Moderator: Redaktörer
genstruktur skrev:Jag hade det till pi60+bs60 i några månader. Jag upplevde/upplever att Nad 208 spelar bättre, det steget jag har nu.
Chopha skrev:genstruktur skrev:Jag hade det till pi60+bs60 i några månader. Jag upplevde/upplever att Nad 208 spelar bättre, det steget jag har nu.
Vad saknade du med 275 i jämförelse mot 208?
Sen vet jag inte riktigt varför disten är högre i höger kanal än vänster, eller om det ens är något som hörs?
genstruktur skrev:Chopha skrev:genstruktur skrev:Jag hade det till pi60+bs60 i några månader. Jag upplevde/upplever att Nad 208 spelar bättre, det steget jag har nu.
Vad saknade du med 275 i jämförelse mot 208?
Jag tyckte att 275 lät lite råare i diskanten och upplevdes ha lite sämre kontroll på basen.
Kanske beror på hur stark man vill spela med? Är väl en del skillnad i uppmätt effekt mellan de två stegen....
Sen vet jag inte riktigt varför disten är högre i höger kanal än vänster, eller om det ens är något som hörs?
https://www.soundstage.com/index.php?op ... Itemid=154
nuffe skrev:Jag har både 375 och 275 steget, 375an har även förförstärkare men är annars samma. Är nöjd.
När 375 steget testades i MOLTen noterades en bas avrulling vill jag minnas.
Henrik
Termos_friend skrev:Fick hem en 375a idag. Kommer jämföra den mot mitt holo pre + rb1090 med förhoppning att jag upplever så liten skillnad så jag behåller Naden.
Termos_friend skrev:Vän av ordning så vill jag ju eg ha det mest ofärgade alternativetSom jag känner nu så låter Nad roligare och trevligare än Roteln just på pga av basen. I övrigt har jag svårt att höra någon skillnad på normala lyssningsnivåer. Vid högre ljudnivåer så flyter Nad ihop lite mer medans Roteln eg bara låter högre.
FBK skrev:Termos_friend skrev:Vän av ordning så vill jag ju eg ha det mest ofärgade alternativetSom jag känner nu så låter Nad roligare och trevligare än Roteln just på pga av basen. I övrigt har jag svårt att höra någon skillnad på normala lyssningsnivåer. Vid högre ljudnivåer så flyter Nad ihop lite mer medans Roteln eg bara låter högre.
Du har svaret i ditt inlägg. Kommer aldrig förstå varför du skulle välja Rotel steget då du helt uppenbart föredrar Naden, den är ju både roligare och trevligare som du säger. Dvs köp ett c275bee (som säkert är bättre än Nad c375bee)och holographic pre25.
Nattlorden skrev:FBK - slutsteget i 375 och 275 är identiska. 375 har bara ett slutsteg extra i samma låda.
Nattlorden skrev:FBK - slutsteget i 375 och 275 är identiska. 375 har bara ett slutsteg extra i samma låda.
UrSv skrev:Eller kanske ett försteg snarare än ett extra slutsteg?
FBK skrev:Nattlorden skrev:FBK - slutsteget i 375 och 275 är identiska. 375 har bara ett slutsteg extra i samma låda.
Skiljer 0,7kg i vikt och då är ändå förstärkaren 1.9 cm djupare än slutsteget så det är mest plåten som väger mer hos 375 än innehållet så jag köper inte det att det är ett exakt samma slutsteg som sitter i båda apparaterna utan det har sparats någonstans. Därför skulle jag starkt överväga hemlån och test av 275 när personen föredrar Naden framför Roteln.
FBK skrev:Nattlorden skrev:FBK - slutsteget i 375 och 275 är identiska. 375 har bara ett slutsteg extra i samma låda.
Skiljer 0,7kg i vikt och då är ändå förstärkaren 1.9 cm djupare än slutsteget så det är mest plåten som väger mer hos 375 än innehållet så jag köper inte det att det är ett exakt samma slutsteg som sitter i båda apparaterna utan det har sparats någonstans. Därför skulle jag starkt överväga hemlån och test av 275 när personen föredrar Naden framför Roteln.
Nattlorden skrev:FBK skrev:Nattlorden skrev:FBK - slutsteget i 375 och 275 är identiska. 375 har bara ett slutsteg extra i samma låda.
Trams.... det vore spektakulärt kostsamt för NAD att bygga två olika streg... och de har historik att bygga extraslutsteg för bryggkoppling sedan väldigt många år tillbaka....
Ett försteg väger i princip ingenting... så de 7 hektona är huvudsakligen lådan.... men visst... det kanske skiljer minimalt om man låter försteget nyttja samma trafo....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster