"Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

"Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav JonasB » 2020-11-30 20:56

Är Supras kablar bra grejer? Tänker på varianten som kostar ca. 500 kr för en stereometer. Eller går det att hitta bättre för samma pris?
Deras kablar är helt klart mest populära på prisjakt i alla fall.
Jag behöver ett udda antal. Ät koaxialkablarna en singelkabel av RCA-kabeln? Är inte riktigt påläst känner jag.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-11-30 23:42

Jag skulle rekommendera BlueJeans cable från USA, no nonsense kablage med krympade kontaktdon. Har gått över helt till dem efter att ha mekat med egna RG62 och Neutrik. Bra pris är det också.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav JonasB » 2020-11-30 23:56

Tack för tipset sprudel! Hur kommer det sig att du valt dessa när det finns en uppsjö i närheten?

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav darkg » 2020-12-01 00:04

Jag tycker att Kjell & co Nikabe har fungerat finfint.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav goat76 » 2020-12-01 00:09

Är inte alla Supras kablar extremt styva?

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav JonasB » 2020-12-01 08:11

goat76 skrev:Är inte alla Supras kablar extremt styva?


Är det så? Jag har aldrig haft Supra. Tycker inte att dom ser styva ut på bilder.
Anledningen till att jag vill ha lite mjukare kabel är för att det känns mer skonsamt för anslutningarna på förstärkare och slutsteg.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10221
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav distad » 2020-12-01 11:10

Kan du löda eller känner någon som kan det så har jag gott om mjuk kabel som du kan få billigt och som säkerligen bättre än så gott som gratis kablar. Det är en kabel ifrån Mogami,2549 och dessa kontakter om du vill ha korta https://www.hifikit.se/komponenter/kontakter/rca-6.html Jag har två legandes så jag har kollat att de passar. Eller en billigare RCA kontakt https://www.elfa.se/sv/rca-kontakt-mm-k ... track=true men de är mycket längre. Det finns inga vettiga som inte kostar mycket som är korta förutom Supra, annars blir det längre och tyngre kontakter.
https://www.ebay.co.uk/itm/Mogami-2549- ... 2928135538
Du kan även läsa om den här viewtopic.php?f=9&t=66512&p=1960375&hilit=Mogami+2549#p1960375
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-12-02 08:38

JonasB skrev:Tack för tipset sprudel! Hur kommer det sig att du valt dessa när det finns en uppsjö i närheten?


Krympade kontakdon för att komma undan lödprocess, ger perfekt kontakt mellan kabel och don. Bra elektriska mätvärden på Beldens kabel.
Min upplevelse jfrt med RG 62 och Neutrik är att den släpper igenom signalen bättre, bättre artikulation i transienter.

Ev felkälla är icke-perfekt lödning från min sida vilket jag inte har någon avsikt att forska vidare i, nöjer mig med att BlueJeans upplevs bättre, till ett bra pris.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 09:43

sprudel skrev:Jag skulle rekommendera BlueJeans cable från USA, no nonsense kablage med krympade kontaktdon. Har gått över helt till dem efter att ha mekat med egna RG62 och Neutrik. Bra pris är det också.


Helt klart ett vettigt val. Inte för att det spelar någon roll om donen är lödda eller pressade på plats.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-12-02 10:01

Morello skrev:
sprudel skrev:Jag skulle rekommendera BlueJeans cable från USA, no nonsense kablage med krympade kontaktdon. Har gått över helt till dem efter att ha mekat med egna RG62 och Neutrik. Bra pris är det också.


Helt klart ett vettigt val. Inte för att det spelar någon roll om donen är lödda eller pressade på plats.


Jo, det spelar roll. Hela flygindustrin kör med krympade kontakter då lödningar ger sig med tiden. Pysslade inte Ola med flygindustrin, fråga honom om detta annars.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav JonasB » 2020-12-02 10:06

FBK skrev:Kan du löda eller känner någon som kan det så har jag gott om mjuk kabel som du kan få billigt och som säkerligen bättre än så gott som gratis kablar. Det är en kabel ifrån Mogami,2549 och dessa kontakter om du vill ha korta https://www.hifikit.se/komponenter/kontakter/rca-6.html Jag har två legandes så jag har kollat att de passar. Eller en billigare RCA kontakt https://www.elfa.se/sv/rca-kontakt-mm-k ... track=true men de är mycket längre. Det finns inga vettiga som inte kostar mycket som är korta förutom Supra, annars blir det längre och tyngre kontakter.
https://www.ebay.co.uk/itm/Mogami-2549- ... 2928135538
Du kan även läsa om den här viewtopic.php?f=9&t=66512&p=1960375&hilit=Mogami+2549#p1960375


I dag har jag Neutrik-kontakter med väldigt styv kabel. Även om jag kan löda så skulle det vara skönt med färdiga kablar.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 10:09

Nej Sprudel, det spelar ingen som helst roll för audiofrekvenser (samt de effekter vi talar om) om du löder eller pressar donen. Däremot är såklart en pressad kontaktering mer tillförlitlig, men jag tror inte du spelar så starkt hemma att lodet spricker. Om du är orolig för det bör du skrota hela din anläggning då den är full av lod. :) Samt självklart inte nyttja rör då dessa har såväl begränsad livslängd samt lider av mikrofoni.

Vid riktigt extrema strömmar använder man lod med mer silver (vilket audiogubbar använder av andra orsaker...) för att minska spänningsfallet, men inte heller det är något som är tillämpbart i audiosammanhang.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Frisk
 
Inlägg: 2236
Blev medlem: 2008-10-27

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Frisk » 2020-12-02 10:14

Även jag kör Bluejeans, delvis. Tycks vara bra, lite lågt utstick men känns som en bra kabel med bra kontaktdon supersnabb frakt med FedEx direkt till jobbet(även om jag skrivit hemadress, ringde någon timme innan och frågade var jag var och om jag ville ha leverans direkt dit)
Kör även Holographic audio-kablar, tror inte jag hör någon direkt skillnad men är ju lite kul med att ha nästan hela 2-kanalsanläggningen tillverkad i Sverige. Tycks bra och har överkomligt pris i förhållande till vad elektronik och högtalare kostat. Någon procent eller två av anläggningens kostnad kan det vara värt för feel good.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 10:50

Vad är det för koaxialkabel i Holographic-kablagen?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-12-02 11:21

Morello skrev:Nej Sprudel, det spelar ingen som helst roll för audiofrekvenser (samt de effekter vi talar om) om du löder eller pressar donen. Däremot är såklart en pressad kontaktering mer tillförlitlig, men jag tror inte du spelar så starkt hemma att lodet spricker. Om du är orolig för det bör du skrota hela din anläggning då den är full av lod. :) Samt självklart inte nyttja rör då dessa har såväl begränsad livslängd samt lider av mikrofoni.

Vid riktigt extrema strömmar använder man lod med mer silver (vilket audiogubbar använder av andra orsaker...) för att minska spänningsfallet, men inte heller det är något som är tillämpbart i audiosammanhang.


Du avser perfekta lödningar vilket det inte alltid är när amatören smälter tenn.
Det är vidare snarare de mekaniska påfrestningarna via vibrationer mm som gör att man nyttjar krympade än elektriska inom flygindustrin. I ljudanläggningen åker säkert kontakter ut och in ganska ofta om man har lite verkstad och också regelbundet motionerar mot kontaktdist.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 11:43

Självklart kan lödningar vara taffliga (så kallade kall-lödningar), men pressade don kan också utföras taffligt - jag tycker vi bortser från taffliga kablage och konstaterar att såväl lödda som pressade don fungerar utmärkt.

Jag har för övrigt åtskilliga gånger mätt avsevärd THD pga kall-lödningar eller annan "glappis".
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-12-02 12:08

Morello skrev:Självklart kan lödningar vara taffliga (så kallade kall-lödningar), men pressade don kan också utföras taffligt - jag tycker vi bortser från taffliga kablage och konstaterar att såväl lödda som pressade don fungerar utmärkt.


Ja, ja, visst är det så, men nu är ju inte världen perfekt, inte heller amatörlödningar. Därför förlitar jag mig på färdigkrympat från en etablerad producent.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 12:14

Var hittar man föresten RCA-don som lämpar sig för pressning? (krympning är ett skvaderord)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-12-02 12:34

Morello skrev:Var hittar man föresten RCA-don som lämpar sig för pressning? (krympning är ett skvaderord)


Du menar att det hamnar i samma kategori som beskrivningar av ljudupplevelser?

Återstår för dig att redovisa bra exempel på beskrivningar av ljudupplevelser. Jag är idel öra. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9641
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-12-02 12:56

JonasB skrev:Är Supras kablar bra grejer? Tänker på varianten som kostar ca. 500 kr för en stereometer. Eller går det att hitta bättre för samma pris?
Deras kablar är helt klart mest populära på prisjakt i alla fall.
Jag behöver ett udda antal. Ät koaxialkablarna en singelkabel av RCA-kabeln? Är inte riktigt påläst känner jag.


För att återgå till ursprungsfrågan kan jag föreslå vanlig "lakrits" eller med dess finare namn SSSK. Helt seriöst alltså! Du har säkert några liggandes därhemma. Kabeln uppfyller ditt krav på mjukhet och bra kontakt i och med att de (enligt min erfarenhet) extremt sällan glappar eller sitter dåligt. Ljudåtergivningen då? - Du lär ha andra problem på andra ställen som är långt värre. Däremot bör man inte använda SSSK eller annan "finkabel" till mellan tonarm och RIAA-steg om man inte har koll på kapacitansen och man använder en MM-pickup, det påverkar tonkurvan. I de vanliga fallen man har en källa med (hyfsat) låg utimpedans och en mottagare med hög inimpedans spelar en finkabel eller SSSK normalt ingen roll. Det är nästan alltid en fördel med SSSK i och med att höger och vänster koaxialkabel sitter ihop, av jordslingbrumskäl. Med finkabel bör man tvinna ihop höger och vänster kabel av samma skäl vilket många inte tycks göra. Om man har dålig utrustning som är känslig för HF-instrålning kan det vara enda orsaken att använda mer HF-tät kabel, vilket SSSK kanske inte är helt perfekt för (men oftast i praktiken tillräckligt bra). Bäst är dock att ha utrustning som inte börjar självsvänga el.dyl. bara för att det är en smula HF i etern. :wink:

Du frågar om "singelkabel av RCA-kabel". Jag förstår inte riktigt vad du menar. En vanlig kabelsort är koaxialkabel där innerledaren påförs en växelspänning med en omslutande skärm som är signaljord. "SSSK" är koaxialkabel. Allra oftast har den t.o.m. med karaktäristisk impedans i närheten av 75 ohm så att den fungerar för både ljud- och videosignaler!

Med lakrits blir kabelvalet typ gratis för dig. :wink: 8)
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10221
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav distad » 2020-12-02 12:59

JonasB skrev:
FBK skrev:Kan du löda eller känner någon som kan det så har jag gott om mjuk kabel som du kan få billigt och som säkerligen bättre än så gott som gratis kablar. Det är en kabel ifrån Mogami,2549 och dessa kontakter om du vill ha korta https://www.hifikit.se/komponenter/kontakter/rca-6.html Jag har två legandes så jag har kollat att de passar. Eller en billigare RCA kontakt https://www.elfa.se/sv/rca-kontakt-mm-k ... track=true men de är mycket längre. Det finns inga vettiga som inte kostar mycket som är korta förutom Supra, annars blir det längre och tyngre kontakter.
https://www.ebay.co.uk/itm/Mogami-2549- ... 2928135538
Du kan även läsa om den här viewtopic.php?f=9&t=66512&p=1960375&hilit=Mogami+2549#p1960375


I dag har jag Neutrik-kontakter med väldigt styv kabel. Även om jag kan löda så skulle det vara skönt med färdiga kablar.

Om du kan vänta till sista halvan av Januari någon gång, eller i början av Februari så kan jag fixa så att du får färdiga kablar i de längder du vill ha till ett mycket lågt pris, du får betala Supra kontakterna och frakten till dig. Jag har en Hifi-kompis som ska löda åt mig.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-Fi

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 13:00

Enda nackdelen med lakrits är den ofta taffliga skärmen samt i förekommande fall höga kapacitansen, men nackdelarna med lakritssnöret är givetvis våldsamt överdrivna.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26707
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav hifikg » 2020-12-02 13:03

Mina lakritskablar orsakade brum när jag anslöt rörförsteget, bytte till Kjell & Co kablar av enkel sort och problemet försvann. Tror att de inte satt tillräckligt stadigt helt enkelt, så jag växlar gärna upp till en kabel med något bättre kontakter, för övrigt spelar förstås inte valet någon roll.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 13:03

sprudel skrev:
Morello skrev:Var hittar man föresten RCA-don som lämpar sig för pressning? (krympning är ett skvaderord)


Du menar att det hamnar i samma kategori som beskrivningar av ljudupplevelser?

Återstår för dig att redovisa bra exempel på beskrivningar av ljudupplevelser. Jag är idel öra. :)


Nej, en helt annan kategori. :)

Lyssnar i ett par lurar nu - det låter aningens ljust, litet basfattigt och inte helt rent i alla delar av registret. Jag tror du förstår precis vad jag menar.

Om jag däremot hade sagt att det låter snabbt men samtidigt långsamt med en lagom dos sötma i ljudbilden och därtill bäska i mellangärdet, hade du inte förstått alls.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22714
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav RogerGustavsson » 2020-12-02 13:37

sprudel skrev:
Morello skrev:
sprudel skrev:Jag skulle rekommendera BlueJeans cable från USA, no nonsense kablage med krympade kontaktdon. Har gått över helt till dem efter att ha mekat med egna RG62 och Neutrik. Bra pris är det också.


Helt klart ett vettigt val. Inte för att det spelar någon roll om donen är lödda eller pressade på plats.


Jo, det spelar roll. Hela flygindustrin kör med krympade kontakter då lödningar ger sig med tiden. Pysslade inte Ola med flygindustrin, fråga honom om detta annars.


Fast det sitter väl i regel pressade kontakter i bilar och de är inga under av tillförlitlighet. Dessutom så är ju elektroniken lödd. Det finns väl inga kretskort med ditpressade komponenter?

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9602
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav sprudel » 2020-12-02 14:03

RogerGustavsson skrev:
sprudel skrev:
Morello skrev:
Helt klart ett vettigt val. Inte för att det spelar någon roll om donen är lödda eller pressade på plats.


Jo, det spelar roll. Hela flygindustrin kör med krympade kontakter då lödningar ger sig med tiden. Pysslade inte Ola med flygindustrin, fråga honom om detta annars.


Fast det sitter väl i regel pressade kontakter i bilar och de är inga under av tillförlitlighet. Dessutom så är ju elektroniken lödd. Det finns väl inga kretskort med ditpressade komponenter?


Vi pratar ju inte kretskort, kopplingar mellan skärm och kontakt samt signal och kontakt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34928
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Morello » 2020-12-02 14:16

Jodå, det finns exempel på komponenter som inte löds på mönsterkort.

https://www.te.com/content/dam/te-com/d ... 072014.pdf
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Frisk
 
Inlägg: 2236
Blev medlem: 2008-10-27

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Frisk » 2020-12-02 14:58

Morello skrev:Vad är det för koaxialkabel i Holographic-kablagen?

Jag vet tyvärr inte, det står tyvärr inget på vad jag kunnat se, heller utan strumpa på.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5193
Blev medlem: 2016-08-01

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav dewpo » 2020-12-02 17:50

Är det någon som provat kablar från KabelDirekt? https://kabeldirekt-store.de/index.php/audio.html
Jag har inte provat dem, Men jag tycker att de verkar ge ett förtroendeingivande intryck.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9641
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: "Mjuk" RCA-kabel med bra kontakter

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-12-02 18:20

Hej Alla som vill ha denna Knoppen Cable fast den tunnare varianten!

Klicka och gör som det står:
viewtopic.php?f=16&t=3218&p=2143637#p2143637


:)
//Johan Lindroos

Nästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster