Riaa

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Riaa

Inläggav Baffel » 2020-10-04 22:06

Funderar på att koppla in min gamla skivspelare Thorens TD 166 MkII till min rörförstärkare som inte har phonoingång. Nåväl ett riaa steg mellan skivspelaren och förstärkaren. Går det att få något vettigt för 500-1000 kr? Eller måste stora plånboken fram ? Tips mottages gärna .

Det är ju ingen top of the line skivspelare eller rörförstärkare för den delen så det är ju overkill att lägga multum på ett dyrt riaa. Fast de billiga kanske bara är skräp?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Riaa

Inläggav hifikg » 2020-10-04 22:11

En sån här har jag för de två-tre timmar om året jag spelar vinyl

https://www.hifiklubben.se/nad-pp-2e-riaa-forstarkare/nadpp2egr/
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3500
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Riaa

Inläggav peterh » 2020-10-04 22:47

Baffel skrev:Funderar på att koppla in min gamla skivspelare Thorens TD 166 MkII till min rörförstärkare som inte har phonoingång. Nåväl ett riaa steg mellan skivspelaren och förstärkaren. Går det att få något vettigt för 500-1000 kr? Eller måste stora plånboken fram ? Tips mottages gärna .

Det är ju ingen top of the line skivspelare eller rörförstärkare för den delen så det är ju overkill att lägga multum på ett dyrt riaa. Fast de billiga kanske bara är skräp?

Highfive kanske har ett rör-riaa över ? Kommer du till DIY kan du höra med honom och kolla in dem
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Riaa

Inläggav Baffel » 2020-10-04 23:38

hifikg skrev:En sån här har jag för de två-tre timmar om året jag spelar vinyl

https://www.hifiklubben.se/nad-pp-2e-riaa-forstarkare/nadpp2egr/

Tja varför inte . Den kan ju vara något. Jag lär väl lira lite mer än dig men antagligen inte så många mer timmar . Det är nog mest av nostalgiska skäl jag kommer göra det. Därför behöver jag ingen värsting .

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Riaa

Inläggav Baffel » 2020-10-04 23:43

peterh skrev:
Baffel skrev:Funderar på att koppla in min gamla skivspelare Thorens TD 166 MkII till min rörförstärkare som inte har phonoingång. Nåväl ett riaa steg mellan skivspelaren och förstärkaren. Går det att få något vettigt för 500-1000 kr? Eller måste stora plånboken fram ? Tips mottages gärna .

Det är ju ingen top of the line skivspelare eller rörförstärkare för den delen så det är ju overkill att lägga multum på ett dyrt riaa. Fast de billiga kanske bara är skräp?

Highfive kanske har ett rör-riaa över ? Kommer du till DIY kan du höra med honom och kolla in dem

Träff på gång ?

För fan nämn inte rör jag öppnar bara plånboken då :)

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3500
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Riaa

Inläggav peterh » 2020-10-04 23:49

Baffel skrev:
peterh skrev:
Baffel skrev:Funderar på att koppla in min gamla skivspelare Thorens TD 166 MkII till min rörförstärkare som inte har phonoingång. Nåväl ett riaa steg mellan skivspelaren och förstärkaren. Går det att få något vettigt för 500-1000 kr? Eller måste stora plånboken fram ? Tips mottages gärna .

Det är ju ingen top of the line skivspelare eller rörförstärkare för den delen så det är ju overkill att lägga multum på ett dyrt riaa. Fast de billiga kanske bara är skräp?

Highfive kanske har ett rör-riaa över ? Kommer du till DIY kan du höra med honom och kolla in dem

Träff på gång ?

För fan nämn inte rör jag öppnar bara plånboken då :)

Rörande !
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
radelius
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2005-10-18
Ort: Stockholm

Re: Riaa

Inläggav radelius » 2020-10-05 13:15

Om ett LTS riaa är av intresse så har jag ett liggande. Bättre får du knappast för rimliga pengar. Pm:a om du är intresserad

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Riaa

Inläggav Baffel » 2020-10-05 17:37

radelius skrev:Om ett LTS riaa är av intresse så har jag ett liggande. Bättre får du knappast för rimliga pengar. Pm:a om du är intresserad


PM is on the way.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster