Sub REL quake 8

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Sub REL quake 8

Inläggav Baffel » 2020-09-19 09:32

Vad tror ni om två sådana, kombinerat med två satelliter Klipsch b2?

Läst både ris och ros om just denna modell av REL. Vad jag kan läsa av det jag finner på nätet så har den en fast rapp ljudbild. Det är viktigt för mig. Sladdrig bashögtalare i kombo med lite mullrigt rörförstärkarbasljud är inte en bra kombo.

Någon som hört denna sub?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Sub REL quake 8

Inläggav Tangband » 2020-09-21 17:34

Baffel skrev:Vad tror ni om två sådana, kombinerat med två satelliter Klipsch b2?

Läst både ris och ros om just denna modell av REL. Vad jag kan läsa av det jag finner på nätet så har den en fast rapp ljudbild. Det är viktigt för mig. Sladdrig bashögtalare i kombo med lite mullrigt rörförstärkarbasljud är inte en bra kombo.

Någon som hört denna sub?


Två stereokopplade blir säkert bra. RELs 12 dB/okt filter är gjort för att integrera hyfsat med slutna toppar som körs ofiltrerade vid den frekvens de rullar av akustiskt.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Sub REL quake 8

Inläggav Baffel » 2020-09-21 17:55

Det låter ju bra. Ena små rackare är de i alla fall.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Sub REL quake 8

Inläggav RogerGustavsson » 2020-09-23 08:20

De verkar inte vara tillgängliga som nya längre. Kan vara begränsad förmåga pga. de små lådorna.

AlbertHall
 
Inlägg: 1490
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Sub REL quake 8

Inläggav AlbertHall » 2020-09-29 22:38

Baffel skrev:Vad tror ni om två sådana, kombinerat med två satelliter Klipsch b2?

Läst både ris och ros om just denna modell av REL. Vad jag kan läsa av det jag finner på nätet så har den en fast rapp ljudbild. Det är viktigt för mig. Sladdrig bashögtalare i kombo med lite mullrigt rörförstärkarbasljud är inte en bra kombo.

Någon som hört denna sub?


Oj, trodde inte att de var riktningskänsliga.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Sub REL quake 8

Inläggav Baffel » 2020-09-29 23:14

Det är de säkert inte . Hade just två på gång . Han sålde två till ett bra pris men jag var inte snabb nog på köpknappen så det får bli någon/några andra.

AlbertHall
 
Inlägg: 1490
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Sub REL quake 8

Inläggav AlbertHall » 2020-09-29 23:48

Baffel skrev:Det är de säkert inte . Hade just två på gång . Han sålde två till ett bra pris men jag var inte snabb nog på köpknappen så det får bli någon/några andra.


Men då räcker det väl med en?

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Sub REL quake 8

Inläggav Baffel » 2020-09-30 01:57

Kanske kanske inte. De är ena små rackare . Om en hade räckt till med en för ett vardagsrum. Men visst kollade jag upp priser och kunde lätt sålt en av dem för tom mer än jag köpte den för. Det hade jag lite som baktanke . Inte direkt att tjäna några pengar utan mer att testa . Men det hade nog flera. Därför gick de ganska så snabbt. Varför han inte sålde dem separat har jag ingen aning om.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster