, de låter säkert heeelt okej också)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Lassej
 
Inlägg: 956
Blev medlem: 2013-12-22
Ort: Stockholms Skärgård

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav Lassej » 2017-01-18 23:02

FBK skrev:Och här finns ett par rejäla slutsteg att driva dem med. https://www.blocket.se/vi/70913621.htm


Yes, sitter som en smäck. Dessa skulle jag kunna tänka mig :) .

Mvh
Lasse

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5180
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav Conan » 2017-01-19 07:19

Drar du nu till helgen och tjackar högtalarna..? :D

Användarvisningsbild
P1200VB
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2008-05-20
Ort: Göteborg

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav P1200VB » 2017-01-19 07:44

Conan skrev:Drar du nu till helgen och tjackar högtalarna..? :D


Läs gärna vad som har skrivits tidigare så slipper jag svara på samma fråga igen.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav PerStromgren » 2017-01-19 09:49

Conan skrev:Drar du nu till helgen och tjackar högtalarna..? :D


P1200VB skrev:Framåt våren skulle man förutsatt att högtalarna finns kvar kunna flyga ner, ta sig en liten semester och åka förbi och kika. Då har man inget att förlora på det. Men bara tanken på att sätta sig i en bil och köra totalt 460 mil med allt vad det innebär får det att vända sig i magen.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11891
Blev medlem: 2008-07-01

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-01-19 13:48

P1200VB skrev:
Conan skrev:Drar du nu till helgen och tjackar högtalarna..? :D


Läs gärna vad som har skrivits tidigare så slipper jag svara på samma fråga igen.

Vi förstår, du ska först till Stockholm o köpa slutstegen :wink: :mrgreen:
...eller hur var det nu...hade du slutsteg redan eller? 8) 8)

Användarvisningsbild
P1200VB
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2008-05-20
Ort: Göteborg

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav P1200VB » 2017-01-19 16:59

Tycker nog att slutstegsfrågan har avhandlats tillräckligt i den här tråden :)

Nu återstår bara att se om och när jag får tummen ur och köper ett par högtalare.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav hifikg » 2017-01-19 19:50

http://www.annunci.net/biella/audio-tv-video/bw-800d-d2-speakers-1917614
Fyndpris? Eller missar jag något? Visserligen begagnade, men ändå.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
P1200VB
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2008-05-20
Ort: Göteborg

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav P1200VB » 2017-01-19 20:12

Ja det verkar vara för bra för att vara sant och då är det oftast inte det heller.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav PerStromgren » 2017-01-19 20:17

Jag har sett märkligt bra priser på Quadhögtalare i Italien också. Är det något lurt med dom där latinosarna?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
roggaro
 
Inlägg: 4738
Blev medlem: 2009-06-11
Ort: Hising Island

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav roggaro » 2017-01-19 22:28

vet bara att de gör rättså dåliga spårvagnar, men borde inte Peter svara eftersom, har jag för mig att pressverktygen till hans ägg finns där 8) hur filosoferar man över välljud i det landet...
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav petersteindl » 2017-01-20 01:26

roggaro skrev:vet bara att de gör rättså dåliga spårvagnar, men borde inte Peter svara eftersom, har jag för mig att pressverktygen till hans ägg finns där 8) hur filosoferar man över välljud i det landet...


...över en Barolo eller Brunello tillsammans med en god risotto frutto di mare och tiramisu samt digestivo såsom Amaro, limoncello eller Grappa. Därefter en Espresso ... :mrgreen:




... lungo, macchiato. :)

burp
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48431
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav IngOehman » 2017-01-22 00:06

petersteindl skrev:
P1200VB skrev:Frosinone


Oj, det ligger i närheten av Rom. Det är lite långt med bil. Milano funkar. Om det skall kombineras med semester, kalkylera 2 veckor. Annars blir det endast trist bilåkning på motorvägar. Vid varje hotelövernattning på väg tillbaka så får högtalarna antingen vara kvar i bilen eller lyftas in på rummet eller åtminstone in i hotellet.

Då skulle jag hellre flyga ner, hyra bil och kolla in och pröjsa högtalarna och ombesörja frakt. På våren är det fint där nere. Rom är sevärt. Men att ha högtalare i bil på gatan i Rom skulle jag dra mig för.

Med vänlig hälsning
Peter

Nu är ju Florens nordligare än Frosinone, men två veckor för att det inte skall bli bara motorvägsskörning?

Jag har två gånger kört sträckan Stockholm-Florens i ett sträck. Första gången per motorcykel så tog det mindre än ett dygn, andra gången med bil så tog det 30 timmar någonting.

Visst kan man ta två veckor på sig, om man vill. Särskilt om man vill inkludera lite semester typ över en vecka. Men inte är det för lång sträcka att köra bil. Man kan köra bil runt jorden. Det vill säga om man färjar lite också. Föräldrarna tog bilen till Syrien för några år sedan. Det gick bra det också.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav Laila » 2017-01-22 00:49

IngOehman skrev:....
Jag har två gånger kört sträckan Stockholm-Florens i ett sträck. Första gången per motorcykel så tog det mindre än ett dygn, andra gången med bil så tog det 30 timmar någonting.
Vh, iö

Härligt iö, jag har flera gånger tänkt att fråga dig varför du "alltid" brukar skriva "i ett streck" när
jag inbillat mig att du menar "i ett sträck" ? Nu är det åtminstone inte "alltid" som gäller. :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav petersteindl » 2017-01-22 01:17

Säg 3 veckor då. Det bör väl räcka med lite semester. Man kör Stockholm - Skåne på en dag och äter en god lunch på vägen och en god middag i Skåne. Sedan åker man till Goslar och övernattar där och äter en jättefin måltid där. Sedan har man några timmar upp i bergen och besöker klockmuseum. Sedan kan man övernatta där och äta jättegod mat. Då kan man kommit 6 mil den dagen. Det är lagom. Sedan forsätter man mot Moseldalen och dricker goda viner och äter jättegoda Sparrisrätter. Det tar 3 dagar i Mosel. Mycket trevligt. Sedan styr man kosan mot Luxemburg, Liechtenstein, Österrike och Schweiz och besöker trevliga orter i Alperna och från Mosel till Alperna är det 5 dagar. Fantastiska vyer, god mat och gott vin. Lugano. Därefter kommer man in i Italien och då bör man besöka Menaggio och ta båten till Bellagio och sedan måste man se Como och man kan stanna några dagar runt omkring Milano. Därefter kan man skynda ner till Alba och Barolo och köpa lite goda viner och besöka vingårdar. Det är mycket vackert där. Sedan måste man åka förbi Genova och ner till Cinque Terre och vandra där i 5 dagar. Där är det jättefint. Sedan styr man kosan mot Carrara och Massa och tittar på marmorbrotten. Det är en upplevelse i sig. Nu är man i Toscana och då måste man ju åka till Pisa och där finns det massor att se och jättegod glass :) 1-2 dagar behövs det där. Från Pisa åker man småvägarna genom Toscana till San Gimignano som är söder om Florens. Där stannar man över natten och äter en förträfflig måltid. Dagen efter besöker man Siena och äter en lunch vid torget. Sedan kan man antingen köra mot kusten eller mitt i landet och det tar bara 2 dagar mot målet om man inte vill se Rom innan man hämtar högtalarna. 4-7 dagar i Rom verkar lagom. Sedan hämtar man högtalarna och åker mot Florens och ser samtliga sevärdheter där och därefter mot Adriatiska kusten och San Marino som är jättetrevligt och sedan mot Venedig för att inmundiga god mat och se alla sevärdheter i Venedig. Där stannar man 4 dagar och åker gondol och tittar på Muranos glasbruk. Jättetrevligt. Nu kan man åka norrut mot Treviso och Cortina i Dolomiterna. Där kan man åka runt och ta det lite lugnt för omväxlings skull. Du har ju nu 250 kg högtalare i bilen eller på motorcykeln.

Sedan åker man mot Lienz och Grossglockner i Österrike. Otroligt vackert. Man kommer fram till Kaprun och kan göra en smärre avstickare mot Bad Gastein, Graz, Bratislava och Wien. Där finns massor att se och mycket gott att äta under vägen. Sedan drar man till München, Prag, Dresden och Berlin och på den rutten passar man på att se samtliga sevärdheter. Det tar några dagar extra men är väl värt att se. Sedan åker du mot Hamburg och för att inte missa tid så är det bara att åka hemåt och koppla in högtalarna och njuta av Barolovinet du inhandlat på vägen ner. Nånting säger mig att det kan bli lite jobbigt att kånka högtalarna på motorcykel, men det kanske går.

Ha en God Tur!
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48431
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav IngOehman » 2017-01-22 02:23

Du har verkligen en poäng där. När man åker således att mans står på så finns liksom inget skäl att ta det lugnt. Det bara tar längre tid då. Men om man slår av lite så man hinner se något, så är det absolut bäst att göra det så ordentligt att man verkligen hinner se något!

Jag har varit på de flesta ställen du nämner i ditt reseförslag, och ger upptumme på nästan alla tipsen!

Venedig skulle jag skippa dock (för turistigt) och istället skulle jag av bara farten passera målet och fortsätta en bit söderut, till Amalfi-kusten, och i dessa trakter speciellt spana in Positano (där man kan bo och göra dagsturer) och förstås inte missa Capri innan resan bär norrut igen! :)

Laila skrev:
IngOehman skrev:....
Jag har två gånger kört sträckan Stockholm-Florens i ett sträck. Första gången per motorcykel så tog det mindre än ett dygn, andra gången med bil så tog det 30 timmar någonting.
Vh, iö

Härligt iö, jag har flera gånger tänkt att fråga dig varför du "alltid" brukar skriva "i ett streck" när
jag inbillat mig att du menar "i ett sträck" ? Nu är det åtminstone inte "alltid" som gäller. :)

Det beror på språklig oförmåga/inkompetens samt specifikt ordblindhet.

Jag försöker skriva så bra jag kan men det är svårt för mig. Tack för påpekandet dock, återkoppling är bästa sättet att lära sig bättre. :)

Det ingen pekar på märker jag ju inte. :?

Tror någon påpekat detta förut (kanske du?) och att jag därför nu kände att något kanske kunde vara fel. Så jag provade med "ä" och det såg bättre ut.


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2017-01-22 02:30, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav MagnusÖstberg » 2017-01-22 02:28

Mycket alkohol blir det tydligen. Lägg in två veckor för "förberedelse till körning" i schemat.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48431
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav IngOehman » 2017-01-22 02:36

Det behövs inte.

De har 0,5-promillegräns, precis som alla rimligt civilicerade europeiska länder (en del har till och med 0,8-gräns).

Så dricker man normalt (inte super) så behöver man inte tänka på detta. Det är bara att köra.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39789
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav petersteindl » 2017-01-22 03:22

MagnusÖstberg skrev:Mycket alkohol blir det tydligen. Lägg in två veckor för "förberedelse till körning" i schemat.


Blir det? Färsk sparris och moselvin i Moseldalen är ett måste om man är där. Vad har Moselvin för alkoholhalt? 7-9 %? Mindre än dina belgare. :)

I Barolo så hör avsmakning av olika viner till, liksom, då man besöker vingårdar. :)

Till middagarna på kvällarna kan man ju alternera, beroende på var man är och vad man äter. Till lunch så finns det olika alternativ beroende på var man är.

Men, det kan bli en del vin eller öl eller mineralvatten.

God mat blir det oavsett. Drar man ner till Amalfikusten så är Sorrento ett trevligt ställe att övernatta på. Jag har cyklat hela Amalfikusten och varit på Capri. Då jag var i Sorrento hade jag en utsökt middag på en liten restaurang med några rum på övervåningen. Efter maten frågade Hotel/restaurangägaren vad vi ville dricka. Underförstått, en likör. Det är på något sätt som om deras mat passar med likör som avslut. Jag frågade efter Grand Marnier eller Cointreau. Han glodde på mig och tyckte nog att jag var oförskämd. Han hade inget sånt. Han föreslog Limoncello. Öh, vad är det? Då kom han in med smakprov av egenhändigt tillverkad Limoncello. Sedan den dagen har jag i princip lagt de franska likörerna på hyllan. Limoncellon var bara helt överlägsen, så fräsch och god och perfekt efter deras måltid. Vad jag då inte hade någon aning om var att Sorrento är Mecca för Limoncello och jag hade nog extrem tur. Jag har varken förr eller senare smakat något dylikt.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48431
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: B&W 800 Diamond D2

Inläggav IngOehman » 2017-01-22 04:11

Även jag har smakat Limoncello i Sorrento!

Gillar, men inte så mycket att jag vill ha druckit min sista Cointreau eller Grand Marnier. Speciellt Cointreau är en likör som liksom GT är lite som modersmjölk för mig. Barndomsminnen liksom. Och Grand Marnier är oersättligt i viss efterrätt...


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster