Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Inläggav Bill50x » 2021-03-27 00:26

Belker skrev:
Bill50x skrev:
I detta sammanhang, dvs skriva i ett fdorum, är det verkligen viktigt att skriva tydligt eftersom det annars kan misstolkas.

Vad försöker du säga? Du är helt obegriplig.

”Prata” i stället för ”Pratade” i vardaglig, informell text kan mycket väl vara dialektalt om man kommer lite norrifrån.

Kan så vara, men ibland ställer det till med förståelsen. Nu var det tänkt som en humoristisk kommentar, men din och andras reaktion visar hur vanskligt det är att spetsa till något i skriven form på ett media som detta.

Är ett förlåt OK eller?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Inläggav Baffel » 2021-03-27 00:27

Möjligt att även jag likt Oeldling tolkar dig fel med Bill50x. I så fall tar jag tillbaka det jag skrev och ber om ursäkt för de hårda orden. :)....
Senast redigerad av Baffel 2021-03-27 01:03, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Inläggav Belker » 2021-03-27 00:29

Bill50x skrev:
Belker skrev:
Bill50x skrev:
I detta sammanhang, dvs skriva i ett fdorum, är det verkligen viktigt att skriva tydligt eftersom det annars kan misstolkas.

Vad försöker du säga? Du är helt obegriplig.

”Prata” i stället för ”Pratade” i vardaglig, informell text kan mycket väl vara dialektalt om man kommer lite norrifrån.

Kan så vara, men ibland ställer det till med förståelsen. Nu var det tänkt som en humoristisk kommentar, men din och andras reaktion visar hur vanskligt det är att spetsa till något i skriven form på ett media som detta.

Är ett förlåt OK eller?

/ B

Glashuset...
:wink:
Senast redigerad av Belker 2021-03-27 01:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Inläggav hifikg » 2021-03-27 01:11

Baffel skrev:Lägg av med de där jävla översittarfasonerna och den överlägsna tonen Bill50x.


Du behöver lyssna på lite god musik. Schlapp off! Hinner du höra någon musik mellan alla inlägg? Idag är det First Aid Kit som ligger i luften (lyssnar i lurar) o så var det en tjej som kom ut med album idag, vem var det... omnämndes på morgon-TV, jazz...

Edit: Isabella Lundgren
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Inläggav distad » 2021-04-05 17:40

Bill50x skrev:
Baffel skrev:Lägg av med de där jävla översittarfasonerna och den överlägsna tonen Bill50x.

Eh, va? Jag känner inte igen mig i din beskrivning. Jag är en vänlig själ som ibland behagar skämta med min omgivning. Ibland lyckas det inte. Som nu tex. Eller har du fler exempel?

/ B
Använd de här tex :D :) :( :o 8O :? 8) :mrgreen: :wink: så blir det mindre "missförstånd" I en ren text så kan de som är riktigt duktiga på att skiva skriva en massa i texten som om man läser den riktigt noggrant urskilja
allt ifrån skämt till hånande av motparten och det går oftare förbi redaktörerna än en som inte är så duktig på att skriva som gör samma sak. Har sett sådant då och då.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Förstärkartråd vilken teknik/stärkare är favoritköpet ?

Inläggav distad » 2021-04-05 17:51

hifikg skrev:
Baffel skrev:Lägg av med de där jävla översittarfasonerna och den överlägsna tonen Bill50x.


Du behöver lyssna på lite god musik. Schlapp off! Hinner du höra någon musik mellan alla inlägg? Idag är det First Aid Kit som ligger i luften (lyssnar i lurar) o så var det en tjej som kom ut med album idag, vem var det... omnämndes på morgon-TV, jazz...

Edit: Isabella Lundgren

Om man har radio på i bakgrunden så hinner man höra en massa blandad musik :D , men med det sagt så ska jag nu packa upp något billigt som jag köpte Tradera som kommer ifrån 1988 och testa i anläggningen och jag förväntar mig ett mjukare ljud med den inkopplad. Jag köpte den mest för att testa och sedan får systern överta den. För övrigt så håller jag inte med om att han är otroligt kunnig. Jag har haft ett ps audio slutsteg och det är det sämsta av all jag ägt. Var otroligt tråkigt att lyssna på. Fanns inget liv i musiken och dynamik vad är det?
Har du kollat ps audio ? Gubben som skapat företaget är otroligt kunnig men har också en otrolig känsla för vara ödmjuk och lyssna på sina kunder
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster