Moderator: Redaktörer
Maarten skrev:Klass D på Onkyo TX-L50 och Pioneer VSX-520. Hur är ljudet då?
Kribban skrev:Är väldigt nöjd med min NR1609
Kalejdokom skrev:Jag har en ny Pioneer (SC-LX701) med digitala slutsteg och är supernöjd! Är det inte dags att sluta klanka på digitala slutsteg så generellt?![]()
Mest nöjd är jag kanske med det som faktiskt inte låter något alls - det går inte att avgöra om förstärkaren är påslagen genom att lägga örat mot diskantelementen. Det är absolut knäpptyst på "tomgång". Det har jag tidigare aldrig upplevt med något AB-steg.
Kalejdokom skrev:Fanns det klass D redan på 80-talet?![]()
Michael skrev:Jo men alltså... de digitala klass D förstärkarna är ju helt rätt att kalla digitala, men inte alla andra klass-D (och de är nog många fler).
//Michael
slockna skrev:Michael skrev:Jo men alltså... de digitala klass D förstärkarna är ju helt rätt att kalla digitala, men inte alla andra klass-D (och de är nog många fler).
//Michael
Skit i nomenklaturen nu, vänner !
Är det något ljudmässigt ni kan peka på hos ovannämnda receivrar, eller andra receivrar med Klass D slutsteg som direkt är kontraindikation på ett köp?
mvh Mats , Trådstartare
Morello skrev:Tycker dessa enorma biopjäser är knasiga; varför gör man inte bioförsteg med separata slutsteg precis som i vilken högklassig tvåkanalsanläggning som helst?
Det skulle också medföra mindre slit och släng, då slutstegen inte behöver bytas i tid och otid bara för att någon hittat på ett nytt format av något slag, vilket tarvar nytt försteg-
Kribban skrev:Är väldigt nöjd med min NR1609
mrGaskill skrev:Trodde det var bredden. Är det inte 17" sen gammalt?
PerStromgren skrev:mrGaskill skrev:Trodde det var bredden. Är det inte 17" sen gammalt?
Så är det kanske, jag tolkade "slim" i generella termer.
Då passar jag på att fråga, medan jag har er på tråden: finns det någon bio-apparat som är slankare på djupet är det vanliga måttet? 4-5 cm skulle räcka, som ni ser på min bild.
PerStromgren skrev:Då passar jag på att fråga, medan jag har er på tråden: finns det någon bio-apparat som är slankare på djupet är det vanliga måttet? 4-5 cm skulle räcka, som ni ser på min bild.
Kalejdokom skrev:PerStromgren skrev:Då passar jag på att fråga, medan jag har er på tråden: finns det någon bio-apparat som är slankare på djupet är det vanliga måttet? 4-5 cm skulle räcka, som ni ser på min bild.
Min Onkyo i "lilla salongen" är bara ca 30 cm djup och det verkar vara så även på Onkyos senaste modeller. Flera av dem är 32 cm djupa (dock fullsize i bredd/höjd).
slockna skrev:Maarten skrev:Klass D på Onkyo TX-L50 och Pioneer VSX-520. Hur är ljudet då?
Precis vad jag egentligen ville veta när jag startade denna tråd
PerStromgren skrev:Vilken Onkyou-modell har du i lilla salongen?
Morello skrev:Tycker dessa enorma biopjäser är knasiga; varför gör man inte bioförsteg med separata slutsteg precis som i vilken högklassig tvåkanalsanläggning som helst?
Det skulle också medföra mindre slit och släng, då slutstegen inte behöver bytas i tid och otid bara för att någon hittat på ett nytt format av något slag, vilket tarvar nytt försteg-
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster