Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav hifikg » 2019-10-15 21:12

Vad tror ni om det här?

https://www.hifiklubben.se/horlurar/horelefon-tilbehor/comply-ear-tips-adaptrar-av-skum/

Inte så många pengar så man kan ju chansa om ingen på Faktiskt redan gjort det och dömt ut dem.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav Ted_B » 2019-10-15 23:34

Suveränt bra, tycker jag.
Sköna, isolerar väldigt bra, kan sitta i länge utan att vara obekväma.
Jag har satt sådana på alla mina inears.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav RogerGustavsson » 2019-10-16 11:45

Själv har sådana här och de är högisolerande om man väljer rätt propp av de 5 olika som följer med. Vet inte om de där Comply-grejorna passar. Finns inte Yamaha listat på deras hemsida.

Bild

Användarvisningsbild
-distortion-
 
Inlägg: 1419
Blev medlem: 2005-05-22
Ort: Nej

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav -distortion- » 2019-10-17 20:14

Ted_B skrev:Suveränt bra, tycker jag.
Sköna, isolerar väldigt bra, kan sitta i länge utan att vara obekväma.
Jag har satt sådana på alla mina inears.


Jajamensan! Använder också enbart såna sen dom kom. Skönare i hörselgången och dom flesta lurar sitter kvar i öronen.
Det enda tråkiga är att dom blir slitna på ett par månader, så det går åt två paket per år för mig.
Om dom rullas ihop innan penetrering, som instruktionerna säger, så håller dom längre. 8)
Tub - nu på burk

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav hifikg » 2019-10-17 20:53

Då ska jag svänga förbi hifiklubben på lördag o inhandla ett par, spännande. Tänk om mina små trådlösa fungerar för musik också.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
enJohn
 
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2004-08-21
Ort: Sthlm

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav enJohn » 2019-10-20 18:32

-distortion- skrev:
Ted_B skrev:Suveränt bra, tycker jag.
Sköna, isolerar väldigt bra, kan sitta i länge utan att vara obekväma.
Jag har satt sådana på alla mina inears.


Jajamensan! Använder också enbart såna sen dom kom. Skönare i hörselgången och dom flesta lurar sitter kvar i öronen.
Det enda tråkiga är att dom blir slitna på ett par månader, så det går åt två paket per år för mig.
Om dom rullas ihop innan penetrering, som instruktionerna säger, så håller dom längre. 8)


Det blir en +1 på den. Isolerar bättre än alla gummipluttar jag testat - men havererar efter ett par månader, max. Väldigt dyra för kort livslängd :( . Det fanns några kina-pluttar som jag beställde (från Wish) som var billiga, bra, men förs små för mig och de fanns bara i en storlek.

/en john som kom på att det är dags att beställa nya

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav hifikg » 2019-10-20 19:54

Såg att netonnet har något liknande också, kanske tåligare, glömde svänga in på klubben igår
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav Ted_B » 2019-10-23 09:38

Jag har inga problem med hållbarheten.
Nu använder jag inte lurarna varje dag men ett tag gjorde jag det och märkte inte av något större slitage.
Kläm ihop dem ordentligt innan de sätts in i örat och stoppa i dem, håll emot några sekunder tills de vidgat sig.
Varifrån kommer slitaget?
Plockar ni i och tar ur ofta under lyssnngen eller stoppar ni i och låter dem sitta?
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
enJohn
 
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2004-08-21
Ort: Sthlm

Re: Hörlursnirvana eller skumt erbjudande?

Inläggav enJohn » 2019-10-27 10:08

Ted_B skrev:Jag har inga problem med hållbarheten.
Nu använder jag inte lurarna varje dag men ett tag gjorde jag det och märkte inte av något större slitage.
Kläm ihop dem ordentligt innan de sätts in i örat och stoppa i dem, håll emot några sekunder tills de vidgat sig.
Varifrån kommer slitaget?
Plockar ni i och tar ur ofta under lyssnngen eller stoppar ni i och låter dem sitta?


För min del blir det en del in- och urplockande eftersom jag använder lurar på jobbet. Det som händer är att materialet först blir mjukt och poröst, mer likt vanligt skumgummi än den "memory-foam"-känsla som de har som nya. Därefter spricker dom i längsled (från ytterkanten som är längst in i öran i riktning mot själva hörluren).

Ska jag vara ärlig så är jag kanske inte alltid supernoga med att klämma ihop dem först innan jag stoppar dem i öronen :oops: . Det är också så att de isolerar rätt ok även när de är spruckna, men till slut faller de sönder helt.

/en john


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster