Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-04-07 15:01

Råkade gå in i ett par gamla 70-talskolosser på en lokal secondhand hand idag. Såg så jävla balla ut, någon som vet hur dom låter? Såg ut att vara i hyggligt skick, inga synliga skador på element. Värda 1500 pix?

Bild
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav Perfector » 2018-04-07 15:54

WhereNextColumbus skrev:Råkade gå in i ett par gamla 70-talskolosser på en lokal secondhand hand idag. Såg så jävla balla ut, någon som vet hur dom låter? Såg ut att vara i hyggligt skick, inga synliga skador på element. Värda 1500 pix?

[ Bild ]

Warfdale var riktigt bra för sin tid.
Jag har byggt mycket med deras element och kan inte minnas att dom skulle ha nåt dåligt.
Men 1500 kanske är lite tufft.
Kan du inte få lyssna på dom innan köp och skapa dig en uppfattning om hur det låter?
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-04-07 18:19

Perfector skrev:
WhereNextColumbus skrev:Råkade gå in i ett par gamla 70-talskolosser på en lokal secondhand hand idag. Såg så jävla balla ut, någon som vet hur dom låter? Såg ut att vara i hyggligt skick, inga synliga skador på element. Värda 1500 pix?

[ Bild ]

Warfdale var riktigt bra för sin tid.
Jag har byggt mycket med deras element och kan inte minnas att dom skulle ha nåt dåligt.
Men 1500 kanske är lite tufft.
Kan du inte få lyssna på dom innan köp och skapa dig en uppfattning om hur det låter?


Tja, ganska hyggligt kilopris iaf :D
Är nog tvärkört att göra något vettigt lyssningstest idén där butiken tyvärr.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-04-07 18:23

Det framgår inte så bra av den första bilden hur stora dessa falskt är. Här är lättare att se:

Bild
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav Perfector » 2018-04-07 18:28

WhereNextColumbus skrev:Det framgår inte så bra av den första bilden hur stora dessa falskt är. Här är lättare att se:

[ Bild ]

Jag blir dock alltid misstänksam när dammkåpor är intryckta, och här tycks nå't ha haft en helkväll med dessa kåpor.
Be att få lyssna på dom.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-04-07 18:30

Bilderna är snodda från internet, det är inte dessa jag tittat på, bara samma modell. Kommer nog inte köpa dom ändå pga att jag inte vet hur jag skulle få plats med åbäkena
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3623
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav HenrikTornquist » 2018-04-07 19:46

88cm höga inger ju lite respekt.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

ante_77
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 2014-08-19

Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav ante_77 » 2018-04-07 20:11

Perfector skrev:
WhereNextColumbus skrev:Råkade gå in i ett par gamla 70-talskolosser på en lokal secondhand hand idag. Såg så jävla balla ut, någon som vet hur dom låter? Såg ut att vara i hyggligt skick, inga synliga skador på element. Värda 1500 pix?

[ Bild ]

Warfdale var riktigt bra för sin tid.
Jag har byggt mycket med deras element och kan inte minnas att dom skulle ha nåt dåligt.
Men 1500 kanske är lite tufft.
Kan du inte få lyssna på dom innan köp och skapa dig en uppfattning om hur det låter?


1500:- är ju knappt en halv kväll på krogen.
Har man plats där hemma och inte allt för långt till återvinningen så är det bara att slå till.

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Wharfedale airedale SP, någon som hört?

Inläggav WhereNextColumbus » 2018-04-07 23:59

Ja, jag kommer nog inte köpa dom även om jag är sjukt sugen. Lite för otympligt tyvärr. Dom finns på andra varvet i Högdalen om någon är intresserad.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster