Hörlursförstärkare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3622
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav HenrikTornquist » 2021-03-26 14:09

Bill50x skrev:
HenrikTornquist skrev:För övrigt har jag inget att diskutera med dig.

Man ska aldrig säga aldrig ;-)

/ B

Det är förvisso sant, men i det här fallet dristar jag mig att göra det. Särskilt med tanke på ett inlägg i en tråd om sjukdomar.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Baffel » 2021-03-26 14:21

Köp denna. Men köp den direkt från USA så får du inte en sådan där USB C DAC från EU , som har förstärkarbroms i sig.

Den låter bra. Driver alla de lurar jag testat med den och mobilen , utan problem.

USB C to 3.5mm Headphone Adapter, CLIPTHAT HiFi Type C to Aux Audio Jack, 32Bit/384Khz Hi-Res Portable USBC DAC dongle, TRRS Mic Support, Compatible with Pixel, Samsung Galaxy, Note and More
Brand: Clipthat
Price: $12.99 + $19.62 Shipping & Import Fees Deposit to Sweden Details


This USB C Audio Adapter insert with the latest RealTek ALC4042 high-performance independent DAC decoder chip, up to 120dB dynamic range, less than 0.0003% harmonic distortion, restore Hi-fi sound quality. Supports up to 32bit/384kHz PCM decoding output, and Direct Stream Digital high-resolution audio format DSD64/DSD128 decoding to reproduce lossless music enjoyment.

The DAC is paired with a Class-G type ultra-low-power cap-saving headphone amplifier, which amplifies the signal noise and jitter-free, the output is very clean even at full volumes with no background hiss.

https://www.amazon.com/Headphone-Adapte ... B08D66Z4SW

Den är poppis och brukar ta slut så passa på att beställa. :)

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Calleberg » 2021-03-26 15:04

MacBruce skrev:
"Utan att i detalj vilja förklara varför" är du därmed utesluten från mitt synfält i detta forum. PM:a mig om du vill diskutera.


Kul, jag tycker tvärtom... Den där Törnquist verkar ju rätt vettig ändå juh! :D

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav MacBruce » 2021-03-26 18:53

Calleberg skrev:
MacBruce skrev:
"Utan att i detalj vilja förklara varför" är du därmed utesluten från mitt synfält i detta forum. PM:a mig om du vill diskutera.


Kul, jag tycker tvärtom... Den där Törnquist verkar ju rätt vettig ändå juh! :D


Rent allmänt tycker ju jag det också. :-) Men om jag nu t.ex skulle annonsera i ett inlägg, att det är uteslutet att jag skulle handla på Coop, så är ju inlägget meningslöst om jag inte motiverar den inställningen.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3622
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav HenrikTornquist » 2021-03-26 20:36

MacBruce skrev:
Calleberg skrev:
MacBruce skrev:
"Utan att i detalj vilja förklara varför" är du därmed utesluten från mitt synfält i detta forum. PM:a mig om du vill diskutera.


Kul, jag tycker tvärtom... Den där Törnquist verkar ju rätt vettig ändå juh! :D


Rent allmänt tycker ju jag det också. :-) Men om jag nu t.ex skulle annonsera i ett inlägg, att det är uteslutet att jag skulle handla på Coop, så är ju inlägget meningslöst om jag inte motiverar den inställningen.

Mina skäl att rata äpplen är fullständigt irrelevanta i sammanhanget. Jag har mina skäl, och kan det inte respekteras utan att jag redovisar dem, då kan det kvitta.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Calleberg » 2021-03-26 22:39

MacBruce skrev:
Rent allmänt tycker ju jag det också. :-) Men om jag nu t.ex skulle annonsera i ett inlägg, att det är uteslutet att jag skulle handla på Coop, så är ju inlägget meningslöst om jag inte motiverar den inställningen.


Det där är nog bara en släng av asperger. :) Om du absolut inte vill handla dina äpplen på Coop har jag absolut inga problem att bara gilla läget och t.ex föreslå Gravensteiner från Lidl utan att du först förklarar varför du inte vill köpa dem på Coop.

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav MacBruce » 2021-03-27 00:01

Calleberg skrev:
MacBruce skrev:
Rent allmänt tycker ju jag det också. :-) Men om jag nu t.ex skulle annonsera i ett inlägg, att det är uteslutet att jag skulle handla på Coop, så är ju inlägget meningslöst om jag inte motiverar den inställningen.


Det där är nog bara en släng av asperger. :) Om du absolut inte vill handla dina äpplen på Coop har jag absolut inga problem att bara gilla läget och t.ex föreslå Gravensteiner från Lidl utan att du först förklarar varför du inte vill köpa dem på Coop.


Jag har inte talat om några äpplen, bara att jag inte vill handla på Coop. Det måtte väl vara nog intressant för allmänheten att få veta?
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav hifikg » 2021-03-27 01:25

HenrikTornquist skrev:För att stoppa diskussionen om Iphone kan jag säga att en äppelprodukt är definitivt uteslutet. Jag är rabiat motståndare, utan att i detalj förklara varför.


Många klarar sig utan det bästa, så du kan nog få ett hyggligt liv ändå. Men jag förstår inte hur det ska gå till :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Baffel » 2021-03-27 06:41

Nu har jag inte riktigt hängt med från början , men varför denna fixering vid Apple?

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3249
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Calleberg » 2021-03-27 07:55

Baffel skrev:Nu har jag inte riktigt hängt med från början...

Det kunde man inte tro... :wink:

Men nu föreslår jag att vi lämnar frukterna därhän, så vi inte sabbar tråden alldeles för herr Törnquist. :oops:

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Baffel » 2021-03-27 11:21

Okej. Så varför inte någon USB DAC från USA ( eller något annat land , så länge det inte finns en förstärkarbroms i ) ? Om man behöver lite förstärkning till lurar man ska köra via mobilen? Smidigt och enkelt. Så länge man inte har extremt trögdrivna lurar.

All of the DACs reviewed include a small amplifier powerful enough to drive a set of headphones. Some also include a line level output for powered speakers.

https://oldtimemusic.com/best-usb-dacs-under-100/

Ser man på , där var ClipThat med . :)

För övrigt se dewpos intressanta mätningar angående inkoppling externt ljudkort i mobilen :
viewtopic.php?f=16&t=64010&start=360

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Baffel » 2021-03-28 09:19

Här 149 sidor om
USB-C to 3.5mm adapters (DAC) - Let's find the best
https://www.head-fi.org/threads/usb-c-t ... st.908839/

Välj någon med lämplig signalstyrka.

Användarvisningsbild
Empa
 
Inlägg: 1976
Blev medlem: 2007-02-13
Ort: Karlstad

Re: Hörlursförstärkare

Inläggav Empa » 2021-03-30 08:45

MacBruce skrev:Jag gillar inte inställningen att man klankar på något utan att förklara varför. Inte så svårt, va? ;-)


Hade det stått något annat än Apple så hade det nog flugit förbi misstänker jag.

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster