mrGaskill skrev:Jag har haft Denon av och och till sen tidigt 90-tal. Denon 4400 då? 13700:- med 9.2

Jag har en 4200 med wifi och allt. Funkar jättebra om man inte använder Spotify Connect där volymen lever sitt egna liv.

Tack för tipset, aldrig haft en Denon innan men hört att dom tappade lite kvalite någongång för längesedan, kanske är löst snack bara.. Alltid haft ett gott öga Denon och NAD annars.
Positivt att den är 11.1 kanals PRE-out, då kan man köra "riktigt" dolby atmos med extra steg, ligger bra till i pris och dessutom har Audyssey kalibrering som verkar mera omtyckt än accuEQ som onkyo kör med, ( man kanske borde köra extern utrustning i vilket fall? )
Ska definitivt googla lite på denna och denon i allmänhet, vill ju gärna ha något som håller länge (yamaha verkar vara livstidsmaskiner)..
Går det att förklara hur maskinerna låter sinsemellan? Onkyo verkar ju som sagt vara måttligt populära, speciellt hos oss som gillar lite mer basigt ljud.
Som sagt, ska googla lite

>
Tack för tipset, men har denon problem med HDMI korten likt onkyo hade förr? Just nu verkar det som att Onkyo kör Class D steg i de nya modellerna, på gott och ont antar jag, blir ju mindre värme av det som dödar hdmi kort bl.a
Vet inte om jag kan hålla fingrarna i styr ända till hösten, sen i höst kommer väl nya nyheter om vårens produkter

Fått för mig att Denon och Onkyo inte riktigt lirar i samma liga, till onkyos fördel.
Kalejdokom skrev:Själv tittar jag på Marantz SR7012, som i senaste version har stöd för Atmos, DTS:X och Auro (utan pristillägg eller uppgradering).
Den har "bara" 9 effektkanaler, men analoga ut för 11.2 så pengarna räcker till två extra slutstegskanaler (så man kan köra 7.2.4)
https://www.hembiobutiken.se/produkter/ ... tz-sr7012/
tack för tipset men jag gillar faktiskt inte utseendet på marantz

Har levt med en rätt ful stärkare ett tag nu och i nya TV bänken kommer den stå centralt och glänsa så då vill jag ha något som verkligen faller mig i smaken denna gången
Morello skrev:Eller så satsar man långsiktigt och bygger upp en fin tvåkanalsanläggning, som kan användas till såväl musik som television.
Jag kan ju med ett knapptryck köra stereo så förstår inte riktigt resonemanget faktiskt, förutom att det blir dyrare att bygga 9.1 eller 11.1 jämfört med 2.1 så finns ju inga direkta nackdelar, speciellt inte framtidssäkert eftersom att det var hemmabio det var tal om här. Dessutom med olika zoner (som är rätt ovanligt i 2.1 stereos?) så kan jag enkelt bygga ut anläggningen i andra delar av huset vilket kan vara rätt najs om man har lite fest eller bara vill ha musik överallt utan att behöva höja så högt i vardagsrummet. Med airplay/spofity connect så kan jag ju byta musik överallt hemma.