Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Tjejen är galen i P4 (och Håkan Hellström) och en perfekt julklapp till henne vore en köksradio i nätt format, som ändå ger hyfsat ljud och anslutningsmöjligheter.
Är det fortfarande Tivoli Audio som gäller?
Den får gärna vara i mörkt träslag.
MagnusÖstberg skrev:Det är viktigt att det är en lättanvänd pryl
På Audio Pro C3 så finns det snabbknappar. Ett tryck på knappen så kör tex P4 igång.MagnusÖstberg skrev:Det är viktigt att det är en lättanvänd pryl
Kalejdokom skrev:Jag har också en Sangean WR-2 som köksradio och den låter riktigt bra. Påminner om en Tandberg bordsradio från 70/80-talet med varmt mellanregister och fyllig bas.
Någon gång har jag tänkt att mäta upp den, bara för att stilla min nyfikenhet.![]()
Funderar på vad TS avser med "anslutningar"? I en modern värld räcker det väl inte med AUX in och Line out (men nu finns ju Sangean med BT så den borde uppfylla kraven, lite dyr men väl värd sina slantar).
Morello skrev:MagnusÖstberg skrev:Tjejen är galen i P4 (och Håkan Hellström) och en perfekt julklapp till henne vore en köksradio i nätt format, som ändå ger hyfsat ljud och anslutningsmöjligheter.
Är det fortfarande Tivoli Audio som gäller?
Den får gärna vara i mörkt träslag.
Satsa på en äldre mottagare, gärna med rör.
MagnusÖstberg skrev:Kalejdokom skrev:Jag har också en Sangean WR-2 som köksradio och den låter riktigt bra. Påminner om en Tandberg bordsradio från 70/80-talet med varmt mellanregister och fyllig bas.
Någon gång har jag tänkt att mäta upp den, bara för att stilla min nyfikenhet.![]()
Funderar på vad TS avser med "anslutningar"? I en modern värld räcker det väl inte med AUX in och Line out (men nu finns ju Sangean med BT så den borde uppfylla kraven, lite dyr men väl värd sina slantar).
Det är inte värre än att blåtand skulle kunna vara ntressant, men kan den ta internetradio själv, är det ingen nackdel. Dock inget krav.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster