Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Tips på ställen med bra priser och utbud mottages gärna . Nya eller begagnade CD skivor spelar ingen roll. Beställas på nätet och/ eller fysisk butik / loppis osv i Göteborg , alternativt längs E4an från Göteborg till Stockholm.
Large skrev:Längs E4 finns ju metropolen Linköping och http://www.crazyrecords.se/
nuffe skrev:Bengans på Stigbergs torget i Göteborg. Har både nytt o begagnat av CD samt LP.
Har ofta ett ganska bra utbud på begagnad CD, jag köper ganska ofta där, nu i covid tider blir det inget![]()
Sen finns det flera som säljer begagnat o en del nytt på gångavstånd från Bengas.
Henrik
peterh skrev:Baffel skrev:Tips på ställen med bra priser och utbud mottages gärna . Nya eller begagnade CD skivor spelar ingen roll. Beställas på nätet och/ eller fysisk butik / loppis osv i Göteborg , alternativt längs E4an från Göteborg till Stockholm.
tradera, cdon , lokala second hand butiken etc
hifikg skrev:Plötsligt är det någon gammal jazzdiggare som gått hädan och de otacksamma arvingarna skänker cd-samlingen till Läkarmissionen eller liknande o plötsligt kan man hitta riktigt fina skivor för en spottstyver. Brukar lägga en extra hundring i bössan vid entrén när sådant händer.
Morello skrev:Handlar hyggligt många kompaktskivor via discogs, som är en riktigt bra handelsplats.
nuffe skrev:Har tyvärr upplevt att det inte är samma utgåva i leveransen som beställts. Och det tog ett tag innan jag kom på vad som fel.Morello skrev:Handlar hyggligt många kompaktskivor via discogs, som är en riktigt bra handelsplats.
Bill50x skrev:...
PS. Men gladast är jag över att rubriken på tråden inte var "Vart köper man CD skivor?"
Baffel skrev:Large skrev:Längs E4 finns ju metropolen Linköping och http://www.crazyrecords.se/
Va , finns det stället kvar? !
Baffel skrev:Det stämmer för E4 kommer jag inte in på innan Jönköping . Så om vi då gör så att jag backar bandet och utgår ifrån Jönköping och åker till August Knobbsgatan, vi leker med den tanken , fast det är ju tvärt om jag kommer åka i verkligheten . Om jag ens åker till August Knobbsgatan i första läget dvs.....
. Du hänger väl på att jag bara skojar
Baffel skrev:...
STDI skrev:Baffel skrev:...
. Du hänger väl på att också jag bara skojar
STDI skrev:Baffel skrev:...
Bill50x skrev:STDI skrev:Baffel skrev:...
Å andra sidan är det skitjoobigt just nu att ta sig från Södra Ängby eftersom både Islandstorget och Ängbyplans utfarter ät avstängda pga ledningsarbeten. Vi behöver mer el i stora staden pga alla lantisar som flyttar hit...
/ B
Användare som besöker denna kategori: RuneStone och 7 gäster