avr7000 skrev:Varför skulle du köpa den kan du fråga dig....
Det funktionella värdet som radiomottagare är begränsat, frekvenser etc.
Brandrisker etc.
Om anledningen är att du tycker att den är snygg och att den skulle pryda ditt hem är det en fantastiskt bra idé!
Köp den riv ut innehåll och stoppa i en Blåtand cklassD förstärkare, en lampa och ett par bilstereohögtalare från Biltema.
Stefan
För det är en kul manick såklart.

Mest för att det är coolt och retrosnyggt. Pusta upp och olja in. Men jag vill ju ändå kunna lyssna på radion . Är väl shysst att ha i köket.
Skämt å sido. Varför inte, om nu detta med brandrisk inte skulle vara något problem.
Om den bara har 4-8 ohms högtalare så kan man ju byta ut det antagligen ganska risiga elementet den sitter i . Har för mig att många av de gamla hade 800 Ohms högtalare. Något hyfsat bra och billigt bredbandselement kan man ju alltid hitta på Tradera eller Hifitorget.
Ser jag inte varför det skulle låta så illa jämfört med moderna köksradioapparater. Visst den förstärkaren kanske inte går så högt upp i frekvens men det är ju inte finlir hifi jag är ute efter med en sådan.
P.s har allt tänkt i banorna riva ut och montera som du säger . Men vill helst inte göra det dels pga jag inte vill förstöra en gammal radio och dels för att det är kul att få det att funka med rör.