H&M har varit mycket billig mycket länge, ett lösnummer köper man hos hökaren för 59 spänn. Köpte. Fr o m nu kostar de 69 kronor. Inte så farligt jämfört med andra glättade magasin (National Geographics, Penthouse, Foto och Vetenskapens Värld t ex), men fr o m nummer 12 i år kommer den att öka till 89 kronor... rejäl och snabb höjning. Sannolikt har de tappat upplaga och annonsörer. Kanske sista rycket? Men... det fina i kråksången är att om du prenumererar nu så får du fortfarande det gamla priset, det ger dig 10 nummer för 400 kronor. Om du slår till innan nummer 12 kommer ut. Säger förstås inte att någon behöver tidningen, men om du ändå brukar köpa ett nummer då och då, eller om din prenumeration går ut senare kan det vara läge att teckna sig nu.
Jag garvar gott åt deras tester. Nu senast berättade de hur fantastiskt en LP12 låter med ny motor (version fyra tror jag) och plockar jag fram mina nummer från förra milleniet så läser jag att den redan då levererade otroligt bra ljud. Bl a beskriver de hur Tracy Chapmans "Fast Car" låter sååå mycket bättre med nya motorn. Slog igång den nyss och den fungerar riktigt bra med CD som musikbärare också

I förra numret var det Technics nya skivspelare som satte en helt ny standard för analog musikåtergivning... jäklar vilken utveckling det verkar vara på den sidan, jag väntar ett par år till med nyinvestering!
Nä, jag hittar ofta musiktips i H&M, både på musiksidorna och i olika recensioner, därför prenumererar jag, 400 spänn liksom... två CD-skivor o en pizza. Går den upp till det dubbla kommer jag nog att tveka.