Av ett sammanträffande så har jag exakt den där varianten själv från Triton Audio och kan skriva på att den fungerar alldeles ypperligt och förstärker signalen med ca 20 dB för trögdrivna dynamiska mikrofoner och bandmikrofoner.
En viktig sak är också att den inte leder fantommatningen vidare till själva mikrofonen då det annars kan döda en bandmikrofon, det blir som ett extra skydd mot att av misstag koppla in den typen av mikrofon direkt i ett uttag med aktiverad 48v fantommatning. Det kan ju vara bra att veta om det blir en bandmikrofon du köper.
Men en liten sak, efter ditt exempel med Leonard Cohen är jag lite lur på att du kanske ändå borde sikta in dig på en kondensator-mikrofon av klassiskt slag med vintage-ljud istället för en bandmikrofon, de är även i regel mer lättdrivna så då behöver du inte heller fundera på en booster-manick.
Mitt ursprungliga tips när jag började prata om bandmikrofon var för att jag trodde du ville ha det där riktigt gamla radio-soundet men om du är mer intresserad av att låta som Cohen så är väl det bästa att sikta på en så lik mikrofon som han använder, men en billig klon såklart.
Ooops, såg precis din återkomst till bandmikrofonens värld.
Det är nog lika bra att lämna det helt öppet för vilken typ av mikrofon det i slutändan blir, och istället bara leta en massa vintage-vocals-videos på youtube med relativt billiga koner av klassiska mikrofoner.