för ett år sedan köpte jag Larsen 6.2 och jag är så nöjd med dessa! Driver dessa just nu med Nad C272 och Nad C162. Jag är lite sugen på att göra förändring här, och undrar vad ni kan ha för tips kring drivkälla.
Tack för eventuell hjälp.

Mvh Micke
Moderator: Redaktörer
pressplayontape skrev:@Conan
Jag är nyfiken helt enkelt.Mitt hifiintresse har varit slumrande ett längre tag, men iochmed högtalarköpet har intresset vaknat till liv. Också kul att eventuellt få ta del av vad andra medlemmar här driver sina Larsen med.
nuffe skrev:Jag tycker Nattlorden har kommit med väldigt bra förslag!
En till NAD C272, finns numera bara på begagnat-marknaden, men ganska ofta och till vettigt pris. Därmed har du mer pengar kvar i plånboken och kan exempelvis köpa mer trevlig musik.
Så skulle jag gjort.
Henrik
FBK skrev:nuffe skrev:Jag tycker Nattlorden har kommit med väldigt bra förslag!
En till NAD C272, finns numera bara på begagnat-marknaden, men ganska ofta och till vettigt pris. Därmed har du mer pengar kvar i plånboken och kan exempelvis köpa mer trevlig musik.
Så skulle jag gjort.
Henrik
Allvarligt, hur stor ljudförbättring skulle ett till Nad C272 göra till dessa högtalare ? Inte mycket, De är inga extremt trög drivna burkar och ett C272 räcker hur lätt som helst. Mitt råd är att kolla upp vad andra har för förstärkare till dina då du troligtvis vill "lyfta" ljudkvalité ur dina högtalare. Inte för att Nad kombin är dålig, utan bra.
pressplayontape skrev:Hej alla.
Tack! Som källa använder jag en Dac Magic från Cambridge Audio. Musiken hittar jag på Spotify. Tror att dessa högtalare trivs bra med effekt, rör har jag aldrig testat men jag är öppen för nya inslag.![]()
Hegel ska jag kolla upp, tack så jättemycket för tipset!
Jag bor i Hässleholm.
Mvh
AlbertHall skrev:pressplayontape skrev:Hej alla.
Tack! Som källa använder jag en Dac Magic från Cambridge Audio. Musiken hittar jag på Spotify. Tror att dessa högtalare trivs bra med effekt, rör har jag aldrig testat men jag är öppen för nya inslag.![]()
Hegel ska jag kolla upp, tack så jättemycket för tipset!
Jag bor i Hässleholm.
Mvh
Till Spotifyy klarar du dig med en lokalradio.
jonasp skrev:Spotify använder en rimlig snålkodningalgoritm (ogg vorbis 320 kbit/s med premium). Brister i ljudkvalitet på det tillgängliga materialet (tänk: söndermastrade utgåvor) är enligt min uppfattning ett långt större problem. Visst låter det bättre även med spotify om man uppgraderar sin anläggning.
För maximal ljudkvalitet vill man naturligtvis köra okomprimerat eller förlustfri kompression.
pressplayontape skrev:@FBK
Tack för svar, en av anledningarna jag postade här var att få input på vad andra driver sina Larsen 6.2 med. Tycker denna tråd bjudit på fin input och det tackar jag för.
Mvh Micke
AlbertHall skrev:Köksradio
pressplayontape skrev:Tack Conan.Jag bor själv med allt vad det innebär, har du något förslag, just nu spelar de i ett 20 kvm vanligt vardagsrum, där jag inte har gjort några akustiska åtgärder alls.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster