Häva ett köp

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Häva ett köp

Inläggav Stranne » 2019-01-17 17:34

Låter helt vansinnigt att någon skulle polisanmäla för en sådan här sak. Det är bara rättshaverister som hotar med sånt det första de gör. Sitt lugnt i båten och gör ingenting. Även om han skulle anmäla dig så kommer det ALDRIG bli något case av det hela. Vad skulle han förresten anmäla för? Bedrägeri?
Nej - som de andra skriver ovan: Gör ingenting och låt det hela bero så tröttnar han säkert snart.

bootstrap
 
Inlägg: 3233
Blev medlem: 2007-09-15

Re: Häva ett köp

Inläggav bootstrap » 2019-01-17 22:21

Försökte kolla upp hur lång tid som är skälig tid.
Men det är lite komplicerat. En bok jag har tar upp ett tyskt fall där 4 veckor var okej. En annan bok säger att vissa saker är bara några dagar skäligt. Men t.ex maskiner bör ha längre tid. Man menar på att köparen ska ha tid på sig att testa varan. Kollade mycket snabbt i förarbetet, prop 1989/90:89. Men hittade inget som förklarar bättre. Men jag ägnade nog inte mer än 5 min på den... köplagen sätter en gräns på 2 år. Bäst är nog att kolla relevanta nja nummer för rättspraxis. Ev. kan man ta inspiration av konsument köplagen som säger att 2 månader är skälig tid, men det är nog lite generöst.
En jurist kan säkert gräva lite djupare i det.

Fast i just detta fall så skulle jag påstå att tiden är en icke fråga för Kaarlo har redan erbjudit sig köpa tillbaka varan. Förutsatt att köparen kan styrka sitt påstående.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Häva ett köp

Inläggav petersteindl » 2019-01-17 23:29

kaarlo skrev:För sinnesron så erbjöd jag att köpa tillbaka den men bad om en möjlighet att verifiera först, d v s bad honom skicka tillbaka sedan skulle jag betala tillbaka. Det gick han inte med på. Jag bad om en video (om förstärkaren har ett brum som han påstår så borde det gå att höra på en video. Det vägrade han också. Dessvärre känner jag ingen som kan hjälpa mig att inspektera på plats så det var aldrig något alternativ.

Vad jag än skrev och föreslog så blev svaret det samma: betala innan söndag annars anmäler jag.
Nu har ju hans dead line passerat så jag antar att anmälan är fullbordad.

Det jag egentligen undrar är ju om det finns skäl för polisen att gå vidare med en sådan anmälan när jag redan har gått med på återköp? Kommer polisen att säga ja du borde ha betalat honom i förskott utan att veta om förstärkaren var trasig eller ej?
Svar från PS: Alltså, jag undrar om du förstår vad det innebär det du skriver. Om du har gått med på återköp så är det just detta som är er överenskommelse och på sätt och vis är det ur hans vinkel du som drar dig ur eran överenskommelse. Om du inte hade gått med på återköp så finns inget case. Nu då du gått med på återköp så finns ett case. Så ser jag på saken. Jag skulle aldrig skicka pengar i förskott. Han kan skicka apparaten på postförskott till dig för överenskommen summa. Vad gäller egentligen din sinnesro? Är det om det är fel på apparaten? Eller är det för att få en pain in the ass undanstökad. Om du finner det vara något fel på apparaten, vad gör du då? Skickar du tillbaka den? Tror du att du fått sinnesro då? Han kommer hävda att du har fel. Han kommer inte hämta ut den eller ta emot den. Då sitter du med både apparat och pengar. Det tror jag inte vore bra.

För att klargöra köparens påstående: han menar alltså att direkt vid uppkoppling kunde han höra ett svagt brum i ena kanalen som sedan efter tid blev värre. Han menar nu att jag kände till denna defekt och därför har lurat honom. Jag har själv köpt förstärkaren begagnat så jag vet inte om det fanns något "dolt" fel redan när jag köpte den . Det jag vet är att det inte var något problem med den under den tid jag ägt den. Jag tolkar detta som att när han tog emot den så funkade den ändå ok. Uppenbarligen tillräckligt ok för att inte höra av sig direkt och säga att den är defekt i alla fall. Men så klart kan saker gå sönder och jag vet inte hur jag ska bevisa att den funkade ok när jag skickade eller att jag inte visste att den skulle gå sönder efter en månad som han påstår. Därför gick jag med på att köpa tillbaka den. Förstår bara inte om han nu är ärlig varför han så hårdnackat vägrar låta mig få ett bevis på att den ÄR trasig.


Har du köpt förstärkaren av privatperson eller av företag?
När köpte du den?
Hur länge har du använt den?

Hur gammal är apparaten?

Varför sålde du den?
Har du sålt den i egenskap av privatperson?
Är den som köpte den privatperson?
Finns det skrivet kvitto då du köpte apparaten?
Finns det skrivet kvitt på din försäljning till honom?

En polisanmälan kan ju vem som helst göra för vad som helst. Någon form av brott måste föreligga.

Er affär är väl att du får pengar och köparen får en apparat.

Han har fullgjort sin del i affären och du har fullföljt din del. Det betyder att apparaten är hans och att pengarna är dina.

Eftersom apparaten är hans egendom så är det han som bestämmer över den, inte du.

Om han inte vill låta dig ta del av apparaten, så är det så. Han har möjlighet att skicka den till dig eller att lämna bort den för att få det påstådda felet reparerat.

Han har ingen rätt till återköp, om inte lagar har ändrats på senare tid. Du säljer en apparat i befintligt skick. Eller gjorde du inte det? Du kan exempelvis ha hävdat att apparaten är i nyskick vid försäljningstillfället.

Hallå konsument skrev:Konsumentlagstiftningen gäller inte vid ett köp mellan privatpersoner. Det innebär att du inte har samma rättigheter som när du handlar av ett företag.

När du köper något av en privatperson gäller köplagen. Den är inte tvingande, vilket betyder att du och säljaren kan komma överens om andra bestämmelser än vad lagen säger. Säljaren kan exempelvis välja att sälja en begagnad vara i befintligt skick.

Om varan inte är som du förväntade dig

Vid ett privatköp är utgångspunkten att det som du och säljaren har avtalat om, är det som gäller. Om du köper en vara i befintligt skick kan du därför inte räkna med att varan är felfri. Men varan kan ändå anses felaktig om:
•varan inte är som säljaren har sagt
•varan är i mycket sämre skick än du kunde förutsätta, till exempel utifrån vad varan kostar
•säljaren har låtit bli att berätta för dig om fel av mer allvarlig karaktär som hen kände till

Allmänna reklamationsnämnden prövar inga tvister om du köpt en vara eller tjänst av en privatperson. Om du får problem med varan efter köpet och du och säljaren inte kommer överens, kan du kontakta tingsrätten.


Att tingsrätten skulle ta ärendet håller jag för osannolikt.

En annan sak att beakta är skillnaden mellan att du köper tillbaka apparaten för ett överenskommet pris kontra att det tidigare köpet hävs. Fråga honom om han anser att han är ägare till apparaten. Du har i så fall möjlighet att köpa tillbaka apparaten och i så fall till det pris du bestämmer. Lite brum i en kanal fanns det i de flesta NAD 3020 på sin tid. Det kan bero på kablar andra apparater i hans ljudkedja eller jordfel i hans kedja.

Ju mer jag funderar på saken desto mer tror jag att du ger honom följande förslag. Eftersom du inte känns vid det fel han påstår apparaten ha men du kan inte veta om det varit ett latent fel som i transport eller av hans handhavande kunnat framkomma, så är ditt förslag att han lämnar in apparaten och gör en felsökning med reparation. Då kan du säga att du kan stå för 500 kr för reparation. Du kan till och med skicka 500 kr direkt för reparation. Det bör ske en skriftlig överenskommelse där det dessutom står en friskrivning som gäller allt anspråk från hans sida på dig och från din sida på honom. Han kanske lagar den själv eller det var inget fel eller att han sålt den vidare för 4000 kr.

Tippar att han tar det och du har pröjsat 500 spänn för din sinnesro. Du använder ordet sinnesro. I princip betyder det att du inte har ro i ditt sinne d v s samvetskval. I klartext du vet att du felat men vill göra rätt för dig. Om du istället använder orden för att få lugn och ro eller slippa hans tjat så kan visa din goda vilja och tillmötesgå hans krav trots att du inte behöver göra det eftersom apparaten är helt ok, åtminstone var då du sålde den. Det kan vara så att han anser att du har dåligt samvete eftersom du vet att du sålt en trasig apparat och du nu för att lätta ditt dåliga samvete har kommit överens med honom att köpa tillbaka apparaten.

Se till att komma överens. Genom att bidra med 500 kr för reparation så har du visat god vilja utan att det finns giltigt skäl från din sida sett. Tar han 500 kr, så var glad. Tar han inte det, så har du gjort ett tappert försök och han har inget case överhuvudtaget.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Häva ett köp

Inläggav Harryup » 2019-01-18 01:31

Polisen lär inte göra något då bedrägeri inte förekommer. Han har fått sin apparat och är inte nöjd, då är det ett civil ärende.
Ring den kommunala konsumentvägledaren och fråga om inte "befintligt skick" gäller om man säljer på blocket eller tradera.
Sen behöver du inte gissa.

/Harryup

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Häva ett köp

Inläggav Vinylcalle » 2019-01-18 05:05

Om man tror att Polisen är intresserad av ett liknande fel har man nog inte hängt med i svängen riktigt. Har en "tidigare" bekant som lurat folk på många miljoner kronor via bedrägerier det finns massor av bevismaterial men åklagaren och Polisen har inte tid att prioritera ens saker i denna storlek.
Så han fortsätter i samma spår.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

kaarlo
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2019-01-13

Re: Häva ett köp

Inläggav kaarlo » 2019-01-19 02:49

Det är mycket lärorikt att läsa era svar. Ursäkta om jag inte kunnat svara alla men är mycket tacksam för det överväldigande gensvar från engagerade och kunniga personer som min fråga har fått. Jag kan återkomma i detta när/om jag får veta något mer.
Trevlig helg!

Användarvisningsbild
dawelito
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2016-03-02

Re: Häva ett köp

Inläggav dawelito » 2019-01-19 09:57

be han fara och flyga. Vilken looser.

och som sagt, polisen utreder inte sånt här.
Gnistjagare & Psychedelic trance fantast

Användarvisningsbild
MichaelG
 
Inlägg: 4703
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Partille

Re: Häva ett köp

Inläggav MichaelG » 2019-02-07 19:27

Det mesta är sagt i tråden, men det är på plats med ett par förtydliganden. För det första gäller konsumentköplagen (som det refereras till på olika sätt) INTE mellan privatpersoner. Den gäller bara mellan näringsidkare och privatkonsument. Så reklamationsrätt, undersökningsplikt, etc, gäller INTE när en privatperson köper/säljer av/till en annan privatperson.

Huvudregeln är då att varan (om det är fråga om en sådan) köps/säljs i befintligt skick om inte annat avtalas. Det finns ett fåtal undantag exempelvis vid försäljning av fastighet, där säljaren har ett utökat ansvar. Men normala "blocketköp" av prylar är helt och hållet i befintligt skick om inte annat avtalats. Och har något annat avtalats (exempelvis; om du inte är nöjd är det bara att lämna tillbaka prylen och få pengarna tillbaka) så bör detta ur bevishänseende vara skriftligt. Muntliga avtal gäller visserligen, men påstår de inblandade olika saker så kan det vara svårt att veta vad som egentligen avtalats. Därför ska alltid alla överenskommelser om något viktigt skrivas ner och undertecknas av parterna.

I det fall du beskriver är det solklart så att köparen köpt varan i befintligt skick. Och det är inte straffbart att sälja en trasig pryl. Så en eventuell polisanmälan kring detta läggs omedelbart ner av polisen. Den hypotetiska möjligheten som finns är i så fall om du polisanmäls för bedrägeri. Men då måste köparen kunna bevisa att du handlat med uppsåt. Dvs att du medvetet försökt lura på honom en pryl som du visste var trasig. Skulle mot förmodan polisen (en extremt ambitiös sådan i så fall med tanke på det ringa beloppet) kontakta dig, så räcker det med att du säger att prylen funkade när du skickade den. Då läggs utredningen ner i brist på bevis.

Att du dessutom försökt göra rätt för dig utöver dina juridiska skyldigheter och att köparen krånglar i det läget spelar egentligen ingen roll eftersom det inte finns något case. Men återigen rent hypotetiskt - skulle han lyckas övertyga en extremt nitisk polis om att du är navet för en bedrägerihärva, så räcker det med att du visar mailväxlingen er emellan för att polisen ska vända sitt fokus mot köparen som varandes bedragaren i stället.

Om din berättelse stämmer kan du med andra ord vara HELT lugn. Du behöver inte göra NÅGOT mer. Och du kan FULLSTÄNDIGT skita i köparens hot.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Häva ett köp

Inläggav dewpo » 2019-02-07 20:41

Har man inget som helst skydd som köpare av begagnade varor via nätet?
Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp?
Utan är helt utlämnad till försäljarens information om varan? Vilket ju är fallet när man köper på distans?

