Ny/begagnad CD-spelare?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
janixa
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 2007-10-13

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav janixa » 2019-10-28 13:32

Marantz CD6004 den köpte jag ett riktigt klipp för 1500:- verkade helt oanvänd inte den minsta lilla repa och spelar helt kanon :D :D :D
Line Magnetic 518ia, Marantz CD6004, Arcam ir-dac, Högtalare: Carlsson OA-50.XLR

Användarvisningsbild
faema
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2010-03-18
Ort: Hässleholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav faema » 2019-10-28 16:21

hifikg skrev:
darkg skrev:En svart Synthesis Pride i till synes fint skick, för vettiga pengar, finns här. Utan fjärr men vem behöver det?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-172-2042


Ser den inte lite plastig ut? Om nu utseende ska vara en faktor alltså. Min S.A.T. ser coolare ut och med en fjärr som väger som en japansk bil


Inget plast inte, den är urfräst ur ett stycke äkta trä!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav hifikg » 2019-10-28 16:26

faema skrev:
hifikg skrev:
darkg skrev:En svart Synthesis Pride i till synes fint skick, för vettiga pengar, finns här. Utan fjärr men vem behöver det?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-172-2042


Ser den inte lite plastig ut? Om nu utseende ska vara en faktor alltså. Min S.A.T. ser coolare ut och med en fjärr som väger som en japansk bil


Inget plast inte, den är urfräst ur ett stycke äkta trä!


Om det stämmer instämmer jag i att det är ett himla fint arbete, som, tyvärr, inte framgår av bilden.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav AndersP » 2019-10-30 21:24

Ja, ja och ja.
Lyssna inte pä en massa absolutistiskt svammel. Koppla i lugn och ro in din multiformatspelare till teven och gör dom få inställningarna som krävs. Sen är det klart med bildskärmar om inte blixten slår ned. Man får vänta nån sekund till mellan knapptryck och action jämfört med en renodlad cd-spelare, men det stör inte mig. Det är individuellt.

Jag har en 668 undanstoppad att spela mina skivor på efter bomben så jag har mitt på det torra. Jag kan inte annat än att rekommendera den spelaren. Mycket fina daccar. Mätningar finns i MOLT om sånt har betydelse. Fin byggkvalle. Spelar allt tom dvd-formatet. Lycka till med att hitta en ortodox cd-spelare som låter bättre för dom pengarna.

I fredstid streamar jag rippar från server till min Oppo 105. Tidal till Chromecast Ultra inkopplad i Oppo 105. Allt som reflekterar ljus och är 12 cm i diameter kan spelas i driven. Blir det krig försvinner alla nätverk och streaming, men då har jag ändå en utväg.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Kribban » 2019-10-31 09:45

hifikg skrev:Min PD77 är till salu för en billig penning, med både skivtallrik, rättvänd skiva och, inte minst, Legato Link. Håll i hatten! Den behöver lite kärlek när det gäller lasern bara, sen är det tuta o kör som gäller :)

Definiera kärlek :wink:
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Kribban » 2019-10-31 09:58

AndersP skrev:Ja, ja och ja.
Lyssna inte pä en massa absolutistiskt svammel. Koppla i lugn och ro in din multiformatspelare till teven och gör dom få inställningarna som krävs. Sen är det klart med bildskärmar om inte blixten slår ned. Man får vänta nån sekund till mellan knapptryck och action jämfört med en renodlad cd-spelare, men det stör inte mig. Det är individuellt.

Jag har en 668 undanstoppad att spela mina skivor på efter bomben så jag har mitt på det torra. Jag kan inte annat än att rekommendera den spelaren. Mycket fina daccar. Mätningar finns i MOLT om sånt har betydelse. Fin byggkvalle. Spelar allt tom dvd-formatet. Lycka till med att hitta en ortodox cd-spelare som låter bättre för dom pengarna.

I fredstid streamar jag rippar från server till min Oppo 105. Tidal till Chromecast Ultra inkopplad i Oppo 105. Allt som reflekterar ljus och är 12 cm i diameter kan spelas i driven. Blir det krig försvinner alla nätverk och streaming, men då har jag ändå en utväg.



Just den där 668 är inte helt enkel att få tag på idag. Om jag då skulle satsa på en multiformatspelare trots att vissa tycker att det är fel vilken ska jag kika på. Jag vill ha en som har en ”bättre” DAC än vad som finns i min NR1609 trots att jag inte vet vad som sitter i den.

Om man nu skaffar en multiformatspelare, kan man aktivera både HDMI och analog ut samtidigt?

Med vänlig hälsning, Christer
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Kribban » 2019-10-31 10:38

Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav AndersP » 2019-10-31 12:52

Kribban skrev:
AndersP skrev:Ja, ja och ja.
Lyssna inte pä en massa absolutistiskt svammel. Koppla i lugn och ro in din multiformatspelare till teven och gör dom få inställningarna som krävs. Sen är det klart med bildskärmar om inte blixten slår ned. Man får vänta nån sekund till mellan knapptryck och action jämfört med en renodlad cd-spelare, men det stör inte mig. Det är individuellt.

Jag har en 668 undanstoppad att spela mina skivor på efter bomben så jag har mitt på det torra. Jag kan inte annat än att rekommendera den spelaren. Mycket fina daccar. Mätningar finns i MOLT om sånt har betydelse. Fin byggkvalle. Spelar allt tom dvd-formatet. Lycka till med att hitta en ortodox cd-spelare som låter bättre för dom pengarna.

I fredstid streamar jag rippar från server till min Oppo 105. Tidal till Chromecast Ultra inkopplad i Oppo 105. Allt som reflekterar ljus och är 12 cm i diameter kan spelas i driven. Blir det krig försvinner alla nätverk och streaming, men då har jag ändå en utväg.



Just den där 668 är inte helt enkel att få tag på idag. Om jag då skulle satsa på en multiformatspelare trots att vissa tycker att det är fel vilken ska jag kika på. Jag vill ha en som har en ”bättre” DAC än vad som finns i min NR1609 trots att jag inte vet vad som sitter i den.

Om man nu skaffar en multiformatspelare, kan man aktivera både HDMI och analog ut samtidigt?

Med vänlig hälsning, Christer

Oj, jag trodde dom fanns.
Kolla isf på Oppo 95. Den behöver en liten mod för.att inte fläkten ska gå igång, men är annars en spelare i referensklass. Det är jag inte ensam om att tycka precis.
LX91 är en maffig aparat. Den verkar ha kostat 25000 när den kom så 4500 är väl ett bra pris. Jag har inte hört eller ens sett apparaten i verkligheten dock. "Tuned by Air Studios" låter lite illavarslande, men den behöver inte vara mög för det.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav AndersP » 2019-10-31 13:00

Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav genstruktur » 2019-10-31 13:55

Kribban skrev:

Just den där 668 är inte helt enkel att få tag på idag.
Med vänlig hälsning, Christer


Jag la ut en köpannons i våras på hifitorget. Fick fyra svar på en vecka med erbjudande om att köpa. Så prova att göra likandant om du är intresserad.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3622
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav HenrikTornquist » 2019-10-31 14:54

hifikg skrev:Min PD77 är till salu för en billig penning, med både skivtallrik, rättvänd skiva och, inte minst, Legato Link. Håll i hatten! Den behöver lite kärlek när det gäller lasern bara, sen är det tuta o kör som gäller :)


Legato Link, var det inte den som Ingvar m.fl. dömde ut när PD95 kom?
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Hotspur » 2019-11-07 08:05

Jag är ute efter en CD-drive, eller möjligen någon fin gammal CD-spelare typ Sony XA50ES... Tänkte köpa en tyst, snabb och smidig Pioneer PD-30AE men klantskallarna på BRL skickade mig istället den äldre SACD-spelaren PD-30. Tyvärr verkar AE-modellen vara slut överallt och kommer inte lev. förrän april 2020 (enligt generalagenten). Funderar därför på en renodlad drive istället och har sneglat på Audiolab CDT 6000 och Cambridge CXC hos Hifi Freaks. Förslag, någon? Ska koppla en ev. integrerad CD-spelare digitalt, om jag inte satsar på en renodlad drive.
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav RogerGustavsson » 2019-11-07 08:29

Vilka priser på en CD-läsare… Mera prisvärt med CD-spelare som har ingångar för externa digitala källor. Om inte annat blir det färre lådor att husera.

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Hotspur » 2019-11-07 09:15

Mest prisvärt för mig är en spelare som är smidig att använda, snabb och tyst. Behöver inga digitala ingångar på den då jag redan har det på min förstärkare. Jag betalar gärna runt 5000 kr för en dylik, om det krävs...
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav RogerGustavsson » 2019-11-07 09:34

Finns många billigare alternativ som gör det du frågar efter men som även har analoga utgångar. CD-läsarna är nästan alltid en OEM-produkt som köps in från underleverantör och jag tror inte Audiolab eller Cambridge gör egna sådana.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Bill50x » 2019-11-07 12:20

Hotspur skrev:Mest prisvärt för mig är en spelare som är smidig att använda, snabb och tyst. Behöver inga digitala ingångar på den då jag redan har det på min förstärkare. Jag betalar gärna runt 5000 kr för en dylik, om det krävs...

Får jag påminna om mitt tips ovan, Linn Ikemi? En mycket välljudande spelare och jag kommer nog aldrig sälja min :-)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Tangband » 2019-11-07 12:22

Bill50x skrev:
Hotspur skrev:Mest prisvärt för mig är en spelare som är smidig att använda, snabb och tyst. Behöver inga digitala ingångar på den då jag redan har det på min förstärkare. Jag betalar gärna runt 5000 kr för en dylik, om det krävs...

Får jag påminna om mitt tips ovan, Linn Ikemi? En mycket välljudande spelare och jag kommer nog aldrig sälja min :-)

/ B


Ja , den spelaren är mycket bra .

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Morello » 2019-11-07 13:16

Finns något seriöst test på den?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Hotspur » 2019-11-07 15:52

RogerGustavsson skrev:Finns många billigare alternativ som gör det du frågar efter men som även har analoga utgångar. CD-läsarna är nästan alltid en OEM-produkt som köps in från underleverantör och jag tror inte Audiolab eller Cambridge gör egna sådana.

Okej, vilket billigare alternativ skulle du föreslå? En Pioneer PD-30AE kostar ca 3000 kr och den har i princip alla egenskaper jag önskar, inkl. att den är snygg och användarvänlig.
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Bill50x » 2019-11-07 16:25

Morello skrev:Finns något seriöst test på den?

Users review:
http://www.audioreview.com/product/digi ... ikemi.html

Others:
https://www.dagogo.com/linn-ikemi-cd-player-review/
http://www.soundstagenetwork.com/revequ ... _ikemi.htm
http://www.uhfmag.com/Issue59/Ikemi.html

Man kan säkert hitta mer om man letar. Sedan beror ju "seriöst" på så mycket.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Hotspur » 2019-11-07 16:45

Bill50x skrev:
Morello skrev:Finns något seriöst test på den?

Users review:
http://www.audioreview.com/product/digi ... ikemi.html
Others:
https://www.dagogo.com/linn-ikemi-cd-player-review/
http://www.soundstagenetwork.com/revequ ... _ikemi.htm
http://www.uhfmag.com/Issue59/Ikemi.html
Man kan säkert hitta mer om man letar. Sedan beror ju "seriöst" på så mycket.
/ B

Fin maskin men BNC funkar dåligt och optiskt vill jag inte köra.
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Tangband » 2019-11-07 16:46

Hmm.... bill50x... en av de tester du länkar till har ett massivt brus vid test -60 dB 1 khz.
Bruset är väldigt högt. Läs mer här:
http://www.uhfmag.com/Issue59/Ikemi.html

Jag vet att spelaren låter bra- men är denna mätning korrekt så kan jag inte längre rekommendera spelaren.
Såhär ser det ut på oscilloskopet vid 1 kHz -60 dB.

" We began with 100 Hz square wave at full level, which you can see on the photo above. It was very good, well-shaped with a small amount of well-damped ringing, but some traces of unexpected noise. Where was that noise coming from? The big surprise came when we tried to read the low-level sine wave (1 kHz, 60 dB below maximum level), and we got the oscilloscope trace shown in the picture below: plenty of noise, no sine wave. The noise continued even when we stopped the player. There's something we had never seen before!"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Bill50x » 2019-11-07 20:38

Tangband skrev:Hmm.... bill50x... en av de tester du länkar till har ett massivt brus vid test -60 dB 1 khz.
Bruset är väldigt högt. Läs mer här:
http://www.uhfmag.com/Issue59/Ikemi.html

Jag vet att spelaren låter bra- men är denna mätning korrekt så kan jag inte längre rekommendera spelaren.
Såhär ser det ut på oscilloskopet vid 1 kHz -60 dB.

" We began with 100 Hz square wave at full level, which you can see on the photo above. It was very good, well-shaped with a small amount of well-damped ringing, but some traces of unexpected noise. Where was that noise coming from? The big surprise came when we tried to read the low-level sine wave (1 kHz, 60 dB below maximum level), and we got the oscilloscope trace shown in the picture below: plenty of noise, no sine wave. The noise continued even when we stopped the player. There's something we had never seen before!"

Jag kan hålla med om att det inte ser allt för imponerande ut. Personligen tror jag (och hoppas) att det är en individvariation. Jag har aldrig hört något som låter som brus på min spelare. Självklart på gamla konverterade analoga inspelningar men aldrig på ngt genomgående digitalt material.

Oavsett vilket så är spelaren livlig i sitt framförande, det låter dynamiskt och medryckande. Jag har jämfört denna mot en likaledes dyr Sony och det var som natt och dag - inte ljudmässigt - men vilken ordning det var på musiken. Tex en gammal jazz-skiva som bara lät skramlig och kaos på Sony´n men när vi kopplade in Ikemin blev det lugnt och fint, helt annan kontroll. Några dB brus hit eller dit spelar då ingen roll. Jag har också jämfört en billigare Linn spelare (Mimik) med en 668:a och den senare var då ganska trött i jämförelse. Rent ljudmässigt ingen skillnad, vilket är vad man kan vänta sig från två spelare med snörrät frekvensgång. Men upplevelsemässigt var det stor skillnad.

Så jag vidhåller att Ikemi är en bra spelare.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-11-07 20:52

Hotspur skrev:Jag är ute efter en CD-drive, eller möjligen någon fin gammal CD-spelare typ Sony XA50ES... Tänkte köpa en tyst, snabb och smidig Pioneer PD-30AE men klantskallarna på BRL skickade mig istället den äldre SACD-spelaren PD-30. Tyvärr verkar AE-modellen vara slut överallt och kommer inte lev. förrän april 2020 (enligt generalagenten). Funderar därför på en renodlad drive istället och har sneglat på Audiolab CDT 6000 och Cambridge CXC hos Hifi Freaks. Förslag, någon? Ska koppla en ev. integrerad CD-spelare digitalt, om jag inte satsar på en renodlad drive.


Tjenare Hetsporren!! :D
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Morello » 2019-11-07 21:59

Bill50x skrev:
Morello skrev:Finns något seriöst test på den?

Users review:
http://www.audioreview.com/product/digi ... ikemi.html

Others:
https://www.dagogo.com/linn-ikemi-cd-player-review/
http://www.soundstagenetwork.com/revequ ... _ikemi.htm
http://www.uhfmag.com/Issue59/Ikemi.html

Man kan säkert hitta mer om man letar. Sedan beror ju "seriöst" på så mycket.

/ B


Bara en massa anekdoter.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Bill50x » 2019-11-08 00:11

Johan_Lindroos skrev:Tjenare Hetsporren!! :D

Dito. Du är saknad!

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav hifikg » 2019-11-08 00:19

Kribban skrev:
hifikg skrev:Min PD77 är till salu för en billig penning, med både skivtallrik, rättvänd skiva och, inte minst, Legato Link. Håll i hatten! Den behöver lite kärlek när det gäller lasern bara, sen är det tuta o kör som gäller :)

Definiera kärlek :wink:


Den är bortlovad nu, bara transporten kan lösas. Den behöver få fast laserpickupen antar jag, fast om jag minns rätt spelade den inte alls sist det begav sig. Så lite pyssel får man lägga ner på den. Använder man den som transport ihop med en separat DAC kan det nog bli hur bra som helst, dvs lika bra som alla andra transporter :) men snyggare än de flesta!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav hifikg » 2019-11-08 00:21

HenrikTornquist skrev:
hifikg skrev:Min PD77 är till salu för en billig penning, med både skivtallrik, rättvänd skiva och, inte minst, Legato Link. Håll i hatten! Den behöver lite kärlek när det gäller lasern bara, sen är det tuta o kör som gäller :)


Legato Link, var det inte den som Ingvar m.fl. dömde ut när PD95 kom?


Jomen han e ju högtalarkonstruktör, vad vet han om CD-spelare ;)
Skämt åsido så kan den användas som ren transport med extern dac, då lär man väl gå runt LL. Fast jag har aldrig haft ont av det på den tiden jag snurrade plattor i den.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav Bill50x » 2019-11-08 00:28

hifikg skrev:
Kribban skrev:
hifikg skrev:Min PD77 är till salu för en billig penning, med både skivtallrik, rättvänd skiva och, inte minst, Legato Link. Håll i hatten! Den behöver lite kärlek när det gäller lasern bara, sen är det tuta o kör som gäller :)

Definiera kärlek :wink:

Den är bortlovad nu, bara transporten kan lösas. Den behöver få fast laserpickupen antar jag, fast om jag minns rätt spelade den inte alls sist det begav sig. Så lite pyssel får man lägga ner på den. Använder man den som transport ihop med en separat DAC kan det nog bli hur bra som helst, dvs lika bra som alla andra transporter :) men snyggare än de flesta!

Nu är jag inte alls säker på att det är DAC'en som är den svaga länken utan snarare funktionen (som spelare). Fungerar lasern och avläsningen lär denna spelare fungera alldeles utmärkt. Redan enklare spelare (som PD-507 tex) var ju utmärkta återgivare.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Ny/begagnad CD-spelare?

Inläggav hifikg » 2019-11-08 01:13

Bill50x skrev:
hifikg skrev:
Kribban skrev:Definiera kärlek :wink:

Den är bortlovad nu, bara transporten kan lösas. Den behöver få fast laserpickupen antar jag, fast om jag minns rätt spelade den inte alls sist det begav sig. Så lite pyssel får man lägga ner på den. Använder man den som transport ihop med en separat DAC kan det nog bli hur bra som helst, dvs lika bra som alla andra transporter :) men snyggare än de flesta!

Nu är jag inte alls säker på att det är DAC'en som är den svaga länken utan snarare funktionen (som spelare). Fungerar lasern och avläsningen lär denna spelare fungera alldeles utmärkt. Redan enklare spelare (som PD-507 tex) var ju utmärkta återgivare.

/ B


Det gäller det aktuella exemplaret så klart, den fungerar inte f n, därför behöver den lite kärlek för att bli sitt gamla jag igen. Jag hade, som sagt, aldrig något ont av Legato Link, men genom att ansluta en extern DAC kan man antagligen slippa effekterna av just det, om man håller med LTS.
Sitter nöjd :)

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster