Moderator: Redaktörer
SuperA skrev:Dessa är inte billigast men tycker det är bra kvalité för pengen:
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud ... 1-m-p69643
Maccis skrev:Gör det väl?
Finns i långa längder (dock ej vit), går att dela på ganska enkelt, så man får långt mellan vänster och höger hane.
Bill50x skrev:Ett alternativ är en sådan här
[ Bild ]
som ju ser hygglig ut och sedan koppla vanliga audiofilkablar till denna. Lite bättre kablar är ju ofta en separat kabel per kanal.
/ B
Svante skrev:Bill50x skrev:Ett alternativ är en sådan här
[ Bild ]
som ju ser hygglig ut och sedan koppla vanliga audiofilkablar till denna. Lite bättre kablar är ju ofta en separat kabel per kanal.
/ B
De där borde förbjudas!
Det ger en lång hävstång på ett kort stift, sådana har brutit sönder många uttag. Varianten med kontakt - kort sladd - RCA-hona är mycket bättre.
Talspolen skrev:Nu blev det så här. Jag köpte faktiskt en sån hemsk 3.5mm till stereo RCA adapter. Jag kan förstå att den kan ge ett ganska stort moment på telekontakten i apparaten! I mitt fall är allt stationärt och Chromcasten är ju pytteliten och följer kablarnas rörelse så tror det fungerar väl.
Kablarna bygger jag egna av RG58 och Amphenol ACPR kontakter. Amphenol-kontakterna imponerar med sin kvalitet. Dryga 40 spänn styck på Elfa. Kan rekommendera dessa RCA-hanar

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 21 gäster