Får väl skriva om problematiken i en kortfattad version SÅ NI SER VAD PROBLEMET ÄR. När jag satt och åt igår kväll så hörde jag ett brum och tänkte vad är det. Gick runt för att kolla vad det var och det slutade i vardagsrummet där båda högtalarna stod och brummade. Så ur med Knoppencable med de översta kontakterna och in med den gamla kabeln med de understa kontakterna och då blev det helt tyst. Sedan så åt jag innan jag gick in i vardagsrummet och det var tyst, så jag tänkte varför brummar den andra kabeln och inte den här. Så jag tänkte att Knoppencable med de stora kontakterna är tyngre så jag började trycka på kontakterna och kabeln med de mindre kontakterna och inget brum alls. Så in med Knoppencable med de stora kontakterna igen, och då var det helt plötsligt tyst och jag stod och kliade mig i huvudet och tänkte vad fanken är detta. Men så började jag peta lite på kabeln och direkt kom brummet tillbaka så jag meckade uppåt och neråt med kabeln och särskilt när jag tryckte kabeln neråt så var det där tydliga brummet där. Så jag tryckte även på kontakten och då uppstod det brum också.
MEN, jag har känt när jag trycker in de här större kontakterna att RCA honorna sitter inte som i ett skruvstäd på försteget som det brukat göra på det mesta apparaterna utan man kan känna att de går att vicka pyyyttelite, inte själva kontakterna utan plåtbiten som de sitter i är kanske lite tunn och därför går det vicka pyyyttelite. Har inte haft detta problem med några andra kontakter förr därför så måste det bli någon form av kontakt som inte är så lång och tung som de förslagen ni gav ovan. För då har jag inga problem. Måste ju finnas någon mer smidig OCH LÄTT RCA kontakt som tar 7.3mm och inte kostar så mycket som de understa kontakterna som kostar 100kr styck. Eftersom jag ska tillverka många par kablar så måste jag hålla kostnaden nere lite.
Två olika kontakter där den översta ger mig brummproblem i högtalarna och de andra inte gör det. Hade skrivit ett lååångt inlägg om detta men det försvann pga att jag gjorde annat och inte postade det direkt

Men hur som helst så tar den undre kontakten kabel på 7.3mm och dessa har jag till ett par Knoppencable. Har prövar med kontakt som tar 7mm, men då går inte Knoppencable in. Och eftersom det av någon mycket märklig anledning blir brum i högtalarna med Knoppencable med de övre kontakterna men inte med de undre så måste jag hitta någon lättare kontakt än den översta som finns på Hifikit, MEN SOM INTE KOSTAR SÅ MYCKET SOM DEN UNDERSTA DVS.100KR STYCK. DEN ÖVERSTA KOSTAR 55KR STYCK.
Förslag, och gärna guldplaterade och inte skräp kontakter som man trycker in, sedan går det inte att få loss dem utan att dra med sig hela RCA honan ut. På ebay finns det massor av kontakter till bra priser, men det står inte så ofta hur grov kabel kontakterna tar och jag skulle behöva köpa dessa snart. Så vad Finns i Sverige ?