Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Kanske spelar det in lite att det har visat sig att Chromecast Audio under vissa betingelser är rätt okej? Tänker på att när den kabelansluts och används som Endpoint med Roon.
juanth skrev:Nja för min del så är det bara att den inte används, jag strömmar via Airport express/AppleTV, mer praktiskt just hos mig för både TV och ljudström helt enkelt. Inget fel på Chromecast vad jag vet.
Chromecast Audio är det jag pratar om och har till försäljning. Den vanliga icke Audio vet jag inget om.
AndersP skrev:Ponera att priset på en Chromecast Audio når 1000 kr jämnt; Vilka andra alternativ som roon endpoint finns i den prismiljön? Få skulle jag säga.
Nyttovärdet på apparaten är altså ganska högt om man ska tro audiosciencereview också.
darkg skrev:Nja, just Roon behövs väl inte.
Tangband skrev:darkg skrev:Nja, just Roon behövs väl inte.
Har du läst testen i audiosciencereview ?
gopnik skrev:Vilket visade sig stämma. Chromecast presterar alltså utmärkt med vilken källa som helst - förutom vid casting från webläsaren Chrome, som då bitreducerar ljudet. Det torde vara få användare som spelar musik via sin webläsare.
gopnik skrev:För just Tidal gör man tydligen så här. För Spotify är det liknande.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster