Era sämsta hifiköp!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
lennartj
 
Inlägg: 6392
Blev medlem: 2007-10-03
Ort: Göteborg

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav lennartj » 2021-01-10 23:30

Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.

Min Tandberg 3011 tuner blev med tiden outhärdligt buggig så jag packade ner den i originalkartongen och förpassade den till förrådets oåtkomligaste hörn och köpte en Pure DRX-702ES DAB/FM/AM tuner hos Hifi-klubben för att vara framtidssäker. Pyttsan! :cry:
Mindre än ett år senare meddelade SR och /eller Terracom att DAB-projektet skrotas för gott.
Ljudkvaliteten från Pure-tunern är så medioker att jag helt har tappat intresse att lyssna på den.

Nu, ett antal år senare inser jag att det var ett djärvt och framsynt beslut att lägga ner DAB, nu när internetradion gått om DAB ljudkvalitetsmässigt. Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3482
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav peterh » 2021-01-11 00:11

lennartj skrev:
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.

Min Tandberg 3011 tuner blev med tiden outhärdligt buggig så jag packade ner den i originalkartongen och förpassade den till förrådets oåtkomligaste hörn och köpte en Pure DRX-702ES DAB/FM/AM tuner hos Hifi-klubben för att vara framtidssäker. Pyttsan! :cry:
Mindre än ett år senare meddelade SR och /eller Terracom att DAB-projektet skrotas för gott.
Ljudkvaliteten från Pure-tunern är så medioker att jag helt har tappat intresse att lyssna på den.

Nu, ett antal år senare inser jag att det var ett djärvt och framsynt beslut att lägga ner DAB, nu när internetradion gått om DAB ljudkvalitetsmässigt. Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.

Samma observation med övergången till digital-tv, den påstådda besparingen i ström till tv-sändarna åts upp av alla set-top boxes som drog ström dynet runt. Enda resultatet var sämre bild och sämre täckning, ändå
kunde man förutspå att Internet och sattelit skulle överta markbundna extrakanaler.
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Bill50x » 2021-01-11 00:12

Hur kan en Tandberg 3011 vara buggig? En helt igenom analog produkt som låter superbt. Den enda ändring jag gjorde på mitt exemplar var byte av antenningångkontakt, till en F-kontakt.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav distad » 2021-01-11 01:11

pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Baffel » 2021-01-11 01:23

lennartj skrev:
Bill50x skrev:Mitt absolut sämsta köp var en Cyrus tuner som jag bytte till mig (mot en Tandberg 3011) för att få fler kanalplatser (3011 hade bara 8 ) och fjärrkontroll när reklamradion introducerades. Ljudet var kass (jmf med Tandberg), fjärrkontrollen hade urusel räckvidd. Den enda fördelen med Cyrus var formatet, 3011 var väldigt stor. I övrigt ett gigantiskt nedköp.

Min Tandberg 3011 tuner blev med tiden outhärdligt buggig så jag packade ner den i originalkartongen och förpassade den till förrådets oåtkomligaste hörn och köpte en Pure DRX-702ES DAB/FM/AM tuner hos Hifi-klubben för att vara framtidssäker. Pyttsan! :cry:
Mindre än ett år senare meddelade SR och /eller Terracom att DAB-projektet skrotas för gott.
Ljudkvaliteten från Pure-tunern är så medioker att jag helt har tappat intresse att lyssna på den.

Nu, ett antal år senare inser jag att det var ett djärvt och framsynt beslut att lägga ner DAB, nu när internetradion gått om DAB ljudkvalitetsmässigt. Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.


Läste om den där Tandberg 3011.

Tandberg 3011A (1982, $695, photo) search eBay
The 3011A, sometimes called the TPT 3011A, is the little brother of the superb 3001/3001A. The 3011A is a 5-gang FM-only tuner that most report sounds great. At one time, we were told that it used all LC filters, but one contributor corrected us: "The 3011 A in front of me uses 4 red ceramic IF filters labeled CF201 thru CF204. Maybe there was a change in production runs and some did use LC IF filters, but not this one with a serial number of 04533." The 3011A usually sells for $150-235 on eBay, with a high of $450 in 6/05. See how one 3011A sounded compared to other top tuners on our Shootouts page. The 3011, or TPT 3011 (1981, $695, search eBay; usually $200-375 on eBay) was the 3011A's similar predecessor.


https://www.fmtunerinfo.com/reviewsS-Z.html#tandberg

Kul med Tuners . :)

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav RJohan » 2021-01-11 10:20

peterh skrev:Samma observation med övergången till digital-tv, den påstådda besparingen i ström till tv-sändarna åts upp av alla set-top boxes som drog ström dynet runt. Enda resultatet var sämre bild och sämre täckning, ändå
kunde man förutspå att Internet och sattelit skulle överta markbundna extrakanaler.


Men man får ju i alla fall ge myndighetssverige en eloge för att ha försökt behålla kontrollen över TV-utbudet, för det var väl meningen med hela excersisen? Eller?

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav RJohan » 2021-01-11 10:25

FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


Ojojoj! Svära i kyrkan :)

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Baffel » 2021-01-11 11:05

FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


Nu tar det hus i helvete . :D

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Morello » 2021-01-11 11:08

FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


Vad är det för egenskaper hos pi60 som medförde detta - tror du?
Vilka högtalare bytte du till?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Bill50x » 2021-01-11 12:17

Baffel skrev:
FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.

Nu tar det hus i helvete . :D

Alla apparater som gör fonogram ospelbara, hur bra ett fåtal än låter, är enligt mig inte speciellt bra. Bra högtalare eller elektronik gör att alla fonogram låter bättre. För hur kan en sämre pryl låta bättre på vissa skivor?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Morello » 2021-01-11 12:30

Nej, det där är inte sant - det är mycket lätt att visa att tex högtalare med urholkat presensregister gör skräniga 80-talsproduktioner mer öronvänliga, men ur ett hifi/återgivningsperspektiv är högtalaren med det urholkade presensregistret de facto sämre.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Baffel » 2021-01-11 12:40

Morello skrev:Nej, det där är inte sant - det är mycket lätt att visa att tex högtalare med urholkat presensregister gör skräniga 80-talsproduktioner mer öronvänliga, men ur ett hifi/återgivningsperspektiv är högtalaren med det urholkade presensregistret de facto sämre.


Menar du typ som man skulle köra knastrig stenkaka på ett par kassa högtalare där det knastriga inte hördes jämfört med ett par topphögtalare där knastret hörs?

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav RJohan » 2021-01-11 12:59

Bill50x skrev:
Baffel skrev:
FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.

Nu tar det hus i helvete . :D

Alla apparater som gör fonogram ospelbara, hur bra ett fåtal än låter, är enligt mig inte speciellt bra. Bra högtalare eller elektronik gör att alla fonogram låter bättre. För hur kan en sämre pryl låta bättre på vissa skivor?

/ B


Jag håller med dej. Jag brukar ta analogin med bilstereo (oftast skräp jämfört med ungefär vilken hemmaanläggning som helst). Allt låter sämre än hemma, men det är ju inte så att den där skräniga 80-talsinspelningen plötsligt låter fantastiskt i bilen, jämfört med Chezky/Opus 3/(välj din favorit)-inspelningen. Bättre anläggning -> allt låter bättre, men kanske olika mycket bättre.

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Zappa » 2021-01-11 13:02

FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


För min del är styrkan med pi60 att de har minimal egenkaraktär, vilket leder till minskad sameness i återgivningen. Jag tycker därför att man kan leva länge med dom utan att man tröttnar. Högtalare med påtaglig färgning, t ex ljust klingande diskant (vilket tyvärr är vanligt), brukar åtminstone jag ledsna på snabbt. Visst låter dåliga inspelningar så taffliga som de är via pi60 men jag tycker ändå att de oftast är lyssningsbara på en lägre ljudnivå. Spännvidden mellan risiga och välgjorda inspelningar blir gigantisk via pi60, vilket möjligen gör att man i extra hög grad väljer de med hög ljudkvalitet. Pi60 är en fantastisk studiomonitor!

Apropå mindre lyckade hifiköp så är Canton Digital 2.1 mitt i särklass sämsta köp. Det jag huvudsakligen pysslade med dessa var att mäta och återigen mäta men särskilt bra lät dom aldrig, roligare kan man ju ha! Ino Audio piP lät betydligt bättre så jag sålde Canton Digital 2.1 illa kvickt, däremot var piP för klen för mina behov så de ersattes raskt av pi60!
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Baffel » 2021-01-11 13:05

Zappa skrev: Högtalare med påtaglig färgning, t ex ljust klingande diskant (vilket tyvärr är vanligt), brukar åtminstone jag ledsna på snabbt.


Köp INTE JM Lab/ Focal högtalare!

I alla fall inte JM Lab / Focal Electra 905. Andra modeller kanske låter bra. Det vet jag inget om. De som skriver positivt om diskantljudet här måste stoppat in ett kilo bomull i öronen när de lyssnar på dem:
http://www.audioreview.com/product/spea ... a-905.html
Senast redigerad av Baffel 2021-01-11 13:19, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Zappa » 2021-01-11 13:17

Baffel skrev:
Zappa skrev: Högtalare med påtaglig färgning, t ex ljust klingande diskant (vilket tyvärr är vanligt), brukar åtminstone jag ledsna på snabbt.


Köp INTE JM Lab/ Focal högtalare!


Jag har lyssnat en del på JM Lab och ja, de passar nog inte mig. :)
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Morello » 2021-01-11 14:17

RJohan skrev:Bättre anläggning -> allt låter bättre, men kanske olika mycket bättre.



Hur definierar du bättre?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav RJohan » 2021-01-11 17:46

Det som fungerar även efter att den första förtjusningen gott över och som fortsätter att göra det, gäller både hård och mjukvara. Alltså motsatsen till det tråden handlar om.

Hur gör du?

Användarvisningsbild
Kenta
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 2010-05-05

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Kenta » 2021-01-11 18:10

Kom just på att ett par Infinity Kappa 7 var hemma hos mig och vände inom en vecka. Funkade inte alls med den "vispiga" diskanten som var överallt i rummet utom där den borde varit, dessutom var basen "fadd". Ett riktigt bottennapp!

Användarvisningsbild
MichaelG
 
Inlägg: 4703
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Partille

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav MichaelG » 2021-01-13 09:48

Jag har gjort några dåliga köp. Det totalt sett sämsta var när jag bytte "upp" mig från QLN Signature till QLN Reference. Anledningen var att hur bra jag än tyckte att signaturerna lät, så gick det inte att spela alls så starkt som jag ville. Först började basen komprimera. Då tyckte jag att referencerna borde vara perfekta ersättare. Visst, mer bas och mycket högre ljudtryckskapacitet. Men jag fick dem aldrig att låta bra. Jag slutade i princip att lyssna på klassisk musik under några år. Rock och pop funkade, men det fanns alltid en gnagande känsla av något var fel. När jag så småningom bytte upp mig till QLN Artech blev det roligt att lyssna på musik igen. Och eftersom jag fick igen pengarna jag lagt ut på referencerna, var det ingen ekonomisk förlust. Men det var ett par borttappade år lyssningsmässigt.

Oeldling
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 2020-12-06

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Oeldling » 2021-01-13 19:53

MichaelG skrev:Jag har gjort några dåliga köp. Det totalt sett sämsta var när jag bytte "upp" mig från QLN Signature till QLN Reference. Anledningen var att hur bra jag än tyckte att signaturerna lät, så gick det inte att spela alls så starkt som jag ville. Först började basen komprimera. Då tyckte jag att referencerna borde vara perfekta ersättare. Visst, mer bas och mycket högre ljudtryckskapacitet. Men jag fick dem aldrig att låta bra. Jag slutade i princip att lyssna på klassisk musik under några år. Rock och pop funkade, men det fanns alltid en gnagande känsla av något var fel. När jag så småningom bytte upp mig till QLN Artech blev det roligt att lyssna på musik igen. Och eftersom jag fick igen pengarna jag lagt ut på referencerna, var det ingen ekonomisk förlust. Men det var ett par borttappade år lyssningsmässigt.

Kul o höra historian somsagt tyckte det var kul o höra så man också kan ta lärdom av andras misstag på olika plan allt handlar ju inte om vinst och förlust jag har lärt mig mer och mer har man ett par högtalare man är väldigt nöjd med ska man behålla innan värdig ersättare få ta över ... nu är jag ganska dålig på att låta saker gå vidare så sitter på 9 par :p men är ju i mid end så.är ju inga fruktansvärda pengar hur är qln one?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav RogerGustavsson » 2021-01-13 20:11

lennartj skrev:Dessutom finns det inget hindrar utvecklingen mot högre bitrates på internet, men jag har för mig att DAB-standarden är huggen i sten.


DAB+ tror jag är dagens standard och det är max 96 kBit/s om jag läst rätt.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav RogerGustavsson » 2021-01-13 20:17

FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


Fast det är väl de dåliga inspelningarnas fel? Kan vara idé att ha en alternativ högtalare för sådana album. Lyssnar just nu på Anne-Sophie, Herbert von Karajan och Berliner Philharmoniker. Väldigt trist ljud, tunt och kallt men musiken framförs bra. Saknar vettiga tonkontroller! Kan vara guld värda.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Baffel » 2021-01-13 20:59

RogerGustavsson skrev:Saknar vettiga tonkontroller! Kan vara guld värda.

Läge att köpa en EQ?

OT undrar om någon gammal EQ kan vara något att ha ? De säljs ju för knappt några pengar alls.

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Zappa » 2021-01-13 21:22

Schiit LOKI är möjligtvis en användbar tonkontroll.
Bilagor
loki-mini-front-1920.jpg
loki-mini-front-1920.jpg (45.94 KiB) Visad 1470 gånger
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav Fostex » 2021-01-14 16:21

Mitt sämsta köp var för- och slutstegskombinationen Meridian 501/555. Effekten (65 W i 8 ohm) räckte inte alls för mina behov. Köpet var en chansning, och fick mig att förstå att jag vill ha minst 200 W per kanal. Meridian-kombinationen var synnerligen trevlig i övrigt. Annars har jag varit väldigt förskonad från dåliga HiFi-köp.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav hifikg » 2021-01-14 19:59

Baffel skrev:
FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


Nu tar det hus i helvete . :D


Ha, ha, samma vecka som mina OA52 blev kallade "trasiga leksakshögtalare" är det ett symptom på Covid?? Snart påstår väl någon att kabellyftare är bortkastade pengar också!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav goat76 » 2021-01-14 20:20

hifikg skrev:
Baffel skrev:
FBK skrev:pi60, jag vet att många höjer på ögonbrynen. Men min skivsamling blev mycket liten med dem, dvs jag spelade bara musik som var mycket bra inspelad. Resten stod jag inte ut med i längden.


Nu tar det hus i helvete . :D


Ha, ha, samma vecka som mina OA52 blev kallade "trasiga leksakshögtalare" är det ett symptom på Covid?? Snart påstår väl någon att kabellyftare är bortkastade pengar också!


:D Det sved nog till lite av den där sågningen av dina guldklimpar!

Vad gäller FBK och hans pi60 så var det nog bara så att de kanske inte passade hans ljud-ideal, bara för att litet forum i Sverige anammat märket som något av det "bästa i hela världen" så finns det som med allt annat i princip ingenting som precis alla gillar.
En mätning på pi60 av Amir på ASR med efterföljande lyssning på endast en högtalare mitt i ett garage hade antagligen/möjligen renderat i en totalsågning. :)

Med rätt förutsättningar vad gäller rum, placering och kringutrustning kan man nog få de flesta hifi-högtalare att låta allt från skapligt till fantastiskt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav distad » 2021-01-14 21:19

Fostex skrev:Mitt sämsta köp var för- och slutstegskombinationen Meridian 501/555. Effekten (65 W i 8 ohm) räckte inte alls för mina behov. Köpet var en chansning, och fick mig att förstå att jag vill ha minst 200 W per kanal. Meridian-kombinationen var synnerligen trevlig i övrigt. Annars har jag varit väldigt förskonad från dåliga HiFi-köp.

Höll på att sätta hjärtat i halsgropen innan jag läst allt, på Söndag ska jag lyssna. Och visst är det vackert. :P viewtopic.php?f=16&t=13982&start=330
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Era sämsta hifiköp!

Inläggav hifikg » 2021-01-14 21:40

goat76 skrev:
hifikg skrev:
Baffel skrev:
Nu tar det hus i helvete . :D


Ha, ha, samma vecka som mina OA52 blev kallade "trasiga leksakshögtalare" är det ett symptom på Covid?? Snart påstår väl någon att kabellyftare är bortkastade pengar också!


:D Det sved nog till lite av den där sågningen av dina guldklimpar!

...


Inte alls faktiskt... och så småningom ska jag förklara varför, jag har en teori :)
Sitter nöjd :)

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster