Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Det borde gå! Jag ser att Onkyo har en förstärkare med RIAA-steg för ca 2000:-. CD-spelare borde gå att få för 1000:-, ger 7000:- kvar till högtalare. Det är väl på högtalarsidan det viktigaste valet görs, kan jag tro. Jag har inga tips, tyvärr. Fel prisklass för mina favoriter...
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Det borde gå! Jag ser att Onkyo har en förstärkare med RIAA-steg för ca 2000:-. CD-spelare borde gå att få för 1000:-, ger 7000:- kvar till högtalare. Det är väl på högtalarsidan det viktigaste valet görs, kan jag tro. Jag har inga tips, tyvärr. Fel prisklass för mina favoriter...
Du glömde vinylspelaren...
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Det borde gå! Jag ser att Onkyo har en förstärkare med RIAA-steg för ca 2000:-. CD-spelare borde gå att få för 1000:-, ger 7000:- kvar till högtalare. Det är väl på högtalarsidan det viktigaste valet görs, kan jag tro. Jag har inga tips, tyvärr. Fel prisklass för mina favoriter...
Du glömde vinylspelaren...
Bill50x skrev:Fast det är lite trist att det väljs den billigaste elektroniken och skivspelare som bara kan hittas och sedan låter resten gå till högtalare. Enligt mig är det fel väg att gå. Lyssna istället på de bästa högtalare som går att finna för tex 3-3.500, lyssna då med riktigt bra elektronik. Välj sedan den elektronik inom ramen för 10.000 som låter bäst med de högtalare som ni fastnat för. I sammanhanget skulle jag föreslå att man inte ska undvika begagnade högtalare, de går ytterst sällan sönder som elektronik tenderar att göra.
/ B
Laila skrev:Appropå högisar, ä dina Dalisar spelklara än . . . typ ?
Elfsberg skrev:Begagnade piP och en BRIK-förstärkare eller nån sån där TA2020-variant från ebay.
PerStromgren skrev:Det borde gå! Jag ser att Onkyo har en förstärkare med RIAA-steg för ca 2000:-. CD-spelare borde gå att få för 1000:-, ger 7000:- kvar till högtalare. Det är väl på högtalarsidan det viktigaste valet görs, kan jag tro. Jag har inga tips, tyvärr. Fel prisklass för mina favoriter...
bootstrap skrev:PerStromgren skrev:Det borde gå! Jag ser att Onkyo har en förstärkare med RIAA-steg för ca 2000:-. CD-spelare borde gå att få för 1000:-, ger 7000:- kvar till högtalare. Det är väl på högtalarsidan det viktigaste valet görs, kan jag tro. Jag har inga tips, tyvärr. Fel prisklass för mina favoriter...
Tror man får ge 2000 för en cd-spelare idag.
Nattlorden skrev:bootstrap skrev:PerStromgren skrev:Det borde gå! Jag ser att Onkyo har en förstärkare med RIAA-steg för ca 2000:-. CD-spelare borde gå att få för 1000:-, ger 7000:- kvar till högtalare. Det är väl på högtalarsidan det viktigaste valet görs, kan jag tro. Jag har inga tips, tyvärr. Fel prisklass för mina favoriter...
Tror man får ge 2000 för en cd-spelare idag.
En Philips DVD-spelare för 399 gör jobbet helt ok.
PerStromgren skrev:Min erfarenhet säger att en billig förstärkare oftare duger fint jämfört med en billig högtalare. Jag anser att du har fel, B!

Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Min erfarenhet säger att en billig förstärkare oftare duger fint jämfört med en billig högtalare. Jag anser att du har fel, B!
Det kan man/du ju tycka. Men billig elektronik låter ofta... ja just billigt i det långa loppet. Ett bra försteg och ett par hyffsat bra aktiva högtalare (datorhögtalare eller typ Genelec) kan tex låta superbt. Att få till en viss ljudkaraktär genom högtalarval är lätt att fixa, det är bara att slanta av. Men att tro att dessa högtalare kommer låta bra med billig elektronik (i långa loppet) är att lura sig själv.
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 20 gäster