Moderator: Redaktörer
dawelito skrev:tack för tipsen, det är alltså i den här prisklassen man måste ligga för att hitta ett sånära brusfritt filter som möjligt?
Perfector skrev:återigen viktigare att haka upp sig än att komma med förslag.
"Faktiskt" riktigt tråkigt beteende.
Elfsberg skrev:Perfector skrev:återigen viktigare att haka upp sig än att komma med förslag.
Man får faktiskt såga usla råd utan att komma med bättre råd själv.
dawelito skrev:Har volymen ställt väldigt lågt överallt så tror inte det är det som är problemet.
Edit: missade ett par bra inlägg om nivåanpassning, vad lite mer exakt inenbär det för att få tyst på anläggningen ?
dawelito skrev:hejsan.
Skulle vilja ha lite tips på ett aktivt delningsfilter till min anläggning i vardagsrummet, har testat ett PA filter men tycker det brusar för mycket.
Har tyvärr inga ideér alls om vad som kan funka men kriterierna är att det ska delas 2vägs (bas / hög) och vara så brusfritt som möjligt.
trevlig lördagskväll!
RogerGustavsson skrev:1.Digitala delningsfilter har ibland också nivåproblem. 2.Lite irriterande kan vara att den ADDA-process som skall till kanske inte är helt ohörbar. 3. Omsampling kan det också bli.
RogerGustavsson skrev:Jag tänker på att en del kör 16 Bitar och med större EQ-ingrepp/lyft får man ju sänka nivån totalt för att inte överstyra digitalt = signalbrusförhållandet blir lägre. Tänker jag fel?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 20 gäster