Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Jag kanske ska testa en analog EQ.Och jag förstår att det är som att svära i kyrkan här.
FBK skrev:Jag kanske ska testa en analog EQ.Och jag förstår att det är som att svära i kyrkan här.
NADifierad skrev:FBK skrev:Jag kanske ska testa en analog EQ.Och jag förstår att det är som att svära i kyrkan här.
En grafisk EQ är ju bara en avancerad tonkontroll.
Det är ju upp till var och en, att avgöra vad man tycker förbättrar ljudet.
NADifierad skrev:FBK skrev:Jag kanske ska testa en analog EQ.Och jag förstår att det är som att svära i kyrkan här.
En grafisk EQ är ju bara en avancerad tonkontroll.
Det är ju upp till var och en, att avgöra vad man tycker förbättrar ljudet.
JM skrev:I-or har fått mig att tänka om. Vid utvärdering av högtalarelement är lätt krokig tonkurva ett mindre problem så länge distorsionen är låg inom användningsområdet och inga uppenbara resonanser finns. Föredrar PEQ med variabelt Q-värde framför EQ. Ger mer exakt tonkurvejustering.
JM
Baffel skrev:Jag undrar . Om man nu vill ha en EQ/ tonkontroller , vilket kan vara smidigt om man sätter på t.ex. basfattig gammal hårdrock, hur många band? Syftet borde ju vara att snabbt , enkelt och smidigt efter dagsform och hur man vill att det ska låta göra inställningar just för en låt, ev en skiva.. Att då pilla med 30 band blir inte det lite väl meckigt? Just för en låt dvs..
Baffel skrev:Tänk vad fififfilurigt det hade varit om man spelar en låt med inställning X . De inställningarna blir sedan sparade och nästa gång man spelar samma låt ställs de inställningar åter in, automatiskt . Just för den låten..
Fast , inte vet jag . Den finessen kanske redan finns idag i något program? .
Användare som besöker denna kategori: RuneStone och 6 gäster