Om man vill ha...

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Tompa_39

Om man vill ha...

Inläggav Tompa_39 » 2017-05-22 12:37

...en apparat i sitt uterum för att driva ett par hörlurar och ett par små stativare, dessutom vill man ha digital IN, helst optiskt, och fjärrkontroll.

Skulle då en gammal Naim Unitqute (1 el 2) vara ett bra alternativ tro...eller tror ni denna Kina-pryl skulle duga lika bra?

Topping 32ex:

http://www.tpdz.net/en/products/tp32ex/index.htm
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Om man vill ha...

Inläggav PerStromgren » 2017-05-22 13:10

För mig personligen hade en liten billig pryl slagit en stor dyr alla dagar i veckan. Uterummet låter som ett ställe för avkopplad lyssning där det passar fint med låga ambitioner. Kan du få en TP32EX för 119 dollar, som den just nu kostar på Amazon, hade jag beställt genast. Det värsta som kan hända är att du inte gillar den och säljer den vidare.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Emanuelgbg

Inläggav Emanuelgbg » 2017-05-22 13:34

Naim har ju lite mer funktioner men Topping har kanske tillräckligt utom då "helst optisk"?

Användarvisningsbild
Tompa_39

Inläggav Tompa_39 » 2017-05-22 16:11

PerStromgren skrev:För mig personligen hade en liten billig pryl slagit en stor dyr alla dagar i veckan. Uterummet låter som ett ställe för avkopplad lyssning där det passar fint med låga ambitioner. Kan du få en TP32EX för 119 dollar, som den just nu kostar på Amazon, hade jag beställt genast. Det värsta som kan hända är att du inte gillar den och säljer den vidare.

Jo, jag håller nog med dig Per....
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-05-22 16:51

Att bara gå på pris är inte rätt väg enl mig.
Först ska man definiera de egenskaper man vill ha (krav), och välja ut de produkter som fixar kraven - därefter köper man den billigaste av de som uppfyller kraven.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2017-05-22 16:53

sportbilsentusiasten skrev:Att bara gå på pris är inte rätt väg enl mig.
Först ska man definiera de egenskaper man vill ha (krav), och välja ut de produkter som fixar kraven - därefter köper man den billigaste av de som uppfyller kraven.

Det är klart att man ska, så är det. Men... det finns liksom olika ambitionsgrad även på kravanalysen! Och en liten kravanalys har vi faktiskt fått, implicit. Det var den jag använde, tillsammans med en snabb googling, för att ge det lilla tipset jag gav.

Men Tompa vet bäst, just i detta fall!
... tycker jag!

Per

Återgå till Köpråd