Åsikter om Rotel RC 1070

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Kaan
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2011-12-28

Åsikter om Rotel RC 1070

Inläggav Kaan » 2018-11-16 22:49

Någon som har eller har haft ett Rotel RC 1070?
Spelar på det i dag med ett RB 1090 och ett RB 1080 samt RC 1070. hur långt är det till nästa nivå? Har ingen närliggande referens så där av undrar jag om jag ska nöja mig där eller leta efter ett annat försteg. lyssnar via Hegel HD11 och Tidal i normal fall. Är inte slaviskt bunden till det ursprungs trogna ljudet, då det sannolikt redan är spräckt med Hegel burken. Kan ett rörförsteg vara något? Typ Vincent? Någon med tankar idéer?

//Karl

Kraniet
 
Inlägg: 12543
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Åsikter om Rotel RC 1070

Inläggav Kraniet » 2018-11-20 17:21

Jag skulle nog säga att det är tillräckligt bra.
Skulle då hellre se över högtalare och rum. Hur ser din anläggning ut, hur är den placerad i rummet och har du någon akustikreglering i rummet?
Mvh
Magnus

Kaan
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2011-12-28

Re: Åsikter om Rotel RC 1070

Inläggav Kaan » 2018-11-23 19:07

Kraniet skrev:Jag skulle nog säga att det är tillräckligt bra.
Skulle då hellre se över högtalare och rum. Hur ser din anläggning ut, hur är den placerad i rummet och har du någon akustikreglering i rummet?


Tack för svar. I ärlighetens namn så står rummet på tur, har en dämpad kortvägg i dagsläget. fick ett otroligt lyft med es2 till Pi60 och prof x4.
det är ju lite av uppgraderings hetsen som kommer så här års. Läser inte om så många som använder samma försteg men har heller inga större bekymmer med hur det låter i dag. Är ute efter en referens av något slag. Sämre kan det ju alltid vara. :)

Kraniet
 
Inlägg: 12543
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Åsikter om Rotel RC 1070

Inläggav Kraniet » 2018-11-25 10:20

samtidigt så.. en googling visar på en del tveksamheter vad gäller basåtergivningen via 1070. Hur stor problem det är är ju svårt att säga dock. En person gick från det äldre rc870 och tyckte ljudet blev sämre.

Men i vilket fall så förtjänar dina högtalare ett bra rum. Så i vilken ordning saker ska prioriteras vet jag inte.
Mvh
Magnus

Kaan
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2011-12-28

Re: Åsikter om Rotel RC 1070

Inläggav Kaan » 2018-11-27 17:15

Kraniet skrev:samtidigt så.. en googling visar på en del tveksamheter vad gäller basåtergivningen via 1070. Hur stor problem det är är ju svårt att säga dock. En person gick från det äldre rc870 och tyckte ljudet blev sämre.

Men i vilket fall så förtjänar dina högtalare ett bra rum. Så i vilken ordning saker ska prioriteras vet jag inte.


Sant. det är alltid lite svårt när man eller jag inte har total kontroll över husets utrymmen för att bygga gränslöst. Får se hur det artar sig. Tack för din åsikt.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster