Moderator: Redaktörer
nuffe skrev:XTC room analyser "tror" jag bara går att använda med XTC mjukvara. Umik kan du använda till samtliga mätprogram, det är viktigt vi köp att få med kalibreningsfil.
Så med room analyser blir du väldigt begränsad.
Henrik
Ted_B skrev::roll:
XTZ!
nuffe skrev:XTC room analyser "tror" jag bara går att använda med XTC mjukvara. Umik kan du använda till samtliga mätprogram, det är viktigt vi köp att få med kalibreningsfil.
Henrik
Baffel skrev:Ted_B skrev::roll:
XTZ!
Är XTZ skräp? Om fallet är fallet vad ska man kolla på vad det gäller mick och programvara ? Pris typ runt 1500 kr max. Den där UMIK-1 som RogerGustavsson tipsade om verkar väl bra?. Köpa begagnad mick törs jag inte göra . Kan inget om mickar och programvaror som passar ihop och är bra
STDI skrev:Ted_B bara påpekar att det het XTZ och inte XTC, xtc eller ztc som skrivits i tråden.
Ted_B skrev:STDI skrev:Ted_B bara påpekar att det het XTZ och inte XTC, xtc eller ztc som skrivits i tråden.
Ja, just så
RogerGustavsson skrev:Verkar som REW utvecklas i ett helt annat tempo än XTZ. Dessutom är väl den i länken rätt gammal? UMIK-1 och valfri mjukvara och man får två olika kalibreringar, en för rakt framifrån och en för 90 grader (akustikmätning). Givetvis är det inga proffsgrejor men det borde duga för amatörbruk.
Baffel skrev:nuffe skrev:XTC room analyser "tror" jag bara går att använda med XTC mjukvara. Umik kan du använda till samtliga mätprogram, det är viktigt vi köp att få med kalibreningsfil.
Henrik
Aha , ok.
NADifierad skrev:Xtz tycker jag är lättanvänd.
Försökte mig på REW, men var för dum för att begipa det.
För det lilla jag mäter, så funkar Room Analyzer fint.
NADifierad skrev:Xtz tycker jag är lättanvänd.
Försökte mig på REW, men var för dum för att begipa det.
För det lilla jag mäter, så funkar Room Analyzer fint.
Användare som besöker denna kategori: RuneStone och 4 gäster