Tips på öppna hörlurar

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

leofar2
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2016-07-31

Tips på öppna hörlurar

Inläggav leofar2 » 2018-02-04 14:08

Har ägt mina HD 600 lurar ett tag nu och spelar dem tillsammans med min Ear one. Låter som någon här på forumet uttryckte "rakt och fint". Börjar nu bli lite sugen på lite "roligare" lurar att lyssna på (inte bas tunga) men lite mer chill att lyssna på helt enkelt. Tips på några bra öppna lurar som kostar runt 2-4 tusen kanske?

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Tips på öppna hörlurar

Inläggav Perfector » 2018-02-04 15:23

leofar2 skrev:Har ägt mina HD 600 lurar ett tag nu och spelar dem tillsammans med min Ear one. Låter som någon här på forumet uttryckte "rakt och fint". Börjar nu bli lite sugen på lite "roligare" lurar att lyssna på (inte bas tunga) men lite mer chill att lyssna på helt enkelt. Tips på några bra öppna lurar som kostar runt 2-4 tusen kanske?

Duger en halvöppen lur?
http://www.monacor.se/produkter/hoerlurar-1/vnr/221180/
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Bagaget
 
Inlägg: 627
Blev medlem: 2012-09-13
Ort: Helsingborg

Re: Tips på öppna hörlurar

Inläggav Bagaget » 2018-02-04 15:36

Hade tänkt Föreslå Philips Fidelio X2 men de har precis blivit dubbelt så dyra så det känns ju lite drygt...

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Tips på öppna hörlurar

Inläggav hifikg » 2018-02-04 15:37

Bagaget skrev:Hade tänkt Föreslå Philips Fidelio X2 men de har precis blivit dubbelt så dyra så det känns ju lite drygt...


x2 ,,,
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Tips på öppna hörlurar

Inläggav JB » 2018-02-04 15:50

Köpte ett par Fidelio X2 för 1200 kr på någon black friday, tycker inte ens dom är värda det, skrikigare lurar får man leta efter, rejäl hängmattskurva i dom, kan kanske ge lite mer "liv" åt inspelningar med mycket energi i mellanregistret, men modern musik är olyssningsbar i dom.

Vad lyssnar du på för typ av musik? HD650 är iaf dom mest mångsidiga lurarana jag någonsin haft som aldrig låter vasst eller jobbigt och alltid har ett fylligt ljud oavsett vad man lyssnar på, sedan har jag inte koll på exakt hur stor skillnaden mellan HD600 och HD650 är förutom att HD650 har ett lite mer "modernt" sound med lite mer bas delvis.

Användarvisningsbild
Bagaget
 
Inlägg: 627
Blev medlem: 2012-09-13
Ort: Helsingborg

Re: Tips på öppna hörlurar

Inläggav Bagaget » 2018-02-04 16:01

JB skrev:Köpte ett par Fidelio X2 för 1200 kr på någon black friday, tycker inte ens dom är värda det, skrikigare lurar får man leta efter, rejäl hängmattskurva i dom, kan kanske ge lite mer "liv" åt inspelningar med mycket energi i mellanregistret, men modern musik är olyssningsbar i dom.

Vad lyssnar du på för typ av musik? HD650 är iaf dom mest mångsidiga lurarana jag någonsin haft som aldrig låter vasst eller jobbigt och alltid har ett fylligt ljud oavsett vad man lyssnar på, sedan har jag inte koll på exakt hur stor skillnaden mellan HD600 och HD650 är förutom att HD650 har ett lite mer "modernt" sound med lite mer bas delvis.


Sälj dem till Leofar2 för vad du tycker dem är värda då ;)


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster