Ska köpa en lite bättre förstärkare efter ha läst en hel del smicker kring diskanten i mina antika högtalare (B&W DM-4) och att de är konstruerade för att stå i bokhylla eller dikt an bakvägg al'a piP men det läste jag först ikväll men jag har ingen dämpad bakvägg (alla andra register blir lidande då men det ska ordnas på studs.. hade tänkt vänta till piP, trodde inte det skulle spela så stor roll med dessa "nödhögtalare")
Tanken var att använda dessa tillfälligt då jag sålde hela min anläggning för ~1 år sen*
Tänkte köpa ett par piP men nu efter ha läst alla tester kring diskanten (mycket viktigt med grym diskant) som sitter i B&W DM-4 (Celestion HF1300 Mk II) så undrar jag om inte det är förstärkaren som suger (Rotel RA-820).
Så då sugen den, kommer det suga med piP också.

Så nu tänkte jag kolla runt lite efter en något bättre förstärkare, kanske i 3500-området.. hade velat lägga mer men kan helt enkelt inte priotera det högre än allt annat skit som måste inhandlas.
Det är ingen panik alls, bara nått tips vad man ska leta efter. En bättre Rotel kanske? Men vilka modeller? NAD? Marantz... öööh, är så komplett ointresserad av apparater så jag har verkligen noll koll, är mer intresserad av tekniken.
Vore enormt tacksam för hjälp

Källan står en Pioneer DV-370 för så där är det nog inga större problem (fixade inte blindtest mot Denon DCD-625).
Det blir nog så att jag köper i augusti nångång.. men det vore trevligt att veta i förhand vad man ska leta efter.

Design/ålder är tämligen irrelevant men HUR ful som helst får den inte vara.
Gärna lite länkar och så för den som orkar.
OJ VAD LÅNGT DET BLEV

Den som inte orkar läsa allt så önskas tips på en beg. förstärkare kring 3.5kkr
* Sålde min ganska bra anläggning för att jag blev riktigt drabbad av uppgraderingsjävulen (:evil:) och slutade i princip att njuta av musiken.. letade bara fel. Blev så trött.

SOLD! Sen blev det en månad i värmen för pengarna.