B&W Snell NAD, lost, råd

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-16 22:45

Godkväll!

Älskar vintage grejer, alla kategorier, men ska sanningen fram så när de gäller ljudanläggningar så hade jag köpt nytt litet bra system i klassen 8-10k om jag haft pengar att undvara.

Men istället får jag lite då och då infall på loppis eller secondhandbutiker och gör något köp i hopp om att du ska bli roligare ljud här hemma.

De jag nu försöker göra något med är: ett par B&W dm14, ett par Snell acoustics type j III, en Snell center cc1, ett NAD 106 försteg.
Försteget är precis införskaffat och inte testat. Jag har en stor ful och enormt tråkig klump till förstärkare, onkyo tx-sr608, jag misstänker att det är den som gör livet surt för mig:).

Läst att B&W dm14 helst ska ha väldigt mycket kräm för att komma till sin rätt, och de är väl ett problem. Sen tycker jag att stereo iaf med denna onkyon låter väldigt trisst, ett leende känns väldigt avlägset, typ. Ska prova koppla in alla 5 högtalarna i onkyon i helgen.

Så är de nu någon här som har tips och råd till mig. finns det nått gammalt slutsteg eller en reciever därute, som för en budget peng skulle kunna få några av mina högtalare att sjunga?!
Eller gör jag bäst i att fortsätta lyssna med det jag har och stoppa mina små slantar sakta men säkert i spargrisen, tills det en vacker dag blivit till kanske detta: https://www.hifiklubben.se/stereo/hfk-recommends/nad-d3020-v2--dali-zensor-3-musikanlaggning-med-bluetooth/

Hoppas det finns några som kan tycka lite. Trevlig helg på er!

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 09:43

God morgon!

Postade denna tråden i vintage kategorin, men här är nog mer rätt plats.

Jag försöker göra något med detta: ett par B&W dm14, ett par Snell acoustics type j III, en Snell center cc1, ett NAD 106 försteg.
Försteget är precis införskaffat och inte testat. Jag har en stor ful och enormt tråkig klump till förstärkare, onkyo tx-sr608, jag misstänker att det är den som gör livet surt för mig:).

Läst att B&W dm14 helst ska ha väldigt mycket kräm för att komma till sin rätt, och de är väl ett problem. Sen tycker jag att stereo iaf med denna onkyon låter väldigt trisst, ett leende känns väldigt avlägset, typ. Provat koppla in alla 5 högtalare, men vet inte vad för inställningar jag borde har på stärkaren då. Pillat lite o har nu på neo 6, kommer inget ljud i de ena paret på "all channels stereo".

Så är de nu någon här som har tips och råd till mig. finns det nått gammalt slutsteg eller en reciever därute, som för en budget peng skulle kunna få några av mina högtalare att sjunga?! Alla högtalare, eller bara ett utav paren.
Eller gör jag bäst i att fortsätta lyssna med det jag har och stoppa mina små slantar sakta men säkert i spargrisen, tills det en vacker dag blivit till kanske detta: https://www.hifiklubben.se/stereo/hfk-recommends/nad-d3020-v2--dali-zensor-3-musikanlaggning-med-bluetooth/

Hoppas det finns några som kan tycka lite. Trevlig helg på er!

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28065
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav PerStromgren » 2018-03-17 09:45

Jag har inga råd att komma med, men ett hjärtligt välkommen!
... tycker jag!

Per

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Tangband » 2018-03-17 09:50

De där B/W dm14 såg fina ut !

Jag antar att du har alla högtalarna på stativ, det blir ett stort lyft med sådana

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Perfector » 2018-03-17 09:58

Onkyon kan nog må bra av kondensatorbyte.
Efter alla år så brukar dom torka och då kan nästan vad som helst hända.
Nya lytar efter likriktningen, gärna ett värde större och en spänningstariff upp så blir det en ny förstärkare.
Det är inte särskilt svårt att byta heller då dom står upp och sitter lödda på huvudkortet.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 10:05

Tangband skrev:De där B/W dm14 såg fina ut !

Jag antar att du har alla högtalarna på stativ, det blir ett stort lyft med sådana


Ja tack, jag tycker dom är bra coola. Har tyvärr inte stativen, har tänkt fixa egna stativ till dom. Läste att de också rekommenderades stå 50cm från vägg, de är ju lite segt o ha högtalarna mitt i rummet.

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 10:06

Perfector skrev:Onkyon kan nog må bra av kondensatorbyte.
Efter alla år så brukar dom torka och då kan nästan vad som helst hända.
Nya lytar efter likriktningen, gärna ett värde större och en spänningstariff upp så blir det en ny förstärkare.
Det är inte särskilt svårt att byta heller då dom står upp och sitter lödda på huvudkortet.


Tack för tipset! Men tror du att detta e värt att göra på min onkyo? Jag vill bara lyssna på musik på anläggningen. Och det är ju en hemmabio reciever.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Perfector » 2018-03-17 10:12

Giovannikun skrev:
Perfector skrev:Onkyon kan nog må bra av kondensatorbyte.
Efter alla år så brukar dom torka och då kan nästan vad som helst hända.
Nya lytar efter likriktningen, gärna ett värde större och en spänningstariff upp så blir det en ny förstärkare.
Det är inte särskilt svårt att byta heller då dom står upp och sitter lödda på huvudkortet.


Tack för tipset! Men tror du att detta e värt att göra på min onkyo? Jag vill bara lyssna på musik på anläggningen. Och det är ju en hemmabio reciever.

Du får en klar uppgradering då mer ström och högre spänningstålighet ger ett klarare ljud.
Jag har byggt om flera NAD 3020 på det sättet, dock med byte av slustegen.
Men dina sluttransistorer är nog inget fel på
Jag tror mig kunna lova att du inte kommer känna igen ljudet med nya kondinger.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 10:30

Perfector skrev:
Giovannikun skrev:
Perfector skrev:Onkyon kan nog må bra av kondensatorbyte.
Efter alla år så brukar dom torka och då kan nästan vad som helst hända.
Nya lytar efter likriktningen, gärna ett värde större och en spänningstariff upp så blir det en ny förstärkare.
Det är inte särskilt svårt att byta heller då dom står upp och sitter lödda på huvudkortet.


Tack för tipset! Men tror du att detta e värt att göra på min onkyo? Jag vill bara lyssna på musik på anläggningen. Och det är ju en hemmabio reciever.

Du får en klar uppgradering då mer ström och högre spänningstålighet ger ett klarare ljud.
Jag har byggt om flera NAD 3020 på det sättet, dock med byte av slustegen.
Men dina sluttransistorer är nog inget fel på
Jag tror mig kunna lova att du inte kommer känna igen ljudet med nya kondinger.


Det låter ju kanon! Ska nog ge mig på detta i veckan som kommer. Får läsa på lite vad exakt det är jag ska köpa och hur man gör.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Perfector » 2018-03-17 10:35

Giovannikun skrev:
Perfector skrev:
Giovannikun skrev:
Tack för tipset! Men tror du att detta e värt att göra på min onkyo? Jag vill bara lyssna på musik på anläggningen. Och det är ju en hemmabio reciever.

Du får en klar uppgradering då mer ström och högre spänningstålighet ger ett klarare ljud.
Jag har byggt om flera NAD 3020 på det sättet, dock med byte av slustegen.
Men dina sluttransistorer är nog inget fel på
Jag tror mig kunna lova att du inte kommer känna igen ljudet med nya kondinger.


Det låter ju kanon! Ska nog ge mig på detta i veckan som kommer. Får läsa på lite vad exakt det är jag ska köpa och hur man gör.

Kolla bara att du får + och - rätt, annars kan det sluta med en smälld kondensator.
Och se efter hur många lödben kondingen har innan du beställer nya.
Jo, och lycka till.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 10:42

Perfector skrev:
Giovannikun skrev:
Perfector skrev:Du får en klar uppgradering då mer ström och högre spänningstålighet ger ett klarare ljud.
Jag har byggt om flera NAD 3020 på det sättet, dock med byte av slustegen.
Men dina sluttransistorer är nog inget fel på
Jag tror mig kunna lova att du inte kommer känna igen ljudet med nya kondinger.


Det låter ju kanon! Ska nog ge mig på detta i veckan som kommer. Får läsa på lite vad exakt det är jag ska köpa och hur man gör.

Kolla bara att du får + och - rätt, annars kan det sluta med en smälld kondensator.
Och se efter hur många lödben kondingen har innan du beställer nya.
Jo, och lycka till.


Ok tack så mycket! Får se hur detta går:).

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9636
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Johan_Lindroos » 2018-03-17 12:14

Undvik! Du har fått ett dåligt råd.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 12:37

Johan_Lindroos skrev:Undvik! Du har fått ett dåligt råd.


Hm ok. Varför det? Vad tycker du då?

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Perfector » 2018-03-17 12:40

Johan_Lindroos skrev:Undvik! Du har fått ett dåligt råd.

Och vad exakt är dåligt råd att byta ut kondingarna efter likriktaren?
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9636
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Johan_Lindroos » 2018-03-17 12:48

1) För att precis ingenting stämmer av det som Perfector skrivit.

För att klargöra:
2) Din förstärkare är så pass ny att det inte är någon risk att kondingarna blivit dåliga. I alla fall extremt liten risk. Byt bara sånt som du VET är trasigt.
3) Hembioreceivrar har en nätdel som är ämnad att driva minst fem kanaler, iblan sju eller ännu fler. När man då använder förstärkaren tvåkanaligt, kan nätdelen ses som något överdimensionerad.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-17 13:32

Johan_Lindroos skrev:1) För att precis ingenting stämmer av det som Perfector skrivit.

För att klargöra:
2) Din förstärkare är så pass ny att det inte är någon risk att kondingarna blivit dåliga. I alla fall extremt liten risk. Byt bara sånt som du VET är trasigt.
3) Hembioreceivrar har en nätdel som är ämnad att driva minst fem kanaler, iblan sju eller ännu fler. När man då använder förstärkaren tvåkanaligt, kan nätdelen ses som något överdimensionerad.


Jahaja ok. Lägger ju ogärna ner onödigt arbete.

Men har du någon åsikt om vad jag bör göra då?

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Perfector » 2018-03-17 13:34

Giovannikun skrev:
Johan_Lindroos skrev:1) För att precis ingenting stämmer av det som Perfector skrivit.

För att klargöra:
2) Din förstärkare är så pass ny att det inte är någon risk att kondingarna blivit dåliga. I alla fall extremt liten risk. Byt bara sånt som du VET är trasigt.
3) Hembioreceivrar har en nätdel som är ämnad att driva minst fem kanaler, iblan sju eller ännu fler. När man då använder förstärkaren tvåkanaligt, kan nätdelen ses som något överdimensionerad.


Jahaja ok. Lägger ju ogärna ner onödigt arbete.

Men har du någon åsikt om vad jag bör göra då?

Är den så ny behöver du nog inte byta något.
Men jag visste inte hur gammal den var.
Herr Lindros gör klokt i att inte fara ut på det där sättet i skrift utan istället förklara
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Vinylcalle » 2018-03-18 04:22

Perfector skrev:
Giovannikun skrev:
Johan_Lindroos skrev:1) För att precis ingenting stämmer av det som Perfector skrivit.

För att klargöra:
2) Din förstärkare är så pass ny att det inte är någon risk att kondingarna blivit dåliga. I alla fall extremt liten risk. Byt bara sånt som du VET är trasigt.
3) Hembioreceivrar har en nätdel som är ämnad att driva minst fem kanaler, iblan sju eller ännu fler. När man då använder förstärkaren tvåkanaligt, kan nätdelen ses som något överdimensionerad.


Jahaja ok. Lägger ju ogärna ner onödigt arbete.

Men har du någon åsikt om vad jag bör göra då?

Är den så ny behöver du nog inte byta något.
Men jag visste inte hur gammal den var.
Herr Lindros gör klokt i att inte fara ut på det där sättet i skrift utan istället förklara


Samtidigt måste jag då fråga, om du inte visste hur gammal den var, varför antog du att den var gammal alls?
En snabb googling verkar göra gällande att modellen lanserades runt 2012.

Nu finns det massor av nyproducerat som har så dålig kvalitet på kondensatorer att dom mycket väl kan vara slut efter några år.
Men vid det laget har en hembioreceiver ändå sjunkit så pass i värde att det är tveksamt att göra någon renovering, rent ekonomiskt då.

Jag hade aldrig vågat råda en nybörjare att han borde ge sig in i en förstärkare och börja rota runt, det är trots allt inte helt självklart vad man bör och inte bör göra, och resultatet kan vara dödlig utgång.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav darkg » 2018-03-18 06:10

Perfector läste kanske fel och tänkte på nån äldre förstärkare.

..

Du tvekar lite inför vintage-ljudprylar, är det för att det känns för svårt och / eller dyrt att få till nåt som är bra nog? På sätt och vis kanske det är så, särskilt förstärkare har väl tagit några kliv framåt, men jag tror nog att det finns en hel del att hitta som inte är samlardyrt och låter förträffligt. Många gånger har ju äldre saker en helt annan kvalitetskänsla. Och att köpa nåt helnytt på gränsen av sin budget är ingen garanti för att man blir belåten, fast man väl gärna vill tro det. Jag har i alla fall tänkt så.

Tyvärr har jag inga specifika råd, men det finns det nog andra som har.

Jag vet inte om förstärkaren är boven, men dels är den kanske misstänkt billig och framför allt tycker du ju inte om den! Saker man inte gillar ska man inte ha kvar i onödan :)
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Giovannikun
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-08-04

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Giovannikun » 2018-03-18 12:51

darkg skrev:Perfector läste kanske fel och tänkte på nån äldre förstärkare.

..

Du tvekar lite inför vintage-ljudprylar, är det för att det känns för svårt och / eller dyrt att få till nåt som är bra nog? På sätt och vis kanske det är så, särskilt förstärkare har väl tagit några kliv framåt, men jag tror nog att det finns en hel del att hitta som inte är samlardyrt och låter förträffligt. Många gånger har ju äldre saker en helt annan kvalitetskänsla. Och att köpa nåt helnytt på gränsen av sin budget är ingen garanti för att man blir belåten, fast man väl gärna vill tro det. Jag har i alla fall tänkt så.

Tyvärr har jag inga specifika råd, men det finns det nog andra som har.

Jag vet inte om förstärkaren är boven, men dels är den kanske misstänkt billig och framför allt tycker du ju inte om den! Saker man inte gillar ska man inte ha kvar i onödan :)


Det är väl okunskap inom området som gör en tveksam. Har inget emot att ha äldre grejer som tar mycket plats är fula (enligt många andra) och allt det där:) bara jag är nöjd med ljudet. Men känns som en fet djungel, massa huvudbry och letande, och samtidigt fast med oengagerande tråkigt ljud.
Verkar ändå behöva lägga en hel del pengar för att få något som lyfter grejerna jag har ordentligt.

Det som då lockar med att bara gå in på typ hifiklubben och köpa en minianläggning likt den jag länkade, eller några aktiva högtalare, är att jag inte behöver bry mig mer sedan. En brorsa och min far har båda dali zensor 1, den ene med en gammal denon förstärkare och den andre med sonos förstärkare. Jag tycker det är väldigt fint ljud på de båda, men hade ändå velat hoppa upp ett snäpp över det.

Så det jag vill ha lite råd med är om någon vet förstärkare eller slutsteg (max 3000kr) som skulle gå bra med det jag har, klassiskt stereo system eller använda mig av alla 5 högtalare?

Eller är det bästa för mig att bara stå ut med det jag har (vilket jag ändå gjort under lång tid nu) försöka spara ihop till nått färdigt nytt för under 10000kr?

Tacksam för alla tankar och funderingar.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9636
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Johan_Lindroos » 2018-03-18 16:18

Giovannikun skrev:
Johan_Lindroos skrev:1) För att precis ingenting stämmer av det som Perfector skrivit.

För att klargöra:
2) Din förstärkare är så pass ny att det inte är någon risk att kondingarna blivit dåliga. I alla fall extremt liten risk. Byt bara sånt som du VET är trasigt.
3) Hembioreceivrar har en nätdel som är ämnad att driva minst fem kanaler, iblan sju eller ännu fler. När man då använder förstärkaren tvåkanaligt, kan nätdelen ses som något överdimensionerad.


Jahaja ok. Lägger ju ogärna ner onödigt arbete.

Men har du någon åsikt om vad jag bör göra då?


Min åsikt är att du kan se dig om utanför själva anläggningen. T.ex.:
Placeringen av högtalarna
Placeringen av lyssningsplats
Möblemanget. Mycket möbler är bra.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav AndersP » 2018-03-29 06:54

När det gäller förstärkare och högtalare har det inte hänt så mycket till det bättre dom senaste 30 åren. Det som var bra eller anus då är det också i dag. Håller man en retrostil i rummet där grejerna står kan det väldigt läckert. Jag tilltalas mycket av att köpa begagnat. Gamla apparater kan 1. Kastas, 2. Återvinnas eller 3. Få.fortsätta vara fungerande apparater. Gissa vad som är bäst för.miljön. Kolla tex vad en gammal och orenoverad Krell KSA100 kostar i dag. Kvalitet är alltid kvallitet.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav AndersP » 2018-03-29 06:57

Snell är ett jättefint märke förresten, ett undantag finns dock: ruttna skumkanter på baselement. Undvik.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Kraniet
 
Inlägg: 12537
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Kraniet » 2018-03-29 08:33

AndersP skrev:Snell är ett jättefint märke förresten, ett undantag finns dock: ruttna skumkanter på baselement. Undvik.


Skumkanter är å andra sidan att enkla att byta för den som åtminstone är måttligt händig.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3623
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav HenrikTornquist » 2018-03-29 16:44

Kan du hitta ett NAD 2600-steg i vettigt skick kommer du långt, i mitt tycke. Det är ganska bra med kräm i det steget, och går att bryggkoppla om du vill utöka med ett till. 2100 är lite mindre, men rätt dugligt det också.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/nad_2100pe_x_2_nad_1000_52584.htm
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Bagaget
 
Inlägg: 627
Blev medlem: 2012-09-13
Ort: Helsingborg

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Bagaget » 2018-03-31 11:54

AndersP skrev:Snell är ett jättefint märke förresten, ett undantag finns dock: ruttna skumkanter på baselement. Undvik.


Känns mer ålder-relaterat än förvaring/användning av de jag sett. Så jag ser tre alternativ.

A. Redan omkantade, dyra, okänd kvalitet på lagning.
B. Behöver kantas om, billiga, okänt om elementen tagit skada.
C. Hela, dyra och behöver snart kantas om.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57227
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav Nattlorden » 2018-03-31 12:03

HenrikTornquist skrev:Kan du hitta ett NAD 2600-steg i vettigt skick kommer du långt, i mitt tycke. Det är ganska bra med kräm i det steget, och går att bryggkoppla om du vill utöka med ett till. 2100 är lite mindre, men rätt dugligt det också.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/nad_2100pe_x_2_nad_1000_52584.htm



Och 2400 däremellan
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3623
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: B&W Snell NAD, lost, råd

Inläggav HenrikTornquist » 2018-03-31 12:59

Nattlorden skrev:
HenrikTornquist skrev:Kan du hitta ett NAD 2600-steg i vettigt skick kommer du långt, i mitt tycke. Det är ganska bra med kräm i det steget, och går att bryggkoppla om du vill utöka med ett till. 2100 är lite mindre, men rätt dugligt det också.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/nad_2100pe_x_2_nad_1000_52584.htm



Och 2400 däremellan

Naturligtvis, my bad.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster