Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-09-15 15:25

PerStromgren skrev:
Kraniet skrev:jag sitter också på 3,5m och har 50 tum. Alldeles för litet.. Skulle jag köpa ny så är det nog inte fråga om mindre än 75.


Vi sitter ca 3 m ifrån och har 32"... :oops:

Hehe nu för tiden är datorskärmar i den storleken 8)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav RogerGustavsson » 2017-09-15 18:12

Något åt det håller. Så här är det hos mig just nu.

Bild

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Elfsberg » 2017-09-16 08:54

faema skrev:Jag kastar ut en frågatill er som är insatta.
Jag tycker att en TV som är avslagen är MYCKET ful, som ett stort svart hål. Därför har vi TV bakom ett draperi (halvbra lösning).
Fråga:
Finns det en TV där skärmen är vit eller annan ljus färg när den är av?
Varför svart?
Ni kan säkert svaren 8)


Så är det!
Jag skulle vilja ha TVn infälld i någon slags platsbyggt ramverk eller bokhylla och kanske ha en färgglad tavla eller tygbit framför, som man sen viker upp.. typ rullgardin eller sån projektorduk som rullas in i kassett.
Nackdelen med stor TV är att den VERKLIGEN blir en stor svart klump när man inte använder den.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-09-16 12:06

smile skrev:Bara en reflektion ifrån min sida.

När jag var liten för ca 20 år sedan så hade vi en liten tv, uppskattningsvis någonstans mellan 24-28" på ett avstånd av kanske 3-4 meter beroende på var i rummet man satt.
Detta var nog acceptabelt rent allmänt.

I dag sitter jag med en 48" tv på ungefär samma avstånd, jag ser väldigt tydligt vad jag tittar på.

Vad är det man missar när man inte klarar av att titta på en tv på mindre än 50" som alla förslag här ovan verkar vara?

Är det bara för att man kan ha en stor tv som lockar eller har folk sämre syn i dag än för 20 år sedan?

Hur stor var duken på bio för 20...30..40...år sedan?
Svar, lika stor.
Där har du målet för många som köper TV.
Upplevelsen!!

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-09-18 07:35

Litet beroende på vad man tänker titta på. Film eller TV-produktion? Alltför stor bild på det senare ger väl fortfarande litet väl "närgångna" bilder? Eller är alla TV-produktioner numera anpassade till bioformat-skärmar?

smile skrev:Bara en reflektion ifrån min sida.

När jag var liten för ca 20 år sedan så hade vi en liten tv, uppskattningsvis någonstans mellan 24-28" på ett avstånd av kanske 3-4 meter beroende på var i rummet man satt.
Detta var nog acceptabelt rent allmänt.

I dag sitter jag med en 48" tv på ungefär samma avstånd, jag ser väldigt tydligt vad jag tittar på.

Vad är det man missar när man inte klarar av att titta på en tv på mindre än 50" som alla förslag här ovan verkar vara?

Är det bara för att man kan ha en stor tv som lockar eller har folk sämre syn i dag än för 20 år sedan?

I mitt rum skulle jag nog kunna klämma in kanske en 65" tv utan att det skulle se konstigt ut men min 48" känns bra ur estetisk vinkel.

Sämre syn? Tja, är det för att folk har sämre hörsel som de måste ha en så kapabel stereo? Nja. :wink:

For övrigt tror jag att många betraktar funktionen som viktig (=återgivning med ungefär den öppningsvinkel till materialet som producenten/regissören skapade medelst), och huruvida själva möblemanget "ser konstigt ut" eller inte med en stor skärm, det är sekundärt. Man kan lika gärna tycka att skärmar inte hör hemma över huvud taget i ett vardagsrum, ja man kan förstås tycka vadsomhelst. Nu är det visst populärt att tycka att en rejäl diskbänk i rostfritt inte är tillräckligt snyggt i ett kök.

Att återge gamla produktioner i biografformat är nog inte optimalt. Men det går väl att zooma ut om bilden blir för stor?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
momus
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 2008-02-20
Ort: Kungsängen

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav momus » 2017-09-18 16:05

Allting är så subjektivt och beroende av vilken historia som berättas.

Jag tyckte Alien (1) var spännande och skitläskig trots att jag såg den i svartvitt på en 12” TV för ca 25 år sen.

Sitter idag med en 48 tummars (LCD) och en Apple TV.

The Wire är fortfarande spännande trots 4:3.

Ödets ironi är att dom flesta filmar med sina mobiler "stående" trots att dom flesta skärmar är horisontella 16:9

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav PerStromgren » 2017-09-18 16:10

Behovet av stor TV kan vara kopplat till vad man tittar på. Film med starka visuella effekter blir säkert bättre med en stor TV, men en lågmäld berättelse utan dessa starka effekter blir precis lika njutbar på en liten TV, om bara allt går att se. För mig är det lite som att läsa en bok, berättelsen tar över mig, typ.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-09-19 21:14

PerStromgren skrev:Behovet av stor TV kan vara kopplat till vad man tittar på. Film med starka visuella effekter blir säkert bättre med en stor TV, men en lågmäld berättelse utan dessa starka effekter blir precis lika njutbar på en liten TV, om bara allt går att se. För mig är det lite som att läsa en bok, berättelsen tar över mig, typ.

Håller alls inte med, men vi är alla olika.
Fråga,hardu testat?

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Elfsberg » 2017-09-19 22:05

Jag är helt övertygad om att det handlar om snålhet.


8) 8) 8) 8) 8)

(seriöst inlägg)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-09-20 04:50

sportbilsentusiasten skrev:
PerStromgren skrev:Behovet av stor TV kan vara kopplat till vad man tittar på. Film med starka visuella effekter blir säkert bättre med en stor TV, men en lågmäld berättelse utan dessa starka effekter blir precis lika njutbar på en liten TV, om bara allt går att se. För mig är det lite som att läsa en bok, berättelsen tar över mig, typ.

Håller alls inte med, men vi är alla olika.
Fråga,hardu testat?

Ja, det räcker väl med att berättelsen har foto som är det minsta intressant (annars välj en ljudbok?) för att en fullstor bildåtergivning skall vara önskvärd. Men håller du med om att det finns gott om TV-produktioner som blir för stora i bioformat? Dem som är tänkta för en mindre bildskärm och innehåller mycket närbilder.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav sportbilsentusiasten » 2017-09-20 14:15

Men isåfall zoomar man.
(Har personligen inga problem med närbilder dock)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-09-22 06:25

För mig handlar det om att få den öppningsvinkel som skaparen tänkte sig. En för stor bild är ett ungefär lika stort problem som en för liten. Den geometriska distorsionen från objektivet upplevs ju till exempel olika beroende på med vilken storlek bilden sedan återges. Vad tycker ni andra?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav RogerGustavsson » 2017-09-22 07:09

Jag tycker likadant. Att blåsa upp bilder från gamla gryniga TV-sändningar på stora bildvisare tycker jag blir störande. En del gamla serier/TV-filmer finns trots allt i bättre kvalitet än vad dåtiden förmådde sända på TV. Exempelvis kör tysk TV en del gamla amerikanska serier i HD, markant skillnad mot det som TV kunde erbjuda för 30-40 år sedan.

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5170
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Conan » 2017-09-22 07:22

RogerGustavsson skrev:Jag tycker likadant. Att blåsa upp bilder från gamla gryniga TV-sändningar på stora bildvisare tycker jag blir störande. En del gamla serier/TV-filmer finns trots allt i bättre kvalitet än vad dåtiden förmådde sända på TV. Exempelvis kör tysk TV en del gamla amerikanska serier i HD, markant skillnad mot det som TV kunde erbjuda för 30-40 år sedan.


Nämen då tycker du väl inte likadant? E tycker att film & TV ska visas med den öppningsvinkel som det var tänkt (typ som från producer´s seat), medan du tycker att man inte ska blåsa upp bilden mer än vad programmaterialet tillåter. Ganska olika tyckanden.

Jag tycker nog mer som E, men tittar man både på film & TV så får det antingen bli en kompromiss (typ den 65 tummare jag har i dag) eller att köra en TV till TV och duk & projje till film.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57181
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Nattlorden » 2017-09-22 08:39

PerStromgren skrev:
Kraniet skrev:jag sitter också på 3,5m och har 50 tum. Alldeles för litet.. Skulle jag köpa ny så är det nog inte fråga om mindre än 75.


Vi sitter ca 3 m ifrån och har 32"... :oops:

[ Bild ]
Den primära platsen är inte de fåtöljer som finns i bild, utan en soffa som står till höger om bilden.


Hittade inte tv:n på bilden inledningsvis.

Så här ser en tv ut:
Bild
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav RogerGustavsson » 2017-09-22 08:46

Conan skrev:
RogerGustavsson skrev:Jag tycker likadant. Att blåsa upp bilder från gamla gryniga TV-sändningar på stora bildvisare tycker jag blir störande. En del gamla serier/TV-filmer finns trots allt i bättre kvalitet än vad dåtiden förmådde sända på TV. Exempelvis kör tysk TV en del gamla amerikanska serier i HD, markant skillnad mot det som TV kunde erbjuda för 30-40 år sedan.


Nämen då tycker du väl inte likadant? E tycker att film & TV ska visas med den öppningsvinkel som det var tänkt (typ som från producer´s seat), medan du tycker att man inte ska blåsa upp bilden mer än vad programmaterialet tillåter. Ganska olika tyckanden.

Jag tycker nog mer som E, men tittar man både på film & TV så får det antingen bli en kompromiss (typ den 65 tummare jag har i dag) eller att köra en TV till TV och duk & projje till film.



Nja, jag menar ju att det ska vara samma öppningsvinkel mot som skaparen har tänkt sig. Då blir bilderna väldigt olika i storlek. Att dra upp en suddig VHS till 4k tycker jag blir knas och det har säkert ingen producent tänkt sig.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav dewpo » 2017-09-22 15:10

Jag hyrde en film på Google filmer i går och reagerade på att den var 16:9 inte gamla 2.35:1
Är det det vanliga nu för tiden? Att hyrfilmer fyller hela skärmen?
Jag är också på jakt efter en ny tv. Och har varit så i ett par år nu, Men ekonomin har inte tillåtit.
När jag började titta var allt prat om korrekt hantering av 24p idag verkar det vara en icke fråga, Hanterar alla Tv 24p korrekt idag?
Sen var 3d försäljnings argumentet, Idag verkar det idet närmsta övergivet bara ett fåtal modeller har 3d stöd.
Sen kom 4k tv apparaterna som inte kunde visa 4k för de saknade hdcp 2.2, sen 4k apparaterna som kunde visa 4k men bara 30p.
Nu verkar det vara 2160/60p som gäller helst i kombination med HDR. 10-bitars färgdjup verkar också på tapeten.
Men tydligen är svärtan fortfarande inget att hurra för om man inte tar steget upp till de nya OLED apparaterna.

Jag var och tittade lite på olika apparater i en Elgiganten butik i onsdags och bilderna såg fina ut på nästan alla modeller :roll:
Det var förstås inga vanliga filmer eller sport som visades utan färgglada bilder med lite rörelse i,
Bilder av den typen som ser bra ut oavsett vad de visas på :wink:

Jag funderar på om 2016 modellerna som säljs ut nu till fördelaktigt pris är rätt väg att gå eller om -17 års modeller är kraftigt förbättrade?
Denna...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3886180
och ett par modeller ytterligare från både Philips,Lg och Panasonic säljs för ca halva priset av vad de kostade då det begav sig förra hösten.
Men kanske år årets modeller ändock ett bättre val om man väger in saker som att mjukvaran blir omodern fortare på en -16 modell?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-09-22 18:06

Nu när alla snart skall vara med och betala för statlig television kanske staten kommer att lansera en prisvärd folk-TV? :D

dewpo skrev:Jag hyrde en film på Google filmer i går och reagerade på att den var 16:9 inte gamla 2.35:1
Är det det vanliga nu för tiden? Att hyrfilmer fyller hela skärmen?

Vet inte. Men alltså, jag hoppas att du inte behövde betala för allt som de hade skurit bort i kanterna? (Undrar om de säljer stuvbitar ... :? )

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5170
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Conan » 2017-09-22 18:30

RogerGustavsson skrev:
Conan skrev:
RogerGustavsson skrev:Jag tycker likadant. Att blåsa upp bilder från gamla gryniga TV-sändningar på stora bildvisare tycker jag blir störande. En del gamla serier/TV-filmer finns trots allt i bättre kvalitet än vad dåtiden förmådde sända på TV. Exempelvis kör tysk TV en del gamla amerikanska serier i HD, markant skillnad mot det som TV kunde erbjuda för 30-40 år sedan.


Nämen då tycker du väl inte likadant? E tycker att film & TV ska visas med den öppningsvinkel som det var tänkt (typ som från producer´s seat), medan du tycker att man inte ska blåsa upp bilden mer än vad programmaterialet tillåter. Ganska olika tyckanden.

Jag tycker nog mer som E, men tittar man både på film & TV så får det antingen bli en kompromiss (typ den 65 tummare jag har i dag) eller att köra en TV till TV och duk & projje till film.



Nja, jag menar ju att det ska vara samma öppningsvinkel mot som skaparen har tänkt sig. Då blir bilderna väldigt olika i storlek. Att dra upp en suddig VHS till 4k tycker jag blir knas och det har säkert ingen producent tänkt sig.


Producenten hade, när man klippte/mixade filmen/TV-serien/programmet, med största sannolikhet ingen tanke på VHS, Super 8, HDTV eller 4K. Tanken var snarare vilken upplevelse som produktionen skulle ge. En TV-produktion som aldrig var tänkt att släppas på bio, slutklipper dom säkert (förhoppningsvis) på en "rätt stor TV". Filmer som släpps på bio klipper man på bioduk.

Visst är det bättre om materialet "tål" den upplösning som mediet har, men jag störs mycket mindre av bristande upplösning, än av en för liten bild. Det begränsar upplevelsen mycket mer. Förr i tiden fanns en tumregel som sa att man skulle ha en TV som var ungefär så stor att den täcktes av en knuten näve på rak arm framför tittaren. Detta för att man inte skulle "se begränsningen" i upplösningen. Det gav ju en väldigt liten TV i förhållande till tittavståndet. Visst, man kanske inte så så mycket av den bristande upplösningen, men man fick ju heller ingen vidare upplevelse av TV-programmet, så upplösningen kunde kvitta... :wink:

Användarvisningsbild
Xiro
 
Inlägg: 1720
Blev medlem: 2008-11-18
Ort: Malmö

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Xiro » 2017-11-28 01:29

Ikväll invigdes nya tv:n med Seinfeld på kabel och återgivningen var jättesnygg, värmde i hjärtat. Netflix Chef's table såg också fint ut. Fastnade för läget "Expert, mörkt rum", kändes behagligt och lite biolikt med en touch nostalgikänsla. Och jag aktiverade nån funktion för att inte trötta ögonen. Det blev en LG 55" oled på en diskret vit arm med drygt 60 cm räckvidd. Perfekt tajming inför vintern :)

Nu blir det att knåpa ihop en ljudlösning och koppla pä barnens playstation. Lutar åt min champagnefärgade Marantz biostärkare bredvid mammas matchande vinylsvarv från 1980. Och förhoppningsvis lyckas jag sälja in att ha mina markaudio med champagnefärgade koner som frontar :D Bak blir det troligen små Audio Pro i vit pianolack, och en 10" XTZ sub i ett av bakhörnen. Får räcka, vi spelar inte så högt.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-11-28 07:36

Xiro skrev:[…] aktiverade nån funktion för att inte trötta ögonen.

Vad gör den för nåt? Är det ett blåljusfilter eller vad?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Xiro
 
Inlägg: 1720
Blev medlem: 2008-11-18
Ort: Malmö

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Xiro » 2017-11-29 14:14

E skrev:
Xiro skrev:[…] aktiverade nån funktion för att inte trötta ögonen.

Vad gör den för nåt? Är det ett blåljusfilter eller vad?

Inte helt säker, inte haft tid att titta mer. Men spontant något mindre blått, lite varmare, kanske lite mindre kontrast och skärpa. Inget skarpt blåfilter, för bilden kändes ändå normal.

Kollade vidare på Chef's Table, avsnittet om stjärnkocken från Mexico. Jäklar vad sugen man blir på Mole - LGn återger den väldigt fint, magiskt men utan överdrifter, nästan så man känner doften :D

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6685
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav ChristianAndersson » 2017-11-29 22:39

Tipsar åter om allt-i-ett sajt, just nu om -2017 års vinnande 55"-aren LG OLED55B7V för 17´
http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/platt_tv.html
Shatterer of words

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav music4ever » 2017-11-30 00:31

Själv så sitter jag ca 3-3,2 meter från en 100 tums duk (2 meter bred, 4:3) och tycker den är för liten. Jag hade helst sett att duken gick utanför högtalarna, så ca 3 meter bred och samma avstånd till duken.
Det största problemet med riktigt stor bild och t ex DVD tycker jag inte är att de ser suddiga ut, utan snarare att det blir väldigt lätt att se dålig komprimering. DVD, Netflix mm kan ha rätt sunkig kodning.

Jag har valt att köra mina VHS, betamax, video 2000, laserdisc, CED och till vill del DVD, på en vanlig Sony 32 CRT 4:3 TV. Då blir bilden väldigt bra trots att jag sitter rätt nära (kanske 1,7m).

Användarvisningsbild
faema
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2010-03-18
Ort: Hässleholm

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav faema » 2017-11-30 10:36

Själv sitter jag ca 2,5 m från en 32 tums Tv av märket Finlux, alldeles lagom avstånd.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-11-30 11:54

Avståndet är säkert lagom, men öppningsvinkeln är ju på tok för liten. :wink:

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
faema
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2010-03-18
Ort: Hässleholm

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav faema » 2017-11-30 12:04

öppningsvinkel??? Ser ni på flera kanaler?

https://www.youtube.com/watch?v=KsYrHvhPGEo

Användarvisningsbild
Xiro
 
Inlägg: 1720
Blev medlem: 2008-11-18
Ort: Malmö

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Xiro » 2017-11-30 18:40

faema skrev:öppningsvinkel??? Ser ni på flera kanaler?

https://www.youtube.com/watch?v=KsYrHvhPGEo

Den är underbar :D

Igår kollade jag lite av mina foton på nya TVn, via inbyggda webläsaren, helt fantastiskt. Som att se fotona med nya ögon.

Det är en C7, alltså modellen över den som fick bästa omdöme i Christians länk ovan.

Har nyss kopplat på 2.1-ljud via analog ut till min gamla Arcam, som interimlösning. Så nu är det stuns i ljudet när barnen spelar :)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20927
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav E » 2017-11-30 23:15

Fast vad betyder "modellen över"? Om den bara är dyrare är det ju inte alls säkert att den är bättre - eller ens lika bra - som någon apparat som blivit bäst i test.

Att du är nöjd gör mig förstås glad oavsett vilket. Grattis!

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren
 
Inlägg: 5765
Blev medlem: 2005-05-18
Ort: Linköping

Re: Köpråd TV för cirka 3-3,5m

Inläggav Michael » 2017-11-30 23:42

Lite sent tips, då den nu kostar tusenlappar mer än förra veckan.

Någon som verifierat 120Hz? Verkar dumt skala om 50 (och 25) till 120!

PS. Dum design, ingen platt tv. Inget standard fäste, så tyvärr inget för mig.

//Michael

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster