Köpa från Amazon USA

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Wetterstad
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2018-02-01

Köpa från Amazon USA

Inläggav Wetterstad » 2020-10-19 17:10

Jag funderar på att köpa en HiFi-grunka som endast verkar att finnas på Amazon.com (USA).
Till priset hos Amazon läggs frakt och svenska importavgifter som de enligt uppgift ska administrera på något sätt.
Någon här som har erfarenhet av handla på detta sätt, fungerar det, hur lång leveranstid får man räkna med.
Postnord lär väl vara inblandade...

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-10-19 17:30

Jag har köpt en (fin) kökskniv därifrån. Då är det alltså en liten (som ofta) småskuttfirma som säljer via Amazon. Det som i mitt fall var mindre bra var att spårningsnumret på paketet förtäljde att paketet låg kvar på någon terminal i Los Angeles länge länge. Jag mejlade säljaren och frågade och så, jag hade bra kontakt med honom. Sedan var paketet helt plötsligt framme efter tre veckor! Bli alltså inte orolig om spårningsnumret på paketet knasar, är väl mitt budskap. Du kan i alla fall mejla och fråga säljaren. Moms och tullavgifter behövde betalas så det var svårt att komma undan. Jag tror i verkligheten att paketet kan ha legat ett bra tag i Sverige hos tullen.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22703
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav RogerGustavsson » 2020-10-19 20:14

Jag har gjort två köp från USA nyligen, dock inte Amazon. I dessa tider med covid-19 kan det ta lite längre tid. Ett paket typ vadderat kuvert låg sex-sju veckor i New York, på en terminal vid namn Jamaica. Nästa försändelse gick lite snabbare, fyra veckor med förtullning. I båda fall några kretskort med komponenter.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav distad » 2020-10-19 20:35

Jag kommer aldrig köpa något ifrån Amazon då jag inte alls gillar ägaren. Det kommer framgå tydligt vilken sorts person han är när de väl etablerar sig i Sverige. Jag brukar säga till personer som köper därifrån att jag tycker att de ska börja jobba inom det företaget.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
nissling
 
Inlägg: 484
Blev medlem: 2015-01-30
Ort: Ekerö (Stockholm)

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav nissling » 2020-10-19 21:45

Väljer man något av Amazons två dyrare fraktalternativ betalar du importmoms samt eventuell tullavgift direkt i kassan. Dvs du får inga extra avgifter när paketet anländer till Sverige och betalar heller ingen hanteringskostnad utan allt är klart när paketet skickas. Det allra dyraste alternativet (Priority) blir nästan uteslutande UPS. Beställde med det för en månad sedan och då var leveranstiden två arbetsdagar. Det näst dyraste (Expedited) brukar ta längre tid med förberedelserna, just med packning och sådant, men oftast skickas det med DHL eller Landmark. I sistnämnda fall sköts då sorteringen samt utdelning i Sverige av PostNord. Vet inte hur lång tid det tar men DHL tar sällan mer än 2-3 arbetsdagar på sig heller från USA, men har inte fått något skickat genom dem under pandemin heller så det kanske tar lite längre tid.

Vid enstaka fall skickas det även med UPS vid Expedited men det är sällsynt verkar det som.

Wetterstad
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2018-02-01

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav Wetterstad » 2020-10-20 08:06

Tack nissling!
Det var just den informationen jag sökte.

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav RMA » 2020-10-20 10:41

FBK skrev:Jag kommer aldrig köpa något ifrån Amazon då jag inte alls gillar ägaren. Det kommer framgå tydligt vilken sorts person han är när de väl etablerar sig i Sverige. Jag brukar säga till personer som köper därifrån att jag tycker att de ska börja jobba inom det företaget.

Håller med, har lite svårt för det företaget. Tydligen måste personalen kissa i flaskor för att dom inte får gå på toa (om ryktet stämmer).

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav hifikg » 2020-10-21 01:57

RMA skrev:
FBK skrev:Jag kommer aldrig köpa något ifrån Amazon då jag inte alls gillar ägaren. Det kommer framgå tydligt vilken sorts person han är när de väl etablerar sig i Sverige. Jag brukar säga till personer som köper därifrån att jag tycker att de ska börja jobba inom det företaget.

Håller med, har lite svårt för det företaget. Tydligen måste personalen kissa i flaskor för att dom inte får gå på toa (om ryktet stämmer).


Det är ju inte det värsta, det är att de sedan säljer vätskan som juice... man ska nog inte tro allt man läser, ens om det står på internet. Lidl hade också rätt taskigt rykte när de etablerade sig och kanske var det välförtjänt, men numera är det ganska okej har jag förstått, även om det kan vara stressigt då man försöker hålla kostnaderna nere.
Sitter nöjd :)

knegen
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 2020-10-08

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav knegen » 2020-10-21 02:27

Det var nog nästan tio år sedan jag beställde på Amazon, men som nämnts tidigare så betalade man moms och tull vid beställning. Dock tog man för mycket betalt, men det återbetalades vid ett senare tillfälle.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav distad » 2020-10-21 10:28

hifikg skrev:
RMA skrev:
FBK skrev:Jag kommer aldrig köpa något ifrån Amazon då jag inte alls gillar ägaren. Det kommer framgå tydligt vilken sorts person han är när de väl etablerar sig i Sverige. Jag brukar säga till personer som köper därifrån att jag tycker att de ska börja jobba inom det företaget.

Håller med, har lite svårt för det företaget. Tydligen måste personalen kissa i flaskor för att dom inte får gå på toa (om ryktet stämmer).


Det är ju inte det värsta, det är att de sedan säljer vätskan som juice... man ska nog inte tro allt man läser, ens om det står på internet. Lidl hade också rätt taskigt rykte när de etablerade sig och kanske var det välförtjänt, men numera är det ganska okej har jag förstått, även om det kan vara stressigt då man försöker hålla kostnaderna nere.

Jag har läst så pass mycket så nog finns det en del fakta i det och det är tillräckligt för att jag ska hålla mig undan dem. Och Lidl har blivit klart bättre, i alla fall enligt personal jag pratat med. Och sedan har vi Coca-Cola där det inte heller är sunda arbetsförhållanden. Jag har haft en kollega som jobbat där och det var ingen lek utan på den tiden så fick de stämpla ut när de gick på toa och cheferna jagade personalen mer eller mindre. Hur det är idag vet jag dock inte.
Jag jobbar på ett företag där det finns prestationskrav så jag vet vad jag talar om och när det går till överdrifter.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav RJohan » 2020-10-25 15:47

FBK skrev:
hifikg skrev:
RMA skrev:Håller med, har lite svårt för det företaget. Tydligen måste personalen kissa i flaskor för att dom inte får gå på toa (om ryktet stämmer).


Det är ju inte det värsta, det är att de sedan säljer vätskan som juice... man ska nog inte tro allt man läser, ens om det står på internet. Lidl hade också rätt taskigt rykte när de etablerade sig och kanske var det välförtjänt, men numera är det ganska okej har jag förstått, även om det kan vara stressigt då man försöker hålla kostnaderna nere.

Jag har läst så pass mycket så nog finns det en del fakta i det och det är tillräckligt för att jag ska hålla mig undan dem. Och Lidl har blivit klart bättre, i alla fall enligt personal jag pratat med. Och sedan har vi Coca-Cola där det inte heller är sunda arbetsförhållanden. Jag har haft en kollega som jobbat där och det var ingen lek utan på den tiden så fick de stämpla ut när de gick på toa och cheferna jagade personalen mer eller mindre. Hur det är idag vet jag dock inte.
Jag jobbar på ett företag där det finns prestationskrav så jag vet vad jag talar om och när det går till överdrifter.


Jag har slutat handla av Amazon därför att de håller på att ta över världen och konkurera ut allt annat. Support your lokal butik, eller vad man säger.

I ungdomen jobbade jag i en svensk dammsugarfabrik med vedervärdiga förhållanden, så det är inget exklusivt för att det är Amerikanskt.

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav Maccis » 2020-10-25 19:29

RJohan skrev:I ungdomen jobbade jag i en svensk dammsugarfabrik med vedervärdiga förhållanden, så det är inget exklusivt för att det är Amerikanskt.


Får mig att tänka på detta:

Bild
:D
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav distad » 2020-10-25 19:48

RJohan skrev:
FBK skrev:
hifikg skrev:
Det är ju inte det värsta, det är att de sedan säljer vätskan som juice... man ska nog inte tro allt man läser, ens om det står på internet. Lidl hade också rätt taskigt rykte när de etablerade sig och kanske var det välförtjänt, men numera är det ganska okej har jag förstått, även om det kan vara stressigt då man försöker hålla kostnaderna nere.

Jag har läst så pass mycket så nog finns det en del fakta i det och det är tillräckligt för att jag ska hålla mig undan dem. Och Lidl har blivit klart bättre, i alla fall enligt personal jag pratat med. Och sedan har vi Coca-Cola där det inte heller är sunda arbetsförhållanden. Jag har haft en kollega som jobbat där och det var ingen lek utan på den tiden så fick de stämpla ut när de gick på toa och cheferna jagade personalen mer eller mindre. Hur det är idag vet jag dock inte.
Jag jobbar på ett företag där det finns prestationskrav så jag vet vad jag talar om och när det går till överdrifter.


Jag har slutat handla av Amazon därför att de håller på att ta över världen och konkurera ut allt annat. Support your lokal butik, eller vad man säger.

I ungdomen jobbade jag i en svensk dammsugarfabrik med vedervärdiga förhållanden, så det är inget exklusivt för att det är Amerikanskt.

Ja de gör det och med oschysst medel och usel personalpolitik. Så jag uppmanar ingen att handla av dem. Ibland får grejer kosta lite mer helt enkelt. Nu vet jag inte om det är sant, men jag har läst att i USA så kör de med utpressning emot underleverantörer för att de ska få fortsätta att sälja till Amazon = Amazon är så stora så de styr marknaden på många områden.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
andyman_se
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 2010-05-05
Ort: Uddevalla

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav andyman_se » 2020-10-26 09:35

FBK skrev: Nu vet jag inte om det är sant, men jag har läst att i USA så kör de med utpressning emot underleverantörer för att de ska få fortsätta att sälja till Amazon = Amazon är så stora så de styr marknaden på många områden.


Vad gäller utpressning av underleverantörer så är antagligen ICA värre än något amerikanskt exempel. Men vad jag kan se i butikerna så verkar inte svenskarna ha några större bekymmer med det.

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav RJohan » 2020-10-26 12:05

Maccis skrev:
RJohan skrev:I ungdomen jobbade jag i en svensk dammsugarfabrik med vedervärdiga förhållanden, så det är inget exklusivt för att det är Amerikanskt.


Får mig att tänka på detta:

[ Bild ]
:D


Den var bra!!!

Någon slags utpressning kan man väl kalla hur det har gott med bilprovningen. D.v.s. som väntat i Sverige har det blivit oligopol, och här kan man ju inte välja att åka till Tyskland och besikta eller bara helt enkelt låta bli. Man är tvungen.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21076
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav E » 2020-10-26 13:37

FBK skrev:Och sedan har vi Coca-Cola där det inte heller är sunda arbetsförhållanden. Jag har haft en kollega som jobbat där och det var ingen lek utan på den tiden så fick de stämpla ut när de gick på toa och cheferna jagade personalen mer eller mindre. Hur det är idag vet jag dock inte.

Jag förstår inte riktigt problemet med att inte få betalt för toalettbesök, även om det låter litet väl detaljstyrt. Jag har själv inga betalda pauser men å andra sidan en skaplig timlön (nattarbete). Jag får betalt för vad jag gör och får gå hem när jag är klar, samt 1,5*timlön för eventuell extratid.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav distad » 2020-10-28 00:25

E skrev:
FBK skrev:Och sedan har vi Coca-Cola där det inte heller är sunda arbetsförhållanden. Jag har haft en kollega som jobbat där och det var ingen lek utan på den tiden så fick de stämpla ut när de gick på toa och cheferna jagade personalen mer eller mindre. Hur det är idag vet jag dock inte.

Jag förstår inte riktigt problemet med att inte få betalt för toalettbesök, även om det låter litet väl detaljstyrt. Jag har själv inga betalda pauser men å andra sidan en skaplig timlön (nattarbete). Jag får betalt för vad jag gör och får gå hem när jag är klar, samt 1,5*timlön för eventuell extratid.

Mvh E*

Att du inte förstår problemet säger vad du är för människa, det räcker för min del. Och att du jobbar på en dålig arbetsplats eftersom du är tvungen att stämpla ut för att pissa eller att du bär blöja på jobbet.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21076
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav E » 2020-10-28 12:29

Tycker du inte att du drar litet väl snabba slutsatser nu? Stämpelklocka, nej fy, varför då? Jag får betalt för ett visst antal timmar och minuter, mest på fredagar då det normalt är mest att göra. Varför skulle jag få betalt för att jag behöver kliva ur bilen och pissa? Eller för en kort kaffepaus? Självklart får jag extra betalt om det är mycket snö eller om jag drabbas av punktering eller något annat som gör att jag kommer hem senare än enligt schemat. När jag rapporterar extratid drar jag själv av för eventuell paus (såvida jag inte har jobbat så bra att jag "haft råd med paus").

En dålig arbetsplats vore en där jag inte får gå hem när min uppgift för dagen är avklarad. Eller en där jag skulle få sämre betalt för att jag jobbar för snabbt.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav MacBruce » 2020-10-28 14:09

E skrev:Tycker du inte att du drar litet väl snabba slutsatser nu? Stämpelklocka, nej fy, varför då? Jag får betalt för ett visst antal timmar och minuter, mest på fredagar då det normalt är mest att göra. Varför skulle jag få betalt för att jag behöver kliva ur bilen och pissa? Eller för en kort kaffepaus? Självklart får jag extra betalt om det är mycket snö eller om jag drabbas av punktering eller något annat som gör att jag kommer hem senare än enligt schemat. När jag rapporterar extratid drar jag själv av för eventuell paus.

En dålig arbetsplats vore en där jag inte får gå hem när min uppgift för dagen är avklarad. Eller en där jag skulle få sämre betalt för att jag jobbar för snabbt.

Mvh E*


Din "arbetssituation" är för mig något "kryptisk" efter din beskrivning. Har aldrig sett ett "anställningvillkor" som stämmer med den...

Själv har jag inte varit "anställd" sedan 60-talet. Bl.a jobbade jag en tid på en skofabrik som var beryktad för sina dåliga arbetsvillkor (man jobbade oftast på ackord, och om det då blev "tomt på bandet" fick man inte "stämpla om" till tim-avlöning, t.ex), men det var aldrig tal om att stämpla ut för att gå på toaletten. Om man jobbade på ackord fick man helt enkelt "jobba ikapp" när man kom tillbaka, annars fick man bannor av arbetskamraterna.

För en tid sedan såg jag i ett annat forum att "VD:ar behöver minsann inte stämpla ut, när de går på toaletten".

Under de sista c:a 10 åren av mitt arbetsliv var jag "formellt" VD (jobbade fortfarande "aktivt" med programmering) för ett "företagskonglomerat" med diverse intressen. Jag hade, i enlighet med företagsstatuterna, samma lön som övriga medarbetare med jämförbar utbildning och erfarenhet. Dock var jag VD dygnet om... Så — när t.ex Sandvik i Milford, USA hade problem, var det jag som fick ta itu med det, missinassen. En "smygpink" registrerades nog inte ens på en tillämplig skala.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21076
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav E » 2020-10-28 14:47

PM:a gärna dina tre bästa gissningar på vad jag jobbar med. Vi är iallafall tiotusentals i yrket i Sverige.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav MacBruce » 2020-10-28 21:53

E skrev:PM:a gärna dina tre bästa gissningar på vad jag jobbar med. Vi är iallafall tiotusentals i yrket i Sverige.

Mvh E*


Jag är generellt dålig på "gissningslekar" - men är inte buskablyg, så jag utsätter mig frivilligt för forumets hån, spott och spe genom att satsa på ett enda kort: Taxichaufför (?)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav RJohan » 2020-10-29 11:10

Taxichauför har jag jobbat som. Urbota trist, men ett fritt yrke och p***de gjorde man mellan körningarna. Resultatlön, ja visst.

Däremot var taxiutbildningen på AMS bland det roligaste jag gjort som vuxen. Som att typ vara med i Robinson, fast man fick åka hem till egna sängen på kvällen. Tjugotalet mäniskor som inte gick ihop, något stort gräl varje dag. Och, på sitt sätt blev folk faktiskt utröstade, lärarna bestämde att 'du klarar inte det här', så var det slut på kursen. Det var väl hälften kvar när kursen var slut och vi fick lappen.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav jonasp » 2020-10-29 11:13

E skrev:PM:a gärna dina tre bästa gissningar på vad jag jobbar med. Vi är iallafall tiotusentals i yrket i Sverige.

Mvh E*


Gnnnnpfffrrrrt!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Adhoc
 
Inlägg: 3708
Blev medlem: 2005-06-29
Ort: Göteborg

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav Adhoc » 2020-10-29 11:20

E' har ju skrivit i tidigare inlägg att hans nattjobb är som ..., hänger ni inte med i vad som postas gossar? :wink:

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav jonasp » 2020-10-29 12:36

Adhoc skrev:E' har ju skrivit i tidigare inlägg att hans nattjobb är som ..., hänger ni inte med i vad som postas gossar? :wink:


Tydligen inte! :D
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21076
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav E » 2020-10-29 15:10

Jag tror också att jag har skrivit en del, men det är nog mest på Öppen diskussion, dvs för inloggade medlemmar. Det kan ju finnas en tanke med det.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav hifikg » 2020-10-29 15:44

Lustigt att "öppen diskussion" är det forum som är slutet
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Helmut
 
Inlägg: 1469
Blev medlem: 2007-07-24

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav Helmut » 2020-10-30 00:12

Har varit inne på Amazons svenska hemsida och kan konstatera att det finns massor med billiga produkter som jag skull placera in bland skräp som trotts det låga priset inte är köpvärda.
Finns det någon som kollat upp om de lite dyrare produkterna av kända märken verkligen är original eller finns det någon risk att man får hem en piratprodukt.
Tänkte att köper man en högtalare av känt märke till ett högt pris så skruvar man knappast upp lådan för att kolla att det är ett original. Att tillverka en kopia är nog inget större problem för ett företag som specialiserat sig på pirat produkter. Att anklaga Amazon för att sälja pirat produkter är nog ganska värdelöst. Att reklamera en produkt som man anser vara en pirat är nog inga större problem men att få företaget att ta bort pirater blir nog lite svårare.
Tvivlar på att Amazon har en avdelning som kollar upp att man bara säljer original produkter.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav hifikg » 2020-10-30 00:48

Ser ut som något helt oumbärligt...
Bilagor
Skärmavbild 2020-10-29 kl. 23.30.41.png
Skärmavbild 2020-10-29 kl. 23.30.41.png (35.01 KiB) Visad 2679 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Köpa från Amazon USA

Inläggav hifikg » 2020-10-30 00:53

Eller varför inte... nästan lite roliga
Bilagor
bigones.jpg
bigones.jpg (93.73 KiB) Visad 2679 gånger
Sitter nöjd :)

Nästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster