Jag har en Denon 2105 som just nu driver mina piP och ett Nad 218 som driver mina pX-2. Har tänkt köpa 6 stycken A1 och driva dessa med 2105an och då vill jag helst driva piP med ett separat slutsteg så jag även kan koppla in mitt cr8.
Det jag funderar över är då att köpa ett slutsteg antingen nytt eller begagnat men det får inte kosta så mycket. Det ultimata kanske vore Sentec PA9 men de är ju inte direkt lätta att få tag på.
Jag har läst lite om Cambridge Audio P500 och det är ju riktigt billigt. Men det vore ju inte så kul om det gav sämre ljud än jag har nu när jag driver piP med 2105. HiFiKlubben verkar ju inte ha öppet köp så jag kan ju inte testa det heller.
Det andra alternativet till begagnat är Rotel RB-03 för mer än dubbla priset av P500. Jag kan tänka mig att Roteln är bra men är det verkligen värt pengarna. Har det månne samma fina ljud som sina största syskon? För 4000 kanske det är bättre att hitta något begagnat.
En 208 skulle inte heller sitta fel men då skulle jag få vänta länge innan jag kan köpa A1orna och det är inte heller lätt att får tag på en 208. Det kanske vore mest framtidssäkrat med en 208 men att göra ett klipp på en i fint skick är inte direkt lätt numera.
Alltså: Cambridge P500 eller Rotel RB-03 eller kanske något begagnat slutsteg?