Hififreaks, kan man lita på dem?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav hifikg » 2017-09-22 13:34

Halva priset på en del godis som Quads kombinerade försteg/DAC t ex, med analoga ingångar (därför jag hittade det, med tanke på SACD mm)

http://hifi-freaks.se/erbjudanden.html
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Maccis » 2017-09-22 16:27

De har ju Klarna som betalningsalternativ, så jag ser inte varför man inte skulle lita på dem.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav hifikg » 2017-09-22 18:28

Good thinking, fast jag brukar undvika Klarna. Medan jag funderade så kom jag på att jag inte behöver den. Den lär inte låta bättre än något jag redan har och behovet av analoga ingångar är litet (för mig alltså). Köper musik för slantarna istället.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn
 
Inlägg: 3107
Blev medlem: 2005-04-12

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav schmutziger » 2017-09-22 21:53

Är nästan säker att rabbadabb köpte hem två par whaferdale högisar som han sen skickade tillbaks utan problem därifrån.
Reva 2 blir faktiskt väldigt trevlig med ett extra motstånd på diskanten. väldigt fina faktiskt.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav darkg » 2017-09-22 22:01

gflar köpte bestämt en Quad Vena också.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav gflar » 2017-09-22 23:49

darkg skrev:gflar köpte bestämt en Quad Vena också.


Stämmer bra! Dock har jag ännu inte packat upp den, ska fixa till en "musikmöbel/TV-bänk" av en gammal radiogrammofon först. Kommer nog att göra sig bra i ett av de små utrymmen som finns upptill med jalusiluckor.

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Laila » 2017-09-23 00:27

Har åsså handlat . . . mä 30 dars prövotid å mä ena betald returfrakt* om grejerna
inte faller en på läppen, så ä dä ena "nobrainer" för maj . . . typ.

*Lovar att höra av mig om nå´t skitersä :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav hifikg » 2017-09-23 09:05

Laila skrev:Har åsså handlat . . . mä 30 dars prövotid å mä ena betald returfrakt* om grejerna
inte faller en på läppen, så ä dä ena "nobrainer" för maj . . . typ.

*Lovar att höra av mig om nå´t skitersä :)


Vad bra, då kan vi se det som ett tips, deras priser verkar ligga lågt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav paa » 2017-09-23 10:23

Laila skrev:Har åsså handlat . . . mä 30 dars prövotid å mä ena betald returfrakt* om grejerna
inte faller en på läppen, så ä dä ena "nobrainer" för maj . . . typ.

*Lovar att höra av mig om nå´t skitersä :)

Nystartade företag med gigantiska rabatter ringer nog lite varningsklockor i min värld men hoppas att jag har fel.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel
 
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2013-10-04

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav BORIS » 2017-09-23 10:35

Vet inte om Hififreaks kan anses vara ett nystartat företag, 7-8 år har de väl funnits iaf.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Kalejdokom » 2017-09-23 12:25

Jag träffade deras marknadschef Daniel Nielsen i jan 2016, när han just lämnat danska HiFi-klubben för att utveckla HiFi-Freaks i norden (han bor i Limhamn men jobbar i Danmark). Jag köpte hans två flong nya NAD-slutsteg (som han hade hemma i sin "demo"-bio) för halva priset, när han bytte jobb. Han nämnde att målet var att öppna butik/webshop i Sverige inom ett år - och det verkar ju som han lyckats med det nu. Dom har ju även en mycket levande Facebook, som ger bild av stor kommers. Jag tror helt säkert att de är seriösa och går att lita på. Just nu har de även ordentlig rea på utgående Marantz-modeller. Lite sugen på Atmos blir man ju... :)

https://www.facebook.com/HiFifreaks.dk/

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav paa » 2017-09-23 14:27

BORIS skrev:Vet inte om Hififreaks kan anses vara ett nystartat företag, 7-8 år har de väl funnits iaf.

OK, men lite märkligt med öppningserbjudanden om man funnits i 7-8 år kan man tycka.
Men det är kanske svenska avdelningen som är ny?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Kalejdokom » 2017-09-23 14:34

Ja, öppningserbjudandena finns bara på svenska sidan, inte på den danska. Under kontaktinfo står även att svenska telefonnummer är på gång, så det handlar säkert om den svenska lanseringen.

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: 2007-02-26

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Zzombie » 2017-09-25 17:29

De verkar mest ha grejer från IA Group. Förstår inte heller oron för om företaget kånkar om man är nöjd och behåller grejerna...

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav paa » 2017-09-25 19:05

Jag var tydligen inte uppdaterad om vad HiFiFreaks försöker göra. Det verkar som dom satsar på att göra en rejäl inbrytning på hifimarknaden i Sverige, liknande det HiFiKlubben gjorde för nu länge sedan, men kanske taget ett steg ännu längre, då dom sålde till lägre priser än den vanliga handeln. Nu har väl HiFiKlubbens prisnivåer i stort sett rättat in sig i ledet, vilket kanske öppnar fältet för HiFiFreaks?
Den som lever får se.


En sak jag kommer ihåg var när några skojare köpte en välrenommerad fotoaffär och öppnade en webbutik i deras namn och gick ut med extremt låga priser. Dom hade inte fått igång betalningsfunktionen sa dom pga datastrul, så man skulle betala med banköverföring eller hur det nu var. När man kollade upp butiken såg allt ekonomiskt bra ut. Så körde dom någon vecka tills folk började skrika för att det inte kom några prylar, och sedan försvann dom visst ur landet.
Detta berättat för att förklara varför jag först kände varningsklockor, inte för att jag nu längre tror att HiFiFreaks kör det racet!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav distad » 2017-09-25 19:32

HiFiKlubbens affärsidé förr, (vet inte om det är så nu då)är att ibland ta in nya märken och sänka priserna i jämförelse hur de låg när de var hos en vanlig återförsäljare,(brukar hamna mellan 20-30%) sedan så så höjer successivt och när väl märket lämnar klubben och hamnar hos en vanlig återförsäljare igen så brukar priserna vara desamma som de var hos klubben. Har studerat det tydligt genom mina 27år i denna hobby och märken som genomgått detta är Marantz, Onkyo & Arcam (Och kanske något/några märke till som jag glömt) Sedan tycker jag generellt att de alltid haft är prisvärda grejer även om de inte är lika prisvärt som de var 10år sedan. Tex Bowers & Wilkins N802 kostade väl runt 120T, tredje generationen kostar nästan 200T så den modellen har ju prisökningen varit rejäl på. Och för 200T finns det flera bra alternativ till idag, när N802 fanns så tyckte jag att den var ruskigt mycket högtalare för pengen och mycket få alternativ som kunde matcha dem.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Fostex » 2017-09-26 14:44

Det vore trevligt om de ville satsa lite på sin webbshop också, för som den är idag är den inte speciellt förtroendeingivande. Halva sidan är på norska, och tonaliteten känns lite "Billebro" - massor av versaler och utropstecken. Vad betyder ens "ALLTID SKARPA DIREKT-TILL-DIG-PRISER!"?
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Kalejdokom » 2017-09-26 21:29

Danska :) .

Det står ju i texten vad det betyder - att dom säljer direkt till dig, utan kostsamma butiker, så att priserna blir lägre...
Edit: jag håller dock med om att sidan inte andas kvalité. Läste t.ex. en superlång text om Densen Chrome Cast Amp - översatt med google translate från engelska till svenska. Ganska sorglig läsning:
http://hifi-freaks.se/densen-castamp.html#info

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Laila » 2017-09-26 22:54

hifikg skrev:
Laila skrev:Har åsså handlat . . . mä 30 dars prövotid å mä ena betald returfrakt* om grejerna
inte faller en på läppen, så ä dä ena "nobrainer" för maj . . . typ.

*Lovar att höra av mig om nå´t skitersä :)


Vad bra, då kan vi se det som ett tips, deras priser verkar ligga lågt.


Inget sketsä, förutom att Postens "hemleverans till dörr" . . . efter att de inte kommit
på utsatt tid mellan kl 12.00- 14.00 så fick jag kl 14.03 ett mail som berättade att de
inte kunnat komma å att jag därför själv kunde hämta paketet nästkommande dag hos
en paketutlämnare . . . 1.5 tim extra i telefon så anländer godset till sist kl 15.57=
2 tim åt helvite, förutom de 2 som jag satt passivt å väntade. För 45 min sen så fick jag
dessutom det "leveransbesked" per mail som jag enligt postens söktjänst fått redan strax
efter kl 10 . . . vill bara tillägga att jag igår satt 45 min i postens telefonkö för att försäkra
mig om att de hade mitt tel nr samt för säkerhets skull husets portkod(som postens
"hemleverantörer" brukar ange som skäl att inte kunna leverera trotts att det tydligt,
+ telnr i ett fall stod på 3 sidor av kollikartongen.

Heja Posten som i alla fallen bara lät mig vänta i 4 timmar å där ja ju kunde fördriva
tiden i deras eminenta telekö där de dessutom, när det var 9 samtal före, frågade om
jag ville bli uppringd när det var min tur . . . vilket jag ville . . . efter ytterligare en
halvtimma utan respons så gav jag upp å kallade mig företag i mitt nästa ringa-försök
som renderade mig en ytterst trevlig pratstund med en tillika ytterst förstående person
som utan att knota hjälpte mig att lösa situationen . . . väntetid i telekö ca 2 min.
bravo . . . typer.

Kontenta: Hififreaks har skött sig exemplariskt, då jag kunde beställt en hemkörning till dörr redan mellan kl 10-12 idag. Att Posten "fungerar" som den gör idag kan man knappast
lasta Hififreaks för. Möjligen då det faktum att de valt att ha Posten som sin leverantör . . . typ. :evil: :D
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav distad » 2017-09-27 06:05

Fostex skrev:. Vad betyder ens "ALLTID SKARPA DIREKT-TILL-DIG-PRISER!"?

Locka kunder och framstå som om deras grejer är klart mer prisvärda än övrigas butiker eftersom vanliga butikers sortiment går genom en återförsäljare, något som klubben hoppar över. Något som inte helt stämmer, för då skulle alla deras grejer säljas mycket mer än övriga butikers sortiment om de var klart 20-30% billigare än en liknande produkt i en vanlig butik. Skulle vara intressant att se siffror på alla Hifibutiker kontra klubben i Sverige och se hur bra det går, men nu har ju klubben mycket mer butiker så det blir knepigt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav Kalejdokom » 2017-09-27 12:35

Men citatet kommer ju från Hififreaks (inte från Hifi-Klubben).

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav distad » 2017-09-27 12:54

Klubben körde med något liknande förr, trodde det var dem Fostex menade :oops:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
David_A
 
Inlägg: 1333
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav David_A » 2017-09-28 15:37

Dom hade ett kul slutsteg som jag helt missat, Earthquake Cinenova Grande

Bra pris, mycket krut och kanaler. Dessutom bryggbar!
Någon som testat ett sådant?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav paa » 2017-09-28 17:01

Det är möjligt att det är ett jättebra steg, som kanske t.o.m jag skulle vilja ha, men det känns inte kul att läsa texter som denna:

"Transformatorn är lindad av 99,99% syrefritt koppar med 12 gauge tjocklek.
Användningen av syrefri koppar som lindningsmaterial ökar transformatorns effektivitet och styvhet signifikant."

Jag undrar bara lite försiktigt vem som lindar sina transformatorer med mer syrehaltig koppar än så?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
David_A
 
Inlägg: 1333
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav David_A » 2017-09-30 02:21

Inte en sus om det är bra eller dåligt steg. Inte heller om den texten kommer från tillverkaren eller importören
Men tester och mätningar ger skenet av ett ganska kompetent steg. Speciellt om man väger in antal kanaler, effekt och prislapp

Användarvisningsbild
guldfisk
 
Inlägg: 3554
Blev medlem: 2005-10-11
Ort: Stockholm

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav guldfisk » 2021-11-13 22:27

Länkar trådar:

I konkurs:
viewtopic.php?f=9&t=71407

Fast de har startat igen på något vis:
http://www.hifi4all.dk/content/template ... 1&zoneid=1

Frågan är om jag vågar handla, med kreditkort? Nu har min CD-spelare givit upp igen (reparerade den härom året) och jag är mäkta sugen på en Audiolab 8300CDQ för 11 000 kr, vilket är 5 000 kr under svenskt listpris.
...perspektiv...

Användarvisningsbild
guldfisk
 
Inlägg: 3554
Blev medlem: 2005-10-11
Ort: Stockholm

Re: Hififreaks, kan man lita på dem?

Inläggav guldfisk » 2021-11-17 23:22

Jag handlade. Fortsättning följer.
...perspektiv...


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster