Audeze

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Audeze

Inläggav Hotspur » 2020-01-11 10:40

Lyssnade på Audeze MX-4 nyligen och blev förälskad. Har dock inte lust att lägga 28 kkr på ett demo-par, så jag letade upp ett par LCD-2 istället (€360 på Amazon.de). Någon här som har erfarenhet av dessa, eller andra Audeze-lurar?
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

AlbertHall
 
Inlägg: 1490
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Audeze

Inläggav AlbertHall » 2020-01-12 17:40

Hotspur skrev:Lyssnade på Audeze MX-4 nyligen och blev förälskad. Har dock inte lust att lägga 28 kkr på ett demo-par, så jag letade upp ett par LCD-2 istället (€360 på Amazon.de). Någon här som har erfarenhet av dessa, eller andra Audeze-lurar?


Jag har lyssnat på LCD-2. De är lite för "snälla" i karaktären. Mjuka och kanske lite utslätade. Sameness om man så vill.
Det blev att jag köpte ett par LCD-X som sannerligen är av annan kaliber.

LCD-X har en skyhög upplösning, rent ljud och djuup bas. Väldigt lättdrivna, läs smartphone, om man nu skulle komma på något så vansinnigt.
Jag gav 16K för mina.
Tunga >0,5kg, men bekväma magnetostater.

Det är den i särklass bästa lur jag ägt. Jag har även Sennheiser HD600, AKG 701 och AKG 271. Dessa lurar är inte i närheten.

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Re: Audeze

Inläggav Hotspur » 2020-01-30 00:14

Hotspur skrev:Lyssnade på Audeze MX-4 nyligen och blev förälskad. Har dock inte lust att lägga 28 kkr på ett demo-par, så jag letade upp ett par LCD-2 istället (€360 på Amazon.de). Någon här som har erfarenhet av dessa, eller andra Audeze-lurar?
AlbertHall skrev:
Hotspur skrev:Lyssnade på Audeze MX-4 nyligen och blev förälskad. Har dock inte lust att lägga 28 kkr på ett demo-par, så jag letade upp ett par LCD-2 istället (€360 på Amazon.de). Någon här som har erfarenhet av dessa, eller andra Audeze-lurar?


Jag har lyssnat på LCD-2. De är lite för "snälla" i karaktären. Mjuka och kanske lite utslätade. Sameness om man så vill.
Det blev att jag köpte ett par LCD-X som sannerligen är av annan kaliber.

LCD-X har en skyhög upplösning, rent ljud och djuup bas. Väldigt lättdrivna, läs smartphone, om man nu skulle komma på något så vansinnigt.
Jag gav 16K för mina.
Tunga >0,5kg, men bekväma magnetostater.

Det är den i särklass bästa lur jag ägt. Jag har även Sennheiser HD600, AKG 701 och AKG 271. Dessa lurar är inte i närheten.


Tack, då hoppar jag LCD-2 iaf.
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster