Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Vad kan denna vara värd tror ni:
Nya rör . Kt-88 (från Kina) samt 6sn7 (som likriktar kt-88 från är frånUSA)
Späningarna i förstärkaren är långt ifrån max för Kt-88 rören likaså 6sn7 rören.
Max 2x18w Single End.
Vikt 17 kg.
All info jag fått än så länge.
Baffel skrev:Väntar på mer info
Vad i schemat kan man uttyda om den är något att hänga i julgranen?
Baffel skrev:Handbyggd , är inte det bara ett finare ord för hemmasnickrad? Eller betyder det något speciellt i rörkretsar?
Harryup skrev:Är det ens tillåtet att sälja en icke CE-märkt apparat som skall kopplas in på el-nätet. Tveksam.
jonasp skrev:Harryup skrev:Är det ens tillåtet att sälja en icke CE-märkt apparat som skall kopplas in på el-nätet. Tveksam.
Nej, det är det inte. CE-märkningen är tvingande.
Frisk skrev:jonasp skrev:Harryup skrev:Är det ens tillåtet att sälja en icke CE-märkt apparat som skall kopplas in på el-nätet. Tveksam.
Nej, det är det inte. CE-märkningen är tvingande.
Under vilka förutsättningar? Prototyper behöver väl ej CE-märkas?(men kanske inte heller säljas till slutanvändare?) Men äldre prylar innan CE-märket eller ens S-märket? Sen krävs väl egentligen inga tester för att sätta märket på produkten, men man tar ju stora risker om man sätter märket på utan att vara säker på sin sak...
För att vara tydlig, jag säger inte emot, men blev nyfiken på vad som gäller vid försäljning av begagnade prylar. Eller kanske saker över huvud taget, mycket som säljs har ju idag krav på CE-märkning, leksaker etc.
Morello skrev:En annan bra sak att ha när man laborerar är en isolationstransformator!
Beträffande punkt 4 ovan kan tilläggas att nakna rör är en flagrant regelöverträdelse såväl inom EU som i USA.
hifikg skrev:Morello skrev:En annan bra sak att ha när man laborerar är en isolationstransformator!
Beträffande punkt 4 ovan kan tilläggas att nakna rör är en flagrant regelöverträdelse såväl inom EU som i USA.
Fast skyddslocket måste vara avtagbart för att möjliggöra rörbyten o sen är det lätt att glömma bort att återmontera dem
Min rörhäck levererades med ett stabilt skydd, men jag vet inte var jag placerat det...
Största glädjen med rör är att se den varma glöden.
jonasp skrev:hifikg skrev:Morello skrev:En annan bra sak att ha när man laborerar är en isolationstransformator!
Fast skyddslocket måste vara avtagbart för att möjliggöra rörbyten o sen är det lätt att glömma bort att återmontera dem
Min rörhäck levererades med ett stabilt skydd, men jag vet inte var jag placerat det...
Det är alltså inte några ljudmässiga fördelar som är största glädjen?
hifikg skrev:Morello skrev:En annan bra sak att ha när man laborerar är en isolationstransformator!
Baffel skrev:Visst , men få en rejäl kyss av den vore ju inte det mest roliga att råka ut för i livet. Får se om peterh har någon kommentar ang. schemat.
Han som säljer har nog varit med förr. Visst handgjord men han har inte byggt den. Vilka regler som då gäller vid försäljning av icke CE märkt produkt vet jag ej.
Baffel skrev:Fick i alla fall schemat . Även om det nu inte blir köp. Var den något, utifrån vad ni som kan , att ha .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster