Ljudkort om man behöver många (64+) kanaler in/ut

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vigor
 
Inlägg: 711
Blev medlem: 2006-10-07
Ort: Stockholm

Ljudkort om man behöver många (64+) kanaler in/ut

Inläggav Vigor » 2019-04-15 18:15

Jag är i färd med att skaffa nytt ljudkort till studiodatorn och behöver rejält många kanaler in. Gärna 100 eller fler. Efter att ha googlat en stund verkar det som att utbudet av kort med såna möjligheter är ganska begränsat.

MADI? Någon som har erfarenheter av Dante? Det verkar ju onekligen smidigt, men fungerar det verkligen? Latency kan vara ett problem har jag hört...

Alla förslag är intressanta! :)

Jag vill kunna spela in symfoniorkester och storband med möjlighet att skjuta till närmickar på allt och ha massor av outboards inkopplade at all times. Separata AD/DA och micpreampar finns redan eller kan kompletteras med.

Ni som kör stora system och är nöjda, vad använder ni?
Jobbar som musikproducent och driver inspelningsstudion Vicsound i Solna

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Ljudkort om man behöver många (64+) kanaler in/ut

Inläggav Max_Headroom » 2019-05-07 09:23

Köp flera ljudkort och kör //. Går inte det, spela in på 2 eller fler dator samtidigt, skyffla ned filerna på en av dom och mixa på där.

Vet inte om det är billigare att köpa digitalmixer när du ändå är igång? Har inte koll på vad som finns av ingångsmöjligheter som mest, har bara ett på ett med 64 ingångar som mest, men då har jag inte kollat på stora grejjor.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Ljudkort om man behöver många (64+) kanaler in/ut

Inläggav hcl » 2019-05-11 10:41

Allen&Heath har system som enkelt (vad det verkar- jag har inte testat någon av deras produkter) kan byggas till att klara 128 kanaler. Komplett med kontrollytor etc. Ett sådant system kostar nog dock en slant.

Det kanske kan vara vettigt att bygga upp systemet i steg för att undvika att du köper på dig ett onödigt stort system.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster