Portabel CD-brännare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3352
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Portabel CD-brännare

Inläggav eljulio » 2021-05-23 13:56

Hej igen kära forumvänner. Har ni någon erfarenhet av en stabil och bra CD-brännare? Har ett antal skivor kvar att skapa waw eller flac av till hårdisk och den jag har sjunger på sista versen, dvs. funkar inget vidare.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32017
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Portabel CD-brännare

Inläggav Bill50x » 2021-05-23 14:04

eljulio skrev:Hej igen kära forumvänner. Har ni någon erfarenhet av en stabil och bra CD-brännare? Har ett antal skivor kvar att skapa waw eller flac av till hårdisk och den jag har sjunger på sista versen, dvs. funkar inget vidare.

Om jag förstår det rätt behöver du en läsare? Då är ju brännhastigheten inte så avgörande.
Jag använder utterst sällan en brännare/läsare men ibland infinner sig behovet. Så jag köpte en sådan här extern USB-ansluten som fungerar alldelses utmärkt:
https://www.webhallen.com/se/product/236457-ASUS-SDRW-08U7M-U-SILVER-ZEN-DRIVE

Bild

Inte så långsam heller egentligen, 8xdvd och 24xcd. Tar liten plats, samma typ som förr satt i bärbara datorer innan de blev för platta.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3352
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Portabel CD-brännare

Inläggav eljulio » 2021-05-23 14:45

Helt rätt. Slarvigt av mig. Musiken ska ned från CD till hårddisk. Det är vad det handlar om. Tack för tips! :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26670
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Portabel CD-brännare

Inläggav hifikg » 2021-05-23 18:01

Jag använder en vit från LG, runt 400 gav jag på Netonnet, men det är många år sedan nu. Oftast rippar jag med den interna i en gammal MacBook Pro.
Sitter nöjd :)


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster