Moderator: Redaktörer
roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
Tangband skrev:roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
Läs gärna på audiosciencereview.
Verkar inte tekniskt finnas några bra försteg som är jättebra i samma hölje som en bioförstärkare, tyvärr.
Tangband skrev:roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
Läs gärna på audiosciencereview.
Verkar inte tekniskt finnas några bra försteg som är jättebra i samma hölje som en bioförstärkare, tyvärr.
MichaelG skrev:Jag har mycket goda erfarenheter av Yamaha. (Även om FBK alltid förordar Denon eller Marantz.)
Baffel skrev:Onkyo inte vara så eftertraktade på begagnat marknaden.
Fick denna för knappt några pengar (sett utifrån dess prestanda). Var knappt någon som la bud på den.
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... 8700.shtml
Mysko.
roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
RJohan skrev:Baffel skrev:Onkyo inte vara så eftertraktade på begagnat marknaden.
Fick denna för knappt några pengar (sett utifrån dess prestanda). Var knappt någon som la bud på den.
Mysko.
Men det är ju en tvåkanalare?
Inget fel på Onkyo, jag har en dito (begad och billig) hemmabioreceiver som används till 2.1 anläggning. Hur låter det? När jag har 'alla förstärkare låter likadant och digitalt är perfekt' hatten på mej låter det helt invändningsfritt. Om inte den hatten är på? Inte vet jag, jag har avsiktligt inte jämfört med något 'finare'.
Alla äldre hemmabioreceivrar är snorbilliga, antagligen p.g.a. att fantasterna gått på att man måste ha alla möjliga, ständigt nya, kanaler för att kunna se på en film.
Baffel skrev:RJohan skrev:Baffel skrev:Onkyo inte vara så eftertraktade på begagnat marknaden.
Mysko.
Men det är ju en tvåkanalare?
Inget fel på Onkyo, jag har en dito (begad och billig) hemmabioreceiver som används till 2.1 anläggning. Hur låter det? När jag har 'alla förstärkare låter likadant och digitalt är perfekt' hatten på mej låter det helt invändningsfritt. Om inte den hatten är på? Inte vet jag, jag har avsiktligt inte jämfört med något 'finare'.
Alla äldre hemmabioreceivrar är snorbilliga, antagligen p.g.a. att fantasterna gått på att man måste ha alla möjliga, ständigt nya, kanaler för att kunna se på en film.
Japp 2 kanaler . Var mer en kommentar ang Onkyo generellt sett. Den var hyfsat kraftfull men jag hann inte lyssna så mycket. Hade möjlighet att byta den mot en cykel så den blev inte långvarig. Vill man fixa en hemmabioanläggning nu baserad på en äldre hemmabioreciver så har du helt rätt ang pris. De slängs ju nästan på en. Det kanske var mer hett med hemmabio för dryga tio år sedan , därför börjar det nu dyka upp stärkare på beg marknaden när folk tröttnat .
Rydberg skrev:roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
Köp ett riktigt försteg istället om nu återgivningskvaliteten är en prioritet.
roon skrev:Jag är ute efter ett försteg/hemmabioförstärkare med möjlighet till preout, det ska minst finnas 2rca och 2 digitala ingångar toslink och koaxial. Streaming, dac och bluetooth går nu genom Topping DX3Pro och Pc
Det är väldigt bra med så låg distorsion som möjligt
Frisk skrev:roon skrev:Jag är ute efter ett försteg/hemmabioförstärkare med möjlighet till preout, det ska minst finnas 2rca och 2 digitala ingångar toslink och koaxial. Streaming, dac och bluetooth går nu genom Topping DX3Pro och Pc
Det är väldigt bra med så låg distorsion som möjligt
Jag ser inget som tyder på att det är en hemmabioförstärkare du söker? Inga krav på HDMI, HDCP eller surrondformat. Det låter som ett rent försteg och en DAC är mer vad du letar efter?
steveo1234 skrev:Rydberg skrev:roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
Counterpoint: Alla receivrar som kan vidarebefodra signalen utan att stänga av är good enough. Köp den som är billigast.
roon skrev:Detta försteg har jag sett på : https://www.analogueseduction.net/pre-a ... stock.html
Rydberg skrev:roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
MorganM skrev:Rydberg skrev:roon skrev:Jag tänkte be om lite råd när det gäller val av hemmabioförstärkare främst som försteg
Klarar man sig utan fjärr är ju Holographic Audio’s försteg bland det mest välljudande för pengarna man kan hitta.Samt made in Sweden:).
Användare som besöker denna kategori: TommyW och 33 gäster