http://www.audioreview.com/product/spea ... a-905.html
Mina Klipsch b2 kommer jag ha i sovrummet.
Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Har inte lyssnat på någon av de dyraste modellerna, de kanske kan spela bas?
FBK skrev:Jag gillar dem inte alls, slankt ljud med betoning på diskantåtergivningen när jag lyssnade. Focal som tidigare hette JM Lab hade den ljudsignaturen på alla högtalare som jag hört. Och de Focal jag hört på mässor går i dem fotspåren.
hifikg skrev:Tillbringade ett par timmar med ett par Focal Grande Utopia
Baffel skrev:hifikg skrev:Tillbringade ett par timmar med ett par Focal Grande Utopia
Men de är i en helt annan prisklass med en bunte nollor mer i priset än de små jag köpte så de kan nog inte jämföras med varandra.
Baffel skrev:Tiden kanske helt sprungit förbi 70/80 hornet fullständigt.
Kalejdokom skrev:Baffel skrev:Tiden kanske helt sprungit förbi 70/80 hornet fullständigt.
Det beror på vad man tror att dom presterade för 50 år sedan. Jag byggde ett par sådana i tonåren (sent 70-tal, en till mig och en till en kompis). Dom var roliga för man kunde spela apstarkt med en liten transistorförstärkare. MEN någon subbas är det inte! Dom faller snabbt under 60 Hz.
Kalejdokom skrev:Baffel skrev:Tiden kanske helt sprungit förbi 70/80 hornet fullständigt.
Det beror på vad man tror att dom presterade för 50 år sedan. Jag byggde ett par sådana i tonåren (sent 70-tal, en till mig och en till en kompis). Dom var roliga för man kunde spela apstarkt med en liten transistorförstärkare. MEN någon subbas är det inte! Dom faller snabbt under 60 Hz.
hifikg skrev:Tillbringade ett par timmar med ett par Focal Grande Utopia i ett Svanårum (gissa var) o njöt storligen, utan att sakna något alls när jag kom hem igenKanske var det den blygsamma elektronikens fel, man får inte så mycket för- o slutsteg för ett par miljoner. Men jäklar vad starkt man kunde spela utan att vara rädd för att skjuta några element. Eller det kanske jag borde ha varit
Tyckte alltså inte alls att de var slanka eller ranka på något vis, de var nästan lika bra som OA52, mycket gott betyg!
LeifB skrev:hifikg skrev:Tillbringade ett par timmar med ett par Focal Grande Utopia i ett Svanårum (gissa var) o njöt storligen, utan att sakna något alls när jag kom hem igenKanske var det den blygsamma elektronikens fel, man får inte så mycket för- o slutsteg för ett par miljoner. Men jäklar vad starkt man kunde spela utan att vara rädd för att skjuta några element. Eller det kanske jag borde ha varit
Tyckte alltså inte alls att de var slanka eller ranka på något vis, de var nästan lika bra som OA52, mycket gott betyg!
Usäkta offtopic.
Vad är det för något speciellt med OA52?
Vad utmärker dom?
Vilken modell har du?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster