Nad mdc 2.0 dac module

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Nad mdc 2.0 dac module

Inläggav Termos_friend » 2018-04-16 21:05

Hej, någon som har denna i sin förstärkare?

Är sugen på att byta dac för att få en som stänger av/på med trigger eller denna inbyggda som skulle sitta fint i c375an. Den är ju inte fruktansvärt dyr heller men är det en ok dac? 2.0 versionen skall klara 24/192 som jag förstått det, inte för att jag behöver det eg men kan vara kul ifall man skulle orka testa Tidals 24/192 musik.

Har även tittat på Cambridge dacmagic 100. Den ser fin ut och är hyfsat billig. Men verkar inte ha trigger?
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Användarvisningsbild
wendel
 
Inlägg: 431
Blev medlem: 2007-01-31

Re: Nad mdc 2.0 dac module

Inläggav wendel » 2018-04-17 13:07

Har en sådan på min c375bee. Kan inte hjälpa dig så mycket, mer än att jag tycker den funkar bra, eftersom jag använder den bara till en argon bt2 som tar emot spotify från datorn via blåtand. Däremot lägger dac:en beslag på phono-ingången (finns visserligen en svåråtkomlig switch för att förbikoppla den), så jag har en Nad pp3 riaa till skivspelaren.

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Nad mdc 2.0 dac module

Inläggav Termos_friend » 2018-04-17 13:20

Hej, jo jag har sett at den har en switch. Det är först och främst usb ingången jag är ute efter och smidigheten iom att slippa en "låda" mindre.

Har endast behov av att koppla in en streamer utöver datorn via usb. Streamern jag har kör jag idag via optisk in till benchmark dacen idag men tänkte köra den direkt till naden via rca om det visar sig att jag tycker det är jobbigt att switcha.

Beställde en dac modul för någon timme sedan :)
Jag vill ha crest-Crest-CREST

Termos_friend
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2007-06-25

Re: Nad mdc 2.0 dac module

Inläggav Termos_friend » 2018-04-20 21:17

Nu harjag installerat och provat dac-modulen lite. Första intrycket är positivt. Hade väl inga andra förväntningar eg då den bör bara leverera tycker jag.
Jag vill ha crest-Crest-CREST


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster