Har sen tidigare en Dbx pa2 med tillhörande mätmick. Denna har jag varit nöjd och det har låtit bra ( inte haft någon hörbar påverkan med den inkopplad). Med den har jag själv dragit ner de frekvenser som är extrema några db och låtit resten vara. Men det jag noterat med Dbx har varit att den brusar något. Detta har varit ett ganska litet problem då mitt slutsteg jag körde innan har varit ganska tungdrivet och på så vis har bruset inte hörts vid lyssningsplats.
Nu har jag dock köpt nytt slutsteg Luxman M-6000 och det upplevs mer lättdrivet då jag numera inte behöver vrida alls lika mycket på volymen på försteget för att det ska bli högt. Så vad jag misstänker är då att med Dbxen inkopplad så kommer jag få ett klart hörbart brus även vid lyssningsplats.
Något jag även upplever med just Dbx är att autoeqn är lite extrem och dödar musiken helt.
Så till frågan. Jag har läst en hel del om Dirac och de varkar vara de bättre på just rumskorrigering.
Är det någon som provat MiniDSP DDRC-24 eller liknande?
Jag vill inte gärna koppla in något som påverkar ljudet negativt om vad det låter nu. VIll bara rätta till basen något.