OT Jag tror att jag fått ett eller par frågetecken för mycket i frågan ovan,
Men jag klarar inte av att lista ut var det skall och inte skall var frågetecken i ovanstående fråga.
Finns det någon språkligt begåvad som kan hjälpa mig på traven?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Häva ett köp

Inläggav hifikg » 2019-02-07 21:17

dewpo skrev:Har man inget som helst skydd som köpare av begagnade varor via nätet?
Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp?
Utan är helt utlämnad till försäljarens information om varan? Vilket ju är fallet när man köper på distans?

OT Jag tror att jag fått ett eller par frågetecken för mycket i frågan ovan,
Men jag klarar inte av att lista ut var det skall och inte skall var frågetecken i ovanstående fråga.
Finns det någon språkligt begåvad som kan hjälpa mig på traven?


Nejdå, om varan är uppenbart felaktigt beskriven och inte alls överensstämmer med vad som utlovats har du rätt att häva köpet och kräva ersättning på olika grunder, du är med andra ord inte rättslös som köpare. Kruxet kan vara att få hjälp att driva ett sådant ärende. Grundtipset är då att, om inte säljaren gör rätt för sig, skicka ett krav till vederbörande på rimlig kompensation, t ex alla pengar tillbaka + pengar för returfrakt. Struntar säljaren i det så skickar du ärendet till Kronofogden som kommer att kräva säljaren på beloppet + avgifter. I det läget faller många till föga och betalar. Är det en luttrad/hårdnackad typ så vägrar hen ändå att betala (på rätt sätt, dvs tillbakavisa ditt krav, att bara lägga fogdens brev på brasan hjälper inte) och då blir det ett fall för Tingsrätten. Om det är lågt värde varan blir det ett sk FT-mål som går ganska fort och innebär låga kostnader för parterna. Med en sådan dom i ryggen vänder du dig åter till Kronofogden som då tar till hela sin arsenal av möjligheter att driva in slantarna + ännu mer avgifter.

Risken finns förstås att säljaren vinner FT-målet, så det gäller att vara någorlunda säker på sin sak när man drar igång processen och dessutom beväpna sig med en del tålamod, för jättefort går det inte. Baltic Inkasso lär vara snabbare än Kfm, men de tar också ut betydligt högre avgifter ;)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Häva ett köp

Inläggav darkg » 2019-02-08 02:35

dewpo skrev:Har man inget som helst skydd som köpare av begagnade varor via nätet?
Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp?
Utan är helt utlämnad till försäljarens information om varan? Vilket ju är fallet när man köper på distans?

OT Jag tror att jag fått ett eller par frågetecken för mycket i frågan ovan,
Men jag klarar inte av att lista ut var det skall och inte skall var frågetecken i ovanstående fråga.
Finns det någon språkligt begåvad som kan hjälpa mig på traven?


Det finns olika sätt att arbeta om meningarna. Om man känner för att vara noga. Det är inte särskilt störande eller otydligt som det står.

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp?
Är man helt utlämnad till försäljarens information om varan?


Men det uppfattas som separata frågor vilket man nog inte menar, så:

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp, det vill säga är man helt utlämnad till försäljarens information om varan?

Eller:

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp så att man är helt utlämnad till försäljarens information om varan?

Eller kanske typ:

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp? Det skulle innebära att man är helt utlämnad till försäljarens information om varan.

(Om man inte känner sig så kaxig kan man modifiera på samma sätt som nedan.)

Sista meningen är ett påstående och en fråga. Några möjligheter:

Vilket väl är fallet när man köper på distans.
Vilket väl är fallet när man köper på distans?
Vilket ju är fallet när man köper på distans. Eller?
Vilket jag antar är fallet när man köper på distans.
Vilket ju är fallet när man köper på distans..?
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Häva ett köp

Inläggav dewpo » 2019-02-08 12:22

darkg skrev:
dewpo skrev:Har man inget som helst skydd som köpare av begagnade varor via nätet?
Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp?
Utan är helt utlämnad till försäljarens information om varan? Vilket ju är fallet när man köper på distans?

OT Jag tror att jag fått ett eller par frågetecken för mycket i frågan ovan,
Men jag klarar inte av att lista ut var det skall och inte skall var frågetecken i ovanstående fråga.
Finns det någon språkligt begåvad som kan hjälpa mig på traven?


Det finns olika sätt att arbeta om meningarna. Om man känner för att vara noga. Det är inte särskilt störande eller otydligt som det står.

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp?
Är man helt utlämnad till försäljarens information om varan?


Men det uppfattas som separata frågor vilket man nog inte menar, så:

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp, det vill säga är man helt utlämnad till försäljarens information om varan?

Eller:

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp så att man är helt utlämnad till försäljarens information om varan?

Eller kanske typ:

Saknar man rätt att häva köpet även om man ej kan inspektera varan själv innan köp? Det skulle innebära att man är helt utlämnad till försäljarens information om varan.

(Om man inte känner sig så kaxig kan man modifiera på samma sätt som nedan.)

Sista meningen är ett påstående och en fråga. Några möjligheter:

Vilket väl är fallet när man köper på distans.
Vilket väl är fallet när man köper på distans?
Vilket ju är fallet när man köper på distans. Eller?
Vilket jag antar är fallet när man köper på distans.
Vilket ju är fallet när man köper på distans..?


Tack jag skall försöka programmera in tipsen i hjärnkontoret, Men stavning och avstavning har aldrig varit en stark sida hos mig :(
Jag lärde mig aldrig hela alfabetet och kunde inte skilja på vokaler och konsonanter,
Men sen ett tag så provade jag ett ordpusselspel där man skulle sortera ord efter olika egenskaper t.ex hur många vokaler det hade,
Och efter lite träning så kunde man det också! Så det är nog i mycket ett språkligt ointresse från min sida, Skärpning utlovas kanske :?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Häva ett köp

Inläggav darkg » 2019-02-08 12:44

dewpo skrev:
Tack jag skall försöka programmera in tipsen i hjärnkontoret, Men stavning och avstavning har aldrig varit en stark sida hos mig :(
Jag lärde mig aldrig hela alfabetet och kunde inte skilja på vokaler och konsonanter,
Men sen ett tag så provade jag ett ordpusselspel där man skulle sortera ord efter olika egenskaper t.ex hur många vokaler det hade,
Och efter lite träning så kunde man det också! Så det är nog i mycket ett språkligt ointresse från min sida, Skärpning utlovas kanske :?


Fast tja, man får lägga lagom mycket energi på saker :-) Hm, vi ska inte gegga mer i tråden antar jag, ett par tips på vägen bara:
Tänk på att det är först i meningar (efter punkt) det är stor bokstav, inte efter komma. Om du gör ny rad (som ovan) för att det blir lättare att skriva då så kan du flytta upp när du är klar.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Häva ett köp

Inläggav MagnusÖstberg » 2019-03-19 09:47

Som sagt. Skit i köparen. Det är faktiskt denne som är misstänkt oärlig just nu.

Du kan faktiskt själv prata med polisen m det, och jag tror de kommer hålla med mig. De finns där för oss alla, och är rätt bra.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Häva ett köp

Inläggav Beakungen » 2019-03-23 18:19

Jag har haft ett liknande ärende ganska nyligen dock skickade jag aldrig grejerna.

En kille som köpte bilbasar och bilslutsteg av mig. Det funkade perfekt i bilen de suttit i och såldes i befintligt skick där jag ändå var snäll och lät honom betala lite senare trots att han fått grejerna. De hade bara precis monterats ut.


Efter en månad ca hör han av sig och säger det inte fungerar jag försöker hjälpa honom på distans men det är kanske inte det enklaste (steget klipper och orkar inte driva något säger han, trots spec 3000w 2ohm och när jag spelat med det så är det så belysningen i bilen blinkar. Sen efter jag förklarat hur han ska koppla och vad han ska felsöka hör jag inget igen på ett bra tag.

Men så kommer det ner hot i inkorgen från honom. Då skulle jag swisha tillbaka en del av pengarna då inget funkar och jag har lurat honom. När jag krävde bevis på att det inte fungerande fick jag inga och han blev mer och mer aggresiv. Jag förklarade då att eftersom han inte varit annat än otrevlig så kommer jag inte hjälpa honom mer och hör han av sig mer igen så får jag polisanmäla honom då jag ansåg att det började bli jobbigt med hoten (bland annat skulle han köra upp och "lösa" problemen själv om jag inte swishade honom pengar). Detta renderade i ännu mer hot som blev och mer allvarliga.

Det hela slutade med att jag ringde polisen och rådfrågade och det konstaterade bara att blocka honom så kan han inte kontakta dig mer och skit i det sen. Han har inga rättigheter och han kan inte göra något.

Hittills har jag inte hört något mer iaf efter block och han dök aldrig upp som han hotade med.

Om man vet med sig man gjort rätt finns det inget mer man behöver göra. Bara å skita i hoten och blir de för allvarliga så polisanmäl det hela bara och blocka :)

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster